Vraag

Krakend geluid koptelefoon

  • 9 September 2020
  • 4 reacties
  • 1983 Bekeken

Badge +2

Hey allemaal! Ik weet dat hier niet veel technische forumleden tussenzitten, maar ik heb een vraag:

Mijn JBL-koptelefoon maakt op mijn computer een heel gek krakend geluid waardoor mijn muziek/video´s onverstaanbaar zijn.

Weet iemand hoe dit komt?

Ik heb mijn koptelefoon al 4x ontkoppeld en weer gekoppeld maar dan blijft-ie kraken enzo.

Bedankt voor het antwoorden alvast!

 


4 reacties

Hi Anoniempje 5006,

 

kraakt die koptelefoon ook als je 'm op een ander apparaat aansluit?

Vaak is kraken als een voorbode dat er iets met de draad (draadbreuk ofzo) van de koptelefoon aan de hand is, maar het kan ook aan je contact liggen in je computer. Dat laatste kun je checken met een andere koptelefoon of oortjes, waarvan je weet dat die goed werken op andere devices.

 

Succes alvast.

 

Ik lees het wel weer.

 

Groetjes,

M&M's

Badge +2

Hi @M en Ms ,

Mijn koptelefoon kraakt alleen op mijn pc en niet op mijn telefoon.

En btw: Ik heb een draaadloze koptelefoon en ik heb weer een nieuw probleem:
Het volume van mijn koptelefoon op me pc staat te hoog maar hij reageert niet op harder/zachter zetten!
Hoe kan dat?

 

Reputatie 2
Badge +3

Je draadje kan beschadigd zijn, ook kan de ingang/uitgang voor je koptelefoon stuk of vies zijn.

Die kan je meestal veilig schoonmaken met 90% isopropic alcohol in water met een wattenstaafje schoon maken.  Maar een concentratie van dat gehalte is lastig te vinden, dus je kan hem ook met een klein beetje heel vloeibaar ontsmettingsmiddel schoon maken. (Heb je vast genoeg van in de corona tijden) maar maak hem daarna meteen weer droog met een ander wattenstaafje weer droog.

Ook is het handig om een wat harder topje te gebruiken van je wattenstaafje, omdat de grote meestal meer haartjes achterlaat.

 

Hopelijk werkt dit!

 

check of de bluetooth verbinding tussen je pc en koptelefoon goed is ga naar de bluetooth instellingen op je pc druk op je koptelefoon druk op de optie apparaat vergeten en laat dan je pc weer zoeken naar het apparaat en druk op verbinden als hij hem heeft gevonden en als dat dan niet werkt weet ik het ook niet meer. 

Reageer