Vraag

kamperen bij vriendin

  • 15 July 2020
  • 7 reacties
  • 356 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,

Ik heb ff een vraagje want ik wil graag met 3 vriendinnen gaan kamperen in de achtertuin van een van hun. Maar mijn ouders zijn best streng en ik denk dat ik niet mag maar ik wil wel heel graag. Hoe kan ik het best vragen of ik bij haar mag kamperen.

 

Klein beetje achtergrond info

Alle ouders kennen elkaar en de vriendinnen en ouders kennen elkaar ook 

Als ik mag ben ik een kwartiertje van huis (met de fiets)

Ik ben nog nooit alleen op 'vakantie' geweest

Ik heb daar wifi/4g

 

Help me out please! Ty!❤


7 reacties

Heyhoi @AnnoMeisje2005,

dat is vervelend! Je schrijft alleen wel dat je denkt dat het niet mag. Heb je het er hier met je ouders over gehad? Want misschien mag het wel aangezien jou ouders de ouders van je vriendinnen kennen.
Communicatie is altijd heel belangrijk. Maar veel mensen vermijden dit juist. Ga eens naar je ouders toe en neem ze even apart. Leg alles rustig en duidelijk uit. Vertel ze dat je graag wilt gaan kamperen met je vriendinnen in iemands achtertuin vanwege de vakantie en het lekkere weer. Vertel ze bijvoorbeeld ook dat je daar wifi/4G hebt dus dat je om de 5 uur (bijvoorbeeld) even een appje doet naar één van je ouders dat alles goed gaat. Houd ze op de hoogte, dat waarderen ze altijd. Stel ze ook gerust dat alles gewoon veilig is.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Houd je me op de hoogte van hoe het gegaan is?

Groetjes soyeonx.

Hey, 

Bedankt voor je snelle reactie en tips! Ik zal je op de hoogte houden van hoe het is gegaan. Meer tips zijn altijd welkom!

Xxx me❤

Heyhoi @AnnoMeisje2005,

geen probleem hoor. Ik vind het fijn om mensen te helpen. Bedankt dat je me op de hoogte houd. Ik ben benieuwd hoe het gaat en wat je ouders erover zeggen/ervan vinden. 
Ik denk dat het wel mag en ik gun het je ook heel erg. Je bent al 15 en je ouders kunnen je niet je hele leven aan het lijntje houden. Jij moet ook gewoon vrij kunnen zijn en met je vriendinnen kunnen afspreken. 
Ik heb zelf ook en vriendin met strenge ouders. Zij mag wel afspreken en uitgaan maar dan met beperkingen. 
Weet wel dat je ouders waarschijnlijk gewoon overbezorgd zijn en daarom zo streng zijn. Ze willen gewoon niet dat jou iets overkomt. Je bent tenslotte hun kind. 
Veel succes en geluk nog verder!

Groetjes soyeonx.

Hi kampeerders /AnnoMeisje2005,

 

wat een goed plan van jullie om samen te gaan kamperen in de tuin. Dat deden twin en ik vroeger ook wel met vriendjes. Wij hadden toen niet in de gaten wat je dan eigenlijk allemaal moet regelen, want dat deed mama allemaal zo ongemerkt. Maar jullie zijn al iets ouder en jullie kunnen natuurlijk wel laten zien dat jullie al overal rekening mee hebben gehouden.

 

Je hebt al goede tips gehad van @soyeonx , maar misschien heb je ook nog iets aan wat tips van mij en anderen die nog gaan reageren.

 

Je kunt met je vriendinnen nu al een beetje nadenken over wat jullie allemaal nodig hebben en hoe jullie dat gaan regelen. Het leukste is natuurlijk dat jullie het meeste zelf doen.

Jullie kunnen alvast nadenken over hoe jullie het met warm eten doen. Jullie zijn van plan om een paar dagen of een hele week? te kamperen en jullie zijn met in totaal met zijn 4-en toch?

 

Dan kun je onderling afspreken dat iedereen voor 1 dag of in koppels van 2, net wat je leuk vindt voor een hoofdgerecht zorgt. Je kunt dat al maken voordat de vakantie begint. Dan heb je al wat voorpret en is het ook makkelijker als jullie het uiteindelijk gaan opeten. Gewoon met zijn allen per dag een hoofdgerecht bedenken, bvb een  keertje macaroni, keertje pizza en nog wat dingen die je makkelijk kunt voorbereiden. 

De ene maakt een hele schaal macaroni en dat kun je in de diepvries bewaren of als het voor over een paar dagen is in de koelkast en dan hoef je dat alleen maar even op te warmen. Misschien mag dat wel in hun keuken in de magnetron. Dan kunnen jullie de salade of andere dingen die jullie erbij willen eten op de dag zelf klaar maken. Dan weten jullie moeders al dat het eten goed geregeld is.

Maak met z'n allen een boodschappenlijstje voor de rest van het eten, dus iedereen eet 's morgens 2 boterhammen en tussen de middag bvb 3, dus dan heb je al gauw een heel brood nodig met zijn allen. Dan wat thee of melk erbij en misschien mag je wel hagelslag en ham en van die dingen uit de koelkast pakken, maar je moet natuurlijk wel zorgen dat het er is.

 

Wij mochten altijd van mama, boodschappen doen in de ‘kampwinkel.’ Nou was de ‘kampwinkel’ gewoon de voorraadkast van mama en daar mochten we dan spullen uitkiezen, dus wij hoefden niet echt naar de winkel. Jullie kunnen alvast vragen of jullie moeders samen met jullie alvast wat spullen willen kopen om op te eten in de vakantie op jullie privé camping.

 

Wat heb je verder nog nodig op de camping?

