Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik sport nooit, letterlijk nooit (ik heb wel gewoon normaal gewicht, misschien zelfs een beetje ondergewicht). Ik heb totaal geen conditie. Maar ik wil eigenlijk wel eens conditie opbouwen. Ik wil geen teamsport doen ofzo, daar ben ik niet zo van. Ik denk gewoon hardlopen, alleen vind ik daar de motivatie nooit voor. Elke dag denk ik: morgen ga ik dat doen, maar dan toch niet. Ik heb er ook niet zoveel tijd voor; druk met school… Maarja, ik wil het toch. 

Hoe krijg ik motivatie om hard te gaan lopen? Ik denk ook dat mn moeder raar zal kijken als ik zeg dat ik ga hardlopen

De eerste keren zijn misschien lastig maar als je straks ziet dat je vooruitgang maakt, levert dat gevoel van overwinning misschien de nodige motivatie. Ik heb ook niet altijd evenveel zin maar wanneer je dan na je rondje thuiskomt, heb je wel een voldaan gevoel en kan je trots zijn op jezelf. Maak het ook niet te groot. Begin klein zodat je het ook nog een beetje leuk houdt voor jezelf. Als je jezelf meteen gaat afmatten is de lol er ook snel vanaf.

Succes!

Hoi! Ten eerste vind ik het heel goed dat je wilt beginnen met sporten. Je kunt zeggen: Vandaag ga ik 5 minuutjes hardlopen. Dat kost echt super weinig tijd en bijna geen moeite, en dan heb je alsnog hard gelopen. Als je dit leuk vond, kun je de volgende dat 7 minuten hardlopen, en de dag daarop 10. Zo kun je voor jezelf eigenlijk een soort schema maken waarin je langzaam begint met sporten. En je hoeft natuurlijk ook niet iedere dag te sporten, 1x per week is ook goed, of 1x per 2 weken. Succes!

dank jullie wel! 

Reageer