Vraag

mijn kat eet niet veel

  • 13 August 2021
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dit is misschien een onderwerp die je niet snel zal tegenkomen op het forum maar ik vertrouw erop dat er iemand is die het antwoord weet

Ik heb een kat en de laatste tijd, misschien al wel een paar maanden, doet ze een beetje vreemd. Als zij honger heeft zoekt zij naar mij, gaat miauwen en dan moet ik haar volgen naar haar voerbakje. Ik moet dan van haar kijken naar hoe zij eet en dan eet zij totdat ik weg ben of totdat ze niet meer hoeft. Als zij honger heeft en ik niet in de buurt ben wil ze vaak niet eten. Ik ben vandaag een paar uurtjes weg geweest en het voerbakje werd helemaal (te veel zelfs) gevuld door mijn broertje. Bij terugkomst is het mij opgevallen dat uit het bakje vrijwel niks is gegeten, door zowel mijn kat als zijn kat (wij wonen met twee katten waarvan de kat waar de vraag om draait van mij is). Onze andere kat is zich vaak aan het verstoppen zonder dat wij weten waar die is, dus hoe het met haar zit weet ik niet. Maar die van mij die wilt dus alleen eten als ik bij haar ben. Nu ben ik bang dat als ik weer naar school ga dat zij te weinig gaat eten omdat ik er niet ben. Wat nu?


3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Een kat zal door zijn/haar instinct waarsch niet verhongeren, maar misschien is het wel goed om er soms bij te staan ik heb ook zo'n kat maar dan iets minder erg. Dan wil ze misschien geaaid worden, probeer dat eens

Heyy

 

Hmm lastig..

 

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je kat wel zal gaan eten als je weer naar school gaat. Ik heb ook een tijdje gehad dat een van onze 2 katten amper at zonder dat er iemand bij stond, maar als ik na school weer thuis kwam waren de bakjes meestal gewoon (bijna) leeg.

 

Als je kat echt niks eet als jij er niet bij bent kan je vragen of iemand anders een beetje kan oppassen de eerste dagen. Anders is het misschien een idee om nieuw voer te proberen om te kijken of die dat wel eet. Ook kan je altijd even langs de dierenarts gaan om te checken of alles in orde is met je kat!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Het lijkt erop dat dit ook een beetje ligt aan mijn broertje en dat hij soms heel veel aan de katten geeft. Ik heb hem aangesproken over het water want hij geeft ze altijd heel veel water en dat moet ook steeds weer verschoond worden van hem en dat is dus waterverspilling. Als ik het eten geef doe ik ook ietsje minder en eten de katten dat vaak wel bijna op, maar toch doen ze dit soms niet en moet ik weer meelopen met mijn kat en naar haar kijken als zij wilt eten

Reageer