Vraag

Later een huisdier nemen..

  • 26 July 2020
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi

Een poosje  terug bedacht ik dat het me erg leuk leek om later een huisdier te nemen.. ik zou dan graag een konijn willen nemen en hem vrij door het huis willen laten lopen... maar 

Dit is een beetje ingewikkeld 

Toen ik kleiner was wou ik graag een huisdier en dat werden 2 konijnen want we wouden ze niet alleen houden. Toen ging die ene dood en ik wou eigenlijk geen nieuwe meer maar de rest van de familie vond dat dat andere konijn niet alleen moest zitten... dus namen we nog een andere.. 

Toen ging er weer een dood en toen namen we er weer een( en daar gaat het nu over..  Deze leven beiden nog steeds)

Mijn broertje en ik moesten ze iedere avond eten geven. Maar vaak had mijn broertje er dan niet zin in of was hij te druk op zijn tablet enz. En dan ontstond er weer ruzie…

 Op ten duur was ik dat zo beu dat ik zei dat ik alles wel zou doen... en dat deed ik ook met af en toe de hulp van mijn ouders dan... 

Uiteindelijk wouden mijn ouders ze gaan verkopen maar daar was mijn tante tegen en die nam ze en van mijn tante gingen ze naar mijn opa en oma... 

Ik vond het jaren een moeilijk onderwerp waar ik het liever niet over had.. om dat ik me er letterlijk voor schaamde

Nu nog steeds eigenlijk... 

Maar ik vind ze nog wel steeds heel schattig en lief en zou het totaal anders aan pakken als ik zelf konijnen zou nemen. 

 

Maar die gedachten voelt ook weer zo dubbel..

De ene sta je soort van af ( daar zorgde je dan niet goed genoeg voor) en dan neem je later een andere 

 

Dat is een beetje de struggle het schuldgevoel zeg maar...  en of ik uberhaupt de skills heb om alsnog dan een konijn als huisdier te hebben.. 

 

 

 


2 reacties

Hey!

Later zou je graag een konijn willen houden maar je weet niet zo goed of je capabel bent er dan goed voor te zorgen.

Ik denk dat je je daar niet veel zorgen om hoeft te maken en dat dat zeker kan lukken! Ik kan begrijpen dat je dat moeilijk vindt nadat het even geleden niet lukte om ervoor te zorgen. Je spreekt echter over later, mensen veranderen, mensen leren bij en je geeft zelf al aan dat je het anders aan zou pakken.

Daarnaast heb ik ook niet de indruk dat je zo slecht voor je konijnen zorgde, het zal uiteraard belangrijk om later af te wegen of je genoeg tijd hebt om voor een huisdier te zorgen en het op dat moment ook nog steeds wilt. Als dit zo is kan je perfect een konijn nemen zonder je zorgen te maken omwille van deze situatie een tijdje gelden. Je lijkt me een heel zorgzaam persoon die echt het beste voorheeft met een huisdier. Komt goed!

Groetjes

Lot

 

 

Bedankt voor je reactie 

 

 

Reageer