Lockdown

  • 10 January 2021
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

De Lockdown kan verlengd worden!  Maar ik denk niet dat we nog een keer 3 maanden thuis moeten zitten! Nu is ook nog de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus en het Britse variant van het coronavirus! 


1 reactie

Het zou zomaar kunnen hoor. Kwestie van afwachten. Over die Afrikaanse heb ik nog niet veel gelezen maar wat ik van die Britse variant heb gelezen is nou niet heel bemoedigend. Het schijnt dat deze 60-70% besmettelijker is dan de ‘standaard’. In London heeft 1 op de 30 nu covid, in sommige delen zelfs 1 op de 20! Als deze mutatie ook in Nederland grootschalig wordt verspreid, zullen we echt nog een tijd in lockdown zitten omdat de besmettingen zo enorm hard zullen oplopen. En meer besmettingen betekent natuurlijk weer meer opnames. En volle ic's willen we natuurlijk voorkomen.

Ik verwacht dus eigenlijk dat het óf al te laat is, of dat de overheid heel voorzichtig gaat zijn met versoepelen want wanneer die Britse variant flink verspreidt, is het foute boel.

Het vaccineren duurt ook nog wel een tijdje. Nog 3 maanden lockdown lijkt mij dus niet eens zo ondenkbaar. Maar ze zullen natuurlijk niet in één keer met 3 maanden verlengen. We zullen gewoon moeten kijken hoe het gaat lopen. Misschien kunnen ze over een maandje versoepelen of het wordt weer verlengd. Gwn afwachten. Maar als je uitgaat van het ergste, kan het allemaal maar meevallen.

 

Reageer