Overbelaste enkels

  • 9 August 2020
  • 9 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

Ik weet het, dit is mijn 3e topic in een korte tijd en de andere zijn ook nog actief, maar dit is iets totaal anders.

Ik heb namelijk 6 jaar geleden mijn linkerenkel overbelast. Ik zat toen op atletiek. Daarbij heb ik hem overbelast en ik ben daardoor ook gestopt met atletiek. 

Maar oke, even over mijn enkel en het ontstaan van de pijn. Ik hield het eerst ongeveer een maandje voor mijzelf, de pijn was niet heel erg en ik dacht dat het wel over zou gaan. Toen ik het aan mijn moeder had verteld wachtte zij het ook nog even af, maar gingen we uiteindelijk toch naar de dokter. Die heeft ons toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Maar mijn moeder en ik hebben het gevoel dat ze ons daar niet echt serieus hebben genomen.

 

Uiteindelijk na een hele lange tijd werd de pijn wel steeds minder, totdat ik bijna 2 jaar geleden door mijn rechterenkel ging en die in het gips moest. Daarbij heb ik mijn linkerenkel weer overbelast. Gelukkig had ik maar 1 week en 2 dagen gips, dus viel het nog wel mee. 

Ik moest om 9.00 in het ziekenhuis zijn om het gips eraf te laten halen. Ze zeiden dat ik het lopen rustig op moest bouwen, maar ik kon diezelfde dag alweer lopen zonder krukken. Dit was niet mijn bedoeling, maar ik wilde mijn andere enkel een beetje rust geven. 

 

Nu, bijna 2 jaar later dus, zit ik met 2 pijnlijke enkels.  Links doet heel vaak heel veel pijn en rechts af en toe een beetje. 

Ik ga er nu voor naar de fysio (voor de 3e keer in 1,5 jaar), maar dat werkt niet. 

 

Nog even over de pijn:

Het kan helemaal uit het niets opkomen, zoals vandaag. Terwijl ik de andere dag alles kan doen wat ik wil. Het is dus niet zo dat er een bepaalde standaard grens is.

Oja, en de pijn zit bij mijn linkervoet in een pees. En hoe raar dit ook gaat klinken, die pees die pijn doet (de peroneus brevispees of de peroneu longpees) schiet zo al en toe naar voren. Dus zo voor dat bot. Dat doet dan niet echt pijn, maar ik kan dan niet op mijn voet staan, dan moet ik eerst een rondje draaien met mijn voet. 

 

Beauuutje


9 reacties

Wat vervelend. Weten je huisarts en je fysio dat het zo veel pijn doet? Zij zullen dit gewoon serieus moeten nemen. Blijkbaar weten ze al wat er mis is (je zou nog een keertje kunnen vragen om foto's te laten maken voor de zekerheid). Als zij de juiste diagnose hebben gesteld, zullen zij een passende oplossing moeten aandragen toch?  Je zegt dat de fysio niet werkt. Geef dit dan ook aan.

Je kunt ook eens naar een andere arts voor een second opinion. 

 

Groetjess

De fysio weet dat ik zo veel pijn heb, ik ga het vrijdag ook nog een keer zeggen bij de fysio. De huisarts, ik heb geen idee of die weet dat ik zo veel pijn heb, daar ben ik al heel lang niet meer geweest. 

Ik zou heel graag een foto willen laten maken van mijn enkels, of in ieder geval links. 

 

Ik heb nu een hele erge pijnscheut in mijn linkerenkel. Maar die pijnscheut gaat helemaal door in de buitenkant van mijn onderbeen. Ik zal even proberen uit te leggen heo die pijn voelt. Het is nu een hele stekende, prikkende en brandende pijn. De pijn is niet te negeren. 

Ik heb nu ook even mijn voet omhoog gelegt in de hoop dat het werkt. 

Beauuutje

Ik zou nu inderdaad je been rust geven en misschien even een paracetamolletje voor de nacht zodat je de pijn een beetje afneemt en je misschien nog een beetje kunt slapen. Morgen zou ik dan denk ik gewoon naar de huisarts gaan. Leg uit dat deze klachten echt ondragelijk zijn en dat je vaak pijn ervaart. Dring aan op een doorverwijzing en op het laten maken van foto's. Houd je poot stijf, badum tss (sorry heel flauw). Dus bij je standpunt blijven en niet weggaan met minder. Er moet gewoon goed naar gekeken worden en ze moeten er iets aan doen *punt*. Vraag eventueel een ouder mee zodat die je kan bijstaan in deze strijd (geen idee hoe ik het anders moet noemen).

Ik heb dit zelf ook wel eens meegemaakt. Ze zeggen dan dat het allemaal wel meevalt en dat het vanzelf overgaat maar je moet echt sterk zijn. Dwing af op verder onderzoek en behandeling.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Suc6 ermee.

 

Groetjess:kissing_heart:

Ik geef hem nu maas gewoon rust, ik heb ook even zo’n brace omgedaan, die helpt ook een beetje. 

Ik heb een maand of 2 geleden dingen opgezocht over wat dit zou kunnen zijn. Ik heb toen als enige resultaat gezien dat die pees dan ook gescheurd kan zijn, dat zou dan ook alleen maar opgelost kunnen worden met een operatie. Vaak word er dan ook gezegt dat het vanzelf over gaat. Ik zou dan morgen even aan mijn moeder moeten vragen of ze dar wilt doen, naar de dokter gaan. Deze pijn is alleen nog redelijk te doen zolang je echt rust houd met je voet omhoog en een brace om. Paracetamol neem in niet heel snel, ik ben er niet zo’n fan van, maar als het nog erger word ga ik er wel eentje nemen, ook al weet ik nu niet waar ze staan, maar dan vraag ik het gewoon even aan mijn moeder. 

Beauuutje

Ik heb nog steeds hele erge last van mijn linkerenkel, maar mijn rechterenkel komt er ook langzaam bij.. Misschiek kan ik toch beter een paracetamol nemen.

Beauuutje

Reputatie 3
Badge +4

Ben geen dokter maar Helpen  een paar stevige en hoge  veterlaarzen 

misschien ook om je enkels wat te ontlasten ?
 

tekst aangepast door De Kindertelefoon nav forumregel 8a

Dat Heb ik vroeger wel altijd gedaan op advies van de dokter,maar het heeft nooit geholpen. Ik zorg er nu nog wel voor dat de schoenen en redelijk goede zool hebben en aan de achterkant een beetje smaller is (ik heb namelijk smalle voeten).

Beauuutje

Reputatie 3
Badge +4

Dat Heb ik vroeger wel altijd gedaan op advies van de dokter,maar het heeft nooit geholpen. Ik zorg er nu nog wel voor dat de schoenen en redelijk goede zool hebben en aan de achterkant een beetje smaller is (ik heb namelijk smalle voeten).

Beauuutje

Zie dat mn link weg is gehaald bedoel deze laarzen ( foto onder ) zijn smal en hoog en zeer stevig ik draag ze in de winter met een paar dikke ski sokken probeet maar eens

Ik zie geen foto :sweat_smile:

Beauuutje

 

Reageer