Vraag

Kindertelefoon Forum Gaat Offline?

  • 4 August 2022
  • 7 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hey hey! 

Ik dacht gelijk nog maar een topic (naast het petitie topic) Lees die ook even! (Belangrijk haha) :)

Ik heb namelijk dat het forum een beetje offline gaat. Met offline bedoel ik dat ik het idee heb dat er een hele lange tijd geen actieve forumleden hier op zitten die paar maanden/jaren echt actief blijven hierop. Zelf ben ik ook een hele tijd offline hierop geweest, omdat het min of meer gewoon wat saai werd. Ook heb ik het idee dat er minder topics worden gemaakt, omdat er minder op gereageerd word, omdat er dus waarschijnlijk minder actieve leden zijn. 

Het is heel jammer van de kindertelefoon dat ze dit min of meer laten gebeuren, omdat het aan de andere kant ook nog steeds kinderen en tieners helpt. 

Zelf heb ik het volgende bedacht om toch wat actievere leden er bij te krijgen:

- Een puntensysteem: Voor elk bericht/topic wat je maakt, krijg je een punt. Na het eind van de maand komt er een top 3 met wie de meeste punten heeft. Deze krijgen een speciale "prijs", dit kan een badge of een speciale naamtag zijn. 

-Een app, waarom is dit er nog niet?! Tegenwoordig zitten kinderen/pubers alleen maar op apps. Het is veel sneller om te openen, en er zal dus sneller gereageerd worden op topics. 

-Breng. Oude. Actieve. Leden. Terug. (Zie vorige topic voor meer info)

Hopelijk helpt dit de kindertelefoon voor nieuwe ideeën, want zelf heb ik het idee dat als er nu geen actie word ondernomen, dat dit platform over een paar maanden echt offline is. 

Ik snap ook niet helemaal waarom kindertelefoon dit niet inziet?! 

Dit is geen haat, ik probeer gewoon te helpen :)

Groetjesss,


7 reacties

Ik denk dat er minder topics beantwoord worden omdat velen dubbel zijn ( in ander topic beantwoord). Ook is het jammer dat er vaak geen "goed" antwoord wordt aangevinkt en dat er steeds minder een gesprek is tussen degene die antwoord en de topic maker. Dat alles maakt het heel snel saaim

Wat ik persoonlijk vervelend vind aan het huidige forum is dat: vragen van meer dan een jaar geleden opeens worden beantwoord en zo in de recente rij komen, dat er veel dubbele topics zijn.

Hoihoi,

Zelfs ben ik ook een behoorlijke tijd offline geweest. Voornamelijk examenstress, vakantie en ook wel een beetje forummoe. Ik heb voor mezelf beetje een forumvakantie ingelast😅. Misschien ben ik binnenkort wel weer op volle sterkte terug, ik moet het even aankijken.

Aangezien ik er ook een tijdje niet ben geweest, heb ik ook geen idee wat er nu speelt op het forum. Is het echt zo rustig? Misschien komt t ook gwn omdat het vakantie is dan, wie weet.

Wat voor mij ook een beetje bijdraagt aan de forummoeheid, zijn inderdaad toch wel een paar dingetjes aan t forum. Er wordt hier bijvoorbeeld zo ontzettend veel onzin geplaatst. Rare reacties, topics en troll profielen in het algemeen. Je voelt aan alles dat het nep is, maar ik snap dat t voor de Kindertelefoon lastig is om daarover te oordelen en op te handhaven omdat je t vaak niet kan bewijzen. Maar soms is het zo duidelijk, bijv een account dat verschillende rare topics maakt, vaak met tegenstrijdige informatie. Iemand is bij wijze van het ene topic een jongen, in het andere weer een meisje, of het ene topic wel vriendin of al eens seks gehad en in een ander topic of reactie geen vrienden en nog maagd. Het is mateloos irritant als je ziet dat deze profielen gewoon door kunnen blijven gaan. Het zou top zijn als daar strenger op gemodereerd wordt, dat zou al veel irritaties schelen. Neem eventueel via de email contact met deze personen op om deze verhalen te debunken of juist  het verhaal te bevestigen ofzo. “Vanwege twijfels over de (opr)echtheid van topic(s)/reactie(s) x, nemen we nu persoonlijk contact. Als je niet reageert wordt je account geblokkeerd ofzo. Ik zie zoiets nog wel werken ofzo.

