Vraag

later dan normaal een sport beginnen

  • 21 July 2021
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Heyyy! 
 

Ik ben ongeveer vorige jaar gestopt met sport. Nu zou ik weer graag een sport willen beoefenen maar ik heb geen ervaring met de sporten die ik graag zou willen doen. ik vind tennis en padel super leuk en interessant. Alleen wordt je met deze sporten op je niveau geplaats en niet met leeftijd. Nu ben ik dus bang dat ik tussen de 8 jarige kinderen loop en ik soort van buitengesloten wordt of ik me zo voel en ik het daarom niet meer leuk ga vinden. Iemand ervaringen met later dan ‘normaal’ starten met een sport (en misschien heel specefiek tenis?) ik zou het fijn vinden als iemand zijn ervaringen wilt delen en zou willen vertellen of het verstandig of niet is om nu pas te starten met tennis! (Volgensmij is tennis ook een sport wat je eigelijk vanaf klein kind beoefend en dan doorgaat maar dit kan ik fout hebben!!) 


2 reacties

Hmm ik heb wel een zekere ervaring, maar ik weet niet of je daar iets aan heb. 2 jaar geleden ben ik begonnen met freerunnen. Die groepen werden wel op leeftijd ingedeeld, maar ik kwam terecht in een groep van 17- en 18-jarigen die al behoorlijk gevorderd waren en elkaar al best goed kenden. Echter, ik werd vrij snel opgenomen in de groep en heb het erg naar mijn zin gehad. Ik ben wel vorig jaar gestopt door Corona en tijdsgebrek met school enzo.

Conclusie: ik zou het zeker proberen. Als het niets is, kan je altijd stoppen (let even op welk abonnement je afsluit!) of overplaatsing aanvragen. Succes!

Heyy

 

Ik heb ook een klein beetje ervaring.. In mijn geval met badminton. Lijkt wel een beetje op tennis (het is met een racket😅).

 

Ik ben daar mee begonnen toen ik 14 was (3 jaar geleden) en bij mij werd ik op leeftijd geplaatst. Er waren een aantal wat jonger dan ik en ook een aantal ouder. Leeftijdscategorie 12 tot 18 denk ik. 
 

De andere hadden wel een stuk meer ervaring in de sport, maar je zal merken dat je heel snel je plekje vindt in de groep en bij mijn groep kreeg ik ook veel tips en hulp van de anderen. Voor je het weet zit je op het zelfde niveau als de anderen. Ik ben zelf ondertussen al een paar maanden gestopt met badminton.

 

Maar als jij wilt starten met tennissen moet je dat vooral doen! Je leeftijd maakt echt niet uit en je bent van harte welkom op de sportclub die jij voor ogen hebt. Dat wordt vast leuk🙂

 

Groetjes van mij!

Reageer