Hey!
Ik weet het, dit is mijn 3e topic in een korte tijd en de andere zijn ook nog actief, maar dit is iets totaal anders.
Ik heb namelijk 6 jaar geleden mijn linkerenkel overbelast. Ik zat toen op atletiek. Daarbij heb ik hem overbelast en ik ben daardoor ook gestopt met atletiek.
Maar oke, even over mijn enkel en het ontstaan van de pijn. Ik hield het eerst ongeveer een maandje voor mijzelf, de pijn was niet heel erg en ik dacht dat het wel over zou gaan. Toen ik het aan mijn moeder had verteld wachtte zij het ook nog even af, maar gingen we uiteindelijk toch naar de dokter. Die heeft ons toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Maar mijn moeder en ik hebben het gevoel dat ze ons daar niet echt serieus hebben genomen.
Uiteindelijk na een hele lange tijd werd de pijn wel steeds minder, totdat ik bijna 2 jaar geleden door mijn rechterenkel ging en die in het gips moest. Daarbij heb ik mijn linkerenkel weer overbelast. Gelukkig had ik maar 1 week en 2 dagen gips, dus viel het nog wel mee.
Ik moest om 9.00 in het ziekenhuis zijn om het gips eraf te laten halen. Ze zeiden dat ik het lopen rustig op moest bouwen, maar ik kon diezelfde dag alweer lopen zonder krukken. Dit was niet mijn bedoeling, maar ik wilde mijn andere enkel een beetje rust geven.
Nu, bijna 2 jaar later dus, zit ik met 2 pijnlijke enkels. Links doet heel vaak heel veel pijn en rechts af en toe een beetje.
Ik ga er nu voor naar de fysio (voor de 3e keer in 1,5 jaar), maar dat werkt niet.
Nog even over de pijn:
Het kan helemaal uit het niets opkomen, zoals vandaag. Terwijl ik de andere dag alles kan doen wat ik wil. Het is dus niet zo dat er een bepaalde standaard grens is.
Oja, en de pijn zit bij mijn linkervoet in een pees. En hoe raar dit ook gaat klinken, die pees die pijn doet (de peroneus brevispees of de peroneu longpees) schiet zo al en toe naar voren. Dus zo voor dat bot. Dat doet dan niet echt pijn, maar ik kan dan niet op mijn voet staan, dan moet ik eerst een rondje draaien met mijn voet.
Beauuutje