Ook is het wel eens frustrerend dat er zo ontzettend veel dubbele topics worden gemaakt. De zoekfunctie wordt gwn nul gebruikt. Mensen doen gwn geen moeite om zelf het antwoord te vinden en vinden het makkelijker om het gewoon te vragen. Zo zijn er ook talloze topics die te beantwoorden zijn met één simpele google zoekopdracht. Moeten wij nou alles voor hun gaan googelen. Alles maar vragen is zo gemakzuchtig, en daarnaast eigenlijk totaal onlogisch. Als ze t hier vragen moeten ze wachten op antwoorden, als ze zelf zoeken, weten ze het binnen tien seconden. Ik snap dat echt niet, maar ik weet wel dat t best storend is.

Dubbele content is denk ik het grootste probleem. Als je telkens dezelfde topics voorbij ziet komen, komt dat uiteindelijk echt je neus uit. Ik begrijp dat het lastig is om daar wat tegen te doen, want iedereen is natuurlijk vrij om z'n eigen topics met zijn eigen vraag te stellen, maar die eindeloze vragen met allemaal dezelfde vragen, die eindeloze topics “mijn lul is zo en zo lang, is dit normaal?”. Als deze dubbeling zou verdwijnen of in ieder geval beperkt zou worden, wordt het forum al zo vele malen aangenamer om tijd op door te brengen. 

 

Ik wil nu echt niet de kindertelefoon of de mods bashen ofzo, maar dit zijn wel echt dingen die ten koste gaan van het forum en waar wij allemaal tegenaan lopen, zeker de erg actieve, lange termijn gebruikers en bijdragers. Wanneer de irritaties het winnen van de voldoening die je ervan krijgt, zal de activiteit inderdaad kelderen.

 

@xLisa Helemaal mee eens. Echt heel naar alle trolls en dubble topics met meestal dezelfde soort antwoorden. Ik word er erg kortaf door met mijn antwoord. Ze zouden er echt wat aan moeten doen.

Reputatie 4
Badge +2

Hey hey!

Jullie hebt helemaal gelijk @xLisa en @It's me again daarom hoop ik ook dat de @kindertelefoon dit zal zien, of 1 van de mods dan. Heb zelf al het idee dat t laaste jaar steeds minder actief word. Bedankt voor jullie reacties en hopelijk doet de kindertelefoon hier wat aan.

Ps: Kapot mooi geschreven lisa!

Ik vind jullie beide nu al leuk haha 

Groetjesss,

Reputatie 4
Badge +2

Kom er nu achter dat dit topic eerst door de mods heen moest. Raar dat er dan alsnog niet gereageerd is. 

Reputatie 6
Badge +4

Hai allemaal,

 

Nou, hier is dan een van de moderatoren! Wat doen jullie een goede voorstellen!

Máár: we kunnen niet zomaar even iets toezeggen over of we iets gaan veranderen aan het forum. En we willen ook eigenlijk zo min mogelijk ingrijpen op reacties op het forum. Het forum is namelijk voor en door kinderen, zoals  jullie weten. Dus tja: als die kinderen graag over hun penis willen praten, dan mag dat…. Ook daar moet plaats voor zijn. Niettemin zijn jullie ook kinderen/jongeren die op ons forum zitten en nemen we jullie ook serieus. Ik durf echter niets toe te zeggen, behalve dat we jullie ook serieus nemen. En verder kunnen we alleen maar hopen dat jullie voorlopig nog actief blijven en veel posten!!

 

Veel groeten,

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hey allemaal,

Zelf was ik ook even gestopt omdat ik moeilijk de motivatie ervoor kon opbrengen en omdat ik het druk met van alles kreeg.

Ik vind het ook jammer dat er steeds minder gereageerd wordt. Ik ben het wel met de eerdere standpunten eens, alleen denk ik ook dat het komt doordat er soms gewoon meer en soms minder mensen actief zijn. Het zal niet altijd een gelijk aantal blijven, en dus een beetje schommelen. Maar ik hoop zeker dat het snel weer meer zal worden.

Ik denk dat er helaas altijd dubbele en troll topics zullen blijven, ook al doet de kindertelefoon er iets aan. Daar kan je nooit echt vanaf komen, maar er zijn inderdaad wel dingen die veranderd kunnen worden. Toch moet je ze denk ik maar een beetje zien te negeren.

Dat er steeds minder gesprekken zijn, vind ik inderdaad ook erg jammer. Die maken het ook een stuk leuker.

Ik hoop in ieder geval dat het forum wat actiever wordt!

Groetjes iemand.

Reageer