Vraag

kogelriem

  • 5 November 2019
  • 8 reacties
  • 274 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Sinds mijn vorige vriendje ben ik helemaal gek van vuurwapens en zit ik op schietsport. Ik heb pas een kogelriem gekocht die ik om m'n middel draag. Dat staat heel vet vind ik. Er zitten kogels in van een machinegeweer en hulzen, maar geen kruid, dus helemaal ongevaarlijk. Nu heeft de school waar ik op zit me verboden dat ik hem om mag doen. Wat vinden jullie hiervan?


8 reacties

Hey Sha

 

Je school verbiedt je om een kogelriem te dragen, terwijl je die, in hoever ik het begrijp, enkel draagt omdat je deze stoer vindt staan. Daarbij zou de kogelriem ongevaarlijk zijn. 

 

Ik kan me voorstellen dat school deze regel oplegt. Zelf beoefen ik ook een gevechtsport, en aan ons wordt helder duidelijk gemaakt dat de wapens e.d. die we gebruiken, enkel vervoerd mogen worden in de hierbij passende tas, en dat we ze niet openlijk horen te dragen in het openbaar. 

 

Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt de riem niet te kunnen dragen, zeker als je vindt dat deze je goed staat. Echter moeten scholen en andere instellingen ergens de grens trekken, zodat iedereen zich veilig en op z’n gemak voelt. 

 

Groetjes

Kenshin

Jep, ik draag hem alleen voor de sier. En hij is totaal ongevaarlijk omdat er geen kruid in de patronen zit.

Als ik naar schietsport ga vervoer ik m’n patronen altijd apart in de auto. Maar die zijn wel gevaarlijk en de riem die ik om heb is dat niet.

ik vind het wel jammer dat ik hem niet om mag, maar ik denk dat het niet gaat lukken. 

Met munitie die wel een risico in zou kunnen houden, lijk je voorzichtig te zijn. Dat is verstandig. Denk je dat je je passie voor schietsport graag op een andere manier zou uiten? Via een shirt of hoodie met bijpassend opschrift bijvoorbeeld?

 

Ik bedacht me net dat het voor veiligheidsinstanties en dergelijke lastig zou kunnen zijn om een potentieel kruit bevattende kogelriem te onderscheiden van een ongevaarlijke. Moest het dragen van een kogelriem een trend worden, zou dit tot veiligheidsproblemen kunnen leiden. Kan je langs de buitenkant zien of de kogels aan een kogelriem kruit bevatten?

 

Gr. Kenshin

Heyo,

 

Ik vind dat de school 100% gelijk heeft. We hebben de afgelopen jaren meerdere schiet incidenten meegemaakt, vooral in Amerika.  Dat de hulzen leeg zijn is goed, maar de school kan niet zien of ze altijd leeg zijn. Als de school dit zou toestaan en jij verwisseld de lege hulzen met volle hulzen niemand die dat ziet. 

 

Draag die kogelriem buiten school, of gewoon thuis. Ik zou het zelf niet prettig vinden als ik iemand in de stad zie rondlopen met een kogelriem.

 

See ya!

Spookyzx.

Hallo Sha :)

Ik begrijp wel waarom je school dat verbied aangezien er met munitie verhoogde kansen zijn op een schietincident in school, je denkt misschien dat gebeurd toch nooit. Kijk maar naar Amerika want daar gebeuren genoeg schietincidenten op scholen en beter voorkomen dan genezen. Als het toegestaan zou zijn op mijn school zou ik wel een stuk alerter (ik wil niet zeggen banger) maar je bent dan toch wel een stuk meer op je hoede en je voelt je zeg maar minder veilig.

-Dr8gon99

Ja ik begrijp het nu ook wel. Dank voor jullie reacties. Ik draag nu veel een leren legerriem. Die is ook stoer maar vinden de mensen niet gevaarlijk.

Mweh.

Het geeft een beetje een dreigende uitstraling, maar het vermakelijkt een vuurwapen incident niet.

Dergelijke riemen/banden horen bij vuurwapens met een zwaarder kaliber en in Nederland mag je meestal/slechts handvuurwapens hebben. Die munitie is vele malen kleiner er wordt natuurlijk niet zo gedragen. Daar heb je natuurlijk magazijnen voor.

Een Kalashnikov variant, de meest voorkomende geweren die men uit Oost-Europa haalt, gebruiken ook magazijnen en waarschijnlijk niet de kogels die in de kogelriem zitten.

Ik heb dus het gevoel dat dat een punt is dat mensen missen. De munitie klopt niet én stel dat het dat geval was, dan moet je eerst kogel voor kogel in je magazijn laden, voordat je iets kunt beschieten. En dan spreken we niet over het feit dat je een hele Kalashnikov met je mee zit te zeulen en het feit dat dat ding niet makkelijk te verbergen is. (Er van uitgaande dat het een standaard model, dus geen 74U is of een verwijderbare/inklapbare buttstock heeft)

Natuurlijk kan het eng zijn, maar het lijkt mij onterecht om beslissingen te nemen over onderwerpen zonder dat men daadwerkelijk weet wat de situatie is.

Hey MensPersoon, jep jij hebt er veel verstand van. Heel nice :). Mijn kogelriem heeft inderdaad kogels van een zware mitrailleur. Zelf schiet ik alleen met pistolen, aanvalsgeweren en machinepistolen, allemaal met magazijnen en allemaal semi-automatisch. Dus ik kan niet zomaar even met m’n riem erop los schieten.

Maar omdat veel mensen er geen verstand van hebben kunnen ze toch bang worden. Daarom doe ik het nu anders ;)

Reageer