Sws een bed of matras of luchtbed en een kussen om op te slapen of slapen jullie niet in de tent en slapen jullie binnen?

Een slaapzak of dekbed en een kussen. Natuurlijk kleren om aan te trekken. Een trui voor als het koud is en zomerkleren en zwemkleding voor als het warm is. Zonnebrand. Zeep en tandpasta en tandenborstel, kam, nagelknippertje, vijl om je te wassen  en netjes te houden (misschien mag je dat wel gewoon binnen pakken, maar om te laten zien wat je allemaal nodig hebt is het wel al slim om een lijstje te maken.

Dus eten en drinken en slapen en kleding en iets om je te wassen hebben we gehad.

Nu moet je de tent ook een beetje schoonhouden en heb je misschien een vegertje nodig of een emmer en een doekje en wat schoonmaakmiddel om alles netjes te houden en iets voor de afwas, maar dat mag je dan vast wel in hun keuken doen, maar wel ff over nadenken en afspreken. Ik weet wel dat jullie in de tuin kamperen, maar je moet net doen alsof je helemaal alleen ver weg gaat kamperen. 

 

Misschien nog spelletjes om te doen. kaarten ofzo voor als het slecht weer is en badmintonnen en jeu de boules voor als het lekker weer is.

Dus dingen om je mee te vermaken.

 

Verder bvb pleisters en tandpasta, want je moet natuurlijk wel je tanden poetsen. WC-papier, maar dat zal  er wel zijn.

 

Bedenk maar van tevoren van alles en maak een lijstje, zodat jullie moeders kunnen zien dat jullie overal aan gedacht hebben. Bvb een zaklamp (of je gebruikt gewoon je telefoon natuurlijk voor als je in donker iets moet zoeken of ergens naartoe moet lopen.

Tenslotte wat geld, voor als je iets moet kopen.

 

Dan ook nog alvast een plannetje bedenken voor 's nachts als jullie in de tent slapen.

Wat doe je als iemand moet gaan plassen. Heb je dan allemaal een sleutel van het huis om daar naar de wc te gaan? Wat als het ineens gaat onweren of hard waaien. Hebben jullie dan een plan. Als er iets is kun je dan de papa of mama van je vriendin appen, ook al is het 's nachts, zodat die kan komen helpen. Kunnen jullie bij slecht weer binnen in huis slapen? Ik weet niet of de tuin afgesloten is of kan worden? Is er bvb een poort die op slot kan. Als je dat aan je moeder vertelt dan is ze ook weer wat geruster. Vraag aan de papa of oudere broer of die 's avond een rondje loopt over de camping. Dat doen ze op echte camping ook om te zorgen dat er niks geks gebeurt. Nou denk ik niet dat er iets in de tuin zal gebeuren, maar als je moeder weet dat bv de papa van je vriendin voordat die gaat slapen nog even komt kijken of alles goed is bij jullie is dat alvast een gerust gevoel voor iedereen.

 

Je ziet dat er best veel bij komt kijken, maar het is ook weer niet heel ingewikkeld.

 

Maak een plannetje. Heb het er over met je moeder en dan zal ze wel gerust zijn als ze ziet dat jullie al zelf aan heel veel dingen hebben gedacht.

 

Dan heb je alleen nog lekker weer nodig en iemand die de tent op zet of doen jullie dat ook allemaal zelf?

 

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

 

ik zou zeggen alvast heel veel plezier en mooi weer toegewenst. Voor de grap kun je je ouders nog een kaartje sturen vanaf jullie ‘camping’. Dat kaartje kun je tussendoor gewoon in de brievenbus gooien thuis als verrassing. Zet erop dat het leuk is en mooi weer en wat je nog te vertellen hebt. Tuurlijk kun je appen en foto's sturen zoveel als je dat wilt.

Oh ja, nog een paar stoeltjes waar jullie op kunnen zitten en een tafeltje en natuurlijk wat borden en messen enzo van die dingen. Ik ben vast nog wat vergeten, maar dat bedenken jullie vast zelf wel.

 

Groetjes,

M&M's

Hey

Hier de antwoorden op je vragen

Het plan is om een hele week te kamperen, maar degene waar we slapen moet dan nog even overleggen met haar ouders. We inderdaad met z'n 4-en. Hoe we het met het avondeten gaan doen is nog niet duidelijk, maar we hebben al wel een idee om met z'n allen geld in een pot te doen en daar wss eten van te halen en leuke dingen van te doen. We gaan wss slapen in de vouwwagen van haar ouders of in tentjes. (moet nog ff overlegd worden)

Heel erg bedankt voor je reactie en tips! Heb er zeker wat aan!

Moet het nogsteeds aan mn ouders gaan vragen maar ben al wel wat zekerder geworden en ga het wss straks of vanavond vragen.

 

Xxx me❤

Hey, 

ben ik weer! Ik heb het gister avond aan mn moeder gevraagd en ik mag van haar maar ik moet van haar nog wel overleggen met mn vader maar dat kon gisteren niet want hij is in Amsterdam voor zijn werk (dat is meer dan 2 uur rijden vanaf thuis -aangepast door kindertelefoon ivm waarborgen anonimiteit) dus dat ga ik wss vanavond doen. Maar meestal als het van de een mag mag het van de ander ook dus ik ga kamperen!

Hi kampeerders /AnnoMeisje2005,

 

oh dat heb je al bijna in de pocket. Je moeder is al akkoord.

Goed gedaan. nu nog hopen op mooi weer.

Hebben je vriendinnen ook al toestemming gekregen om te gaan kamperen?

Het wordt vast heel leuk. Wanneer willen jullie gaan kamperen?

 

Groetjes,

M&M's

Reageer