Vraag

Koffie drinken?


Reputatie 7
Badge +14

Hey allemaal,  ik heb eig een heel eenvoudige vraag !  Drinken jullie al koffie en hoe oud was je toen je voor het eerst koffie mocht drinken ?  Ik vind het zelf erg lekker (wel decaf) en mag het al wel drinken,  zolang het maar decaf dus is.   Vandaar dat ik even benieuwd ben wat jullie vinden !   Liefs, Tover xxx

p.s. ik drink het dan met wat melk en zoetje


15 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Tover01 ,

Nee, maar ik heb het wel een keer geprobeerd! Maar zelfs met veel melk vond ik het echt vies😉 Thee vind ik wel lekker!

Reputatie 7
Badge +17

Ik drink sinds een jaar of zo wel eens koffie. Wij hebben zo’n Nespresso apparaat. Best lekker

Reputatie 7
Badge +6

Hii @Tover01!

Ik drink af en toe koffie. Ben er sinds vorig jaar mee begonnen, maar drinkt het dan wel met moccasmaak en een flinke plons melk erin! Maar mijn voorkeur gaat net zoals bij @Jesse08 nog wel naar een lekker bakje thee met honing!😉

Groetjess van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Tover01 ,

 

ik lust geen koffie en thuis drinkt alleen mama wel eens wiener melange of een kopje gewone koffie met melk en suiker. Opa en oma van mama's kant drinken ook koffie en van papa's kant niet, dus idk of het er mee te maken heeft.

Papa lust het ook niet en mijn broers drinken ook geen koffie. Wel thee of chocomel.

Ik vind een bonbon met koffiesmaak al niet lekker 😉

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb het nog niet geprobeerd. Het lijkt me niet zo lekker. Ik heb weleens de room van cappuccino geproefd. Het was nogal bitter. 

Je mag als kind volgens de wet als je 13 bent 1 kopje koffie per dag. Dus mag je na je 13e een kopje koffie drinken. Deca is toch zonder cafeïne?

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Tover01 ! Ik lust het zeker! Mag het vanaf mijn 13e.  Ik vind latte macchiato heerlijk ☺️ of cappuccino.  Net als jij wel zonder cafeïne. Dat is trouwens heel verstandig. Zeker jij op je 12e 😉 en inderdaad er zijn adviezen over koffie zoals @NoahLovesYou  zegt, 1 kopje per dag voor 13 jarigen. Dat geldt overigens dan voor cafeïne houdende koffie en die drink jij dus niet. Zeer verstandig van jou en je mam! Doe ik ook niet, decaf daarentegen is prima. Daar zit zo minimaal weinig restant cafeïne in dat is nog stukken minder dan in gewone thee, cola of die energy drinks. Want daar zit het dus ook in. Maar dus, ik drink ook koffie met melk en zoetje en vind het lekker XD. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +14

Dankjewel allemaal!! 🫖☕ Inderdaad, in cola en die (ik vind vieze) energy drinks zit dat ook! Dan is decaf koffie dus eig beter!  Weer iets geleerd! 😎

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +7

Hey hey Tover01:)

Ik mag het al een tijdje! Volgens mij sinds mijn 12e:P. Toen ik het voor de eerste keer probeerde was het, omdat een nieuwe Starbucks openging en natuurlijk vond ik dat helemaal geweldig! Ik nam toen een latte en het is idd wel bitter, maar ik lust het wel wanneer ik melk en suiker erin doe! Ik ga er nu ook regelmatig naartoe maar ik vind die pure koffie niet zo lekker daar! Maar een ijskoffietje of een Frappuccino lust ik wel hoor;P. 

Liefs xxx Banaantjeee <333

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind decaf dan weer niet te drinken. Ik neem altijd de sterkste die we hebben, en dan zwart. Met melk/suiker vind ik ook niet te doen. 😂

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @tim16,

 

Mats (nepnaam) en ik rollen ondertussen van de bank bij het lezen van dit topic.

 

Zeggen @Tartan14  en @Tover01 koffie ja lekker, maar dan wel decaf en jij komt dan met

 

Ik vind decaf dan weer niet te drinken.

 

en

 

Zegt @Banaantjeeee  jummie, lekker met melk en suiker

of @ItsJustMe  ‘met een flinke plons melk erin'

 

en jij komt dan met

 

Met melk/suiker vind ik ook niet te doen. 😂

 

wij vinden dit gewoon te grappig 🤣

 

Het blijkt wel dat er zoveel smaken als verschillen zijn of zoiets en dat is prima 🙂

 

Het doet me denken dat mama tegen papa zei 'wil jij ook een plakje rundertong voor op broodje’ en dat papa toen een vies gezicht trok en zei ‘ik hoef niet iets wat een dier in zijn mond heeft gehad. Dat is onsmakelijk. Doe mij maar een eitje’ 😁

 

Nou doe mij maar gewoon een kopje thee, net als @Jesse08  en @ItsJustMe 

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Soms moet ik ook hardop lachen om wat ik lees 🤣 en dan zie ik @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  en @tim16   !  Inderdaad erg grappig !!  Haha ik blijf het wel lusten hoor xP ieder z’n smaak.  En @Banaantjeeee  ik ga die frappuccino ook een keer proberen! En ice cofee is idd erg lekker en dan liefst ook echt koud ! ❄☃

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Ik ben dus echt een theeleut. Ik wil wel bij jullie aan het kransje gaan zitten. 😊 Heb net Jasmijnthee gehad. Echt een aanrader!

Lekker aan de thee en kaffee.

Drink ze!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +17

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer @Tover01  Haha, ja, ieder z’n smaak idd. Cappuccino vind ik ook erg lekker, met een beetje kaneel erop.

@NoahLovesYou Thee drink ik ook best veel, meer dan koffie. En dan vooral Earl Grey van Twinings en Bengal Spice van Celestial Seasonings (te koop bij de appie)

 

Reputatie 6
Badge +2

Ik drink latte machiato maar daar blijft het ook bij

Reputatie 7
Badge +13

Ik drink geen koffie. Lijkt me nier zo lekker. Wel drink ik cola original voor de caffeine als ik het nodig heb

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer