Vraag

K-pop auditie jyp entertainment

  • 23 February 2024
  • 21 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Heyy ik ben een meisje van 13 en een vriendin van mij kwam laatst met het idee om auditie te doen maar ik had dus een vraagje want we zijn dus al het liedje aan het oefenen dat we samen gaan zingen en het dansje maar mag je eigenlijk wel als duo auditie doen aan jyp entertainment want ik zie dat dus nergens staan dus ik dacht misschien weet iemand anders dat dus ja als iemand er iets over weet reageer dan alsjeblieft.

Dankjee en nog een fijne dag

doeg doegg.


21 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Heb het ff opgezocht. Dit staat op de site van JYP:  (https://audition.jype.com/en/Board/FAQList/27)

Q. Can I apply as a team?
Yes, you can. However, even when applying as a team, each team member should individually complete the application and bring a paper copy of the application. Also, please inform us at the reception desk that you are applying as a team.
 
Je mag dus als duo/team auditie doen maar doen moeten jullie allebei een eigen auditie formulier invullen.
Nog wel ff dit, en dit klinkt misschien hard: Ik weet niet wat je afkomst is maar als je niet van Aziatische afkomst bent is de kans dat je wordt aangenomen heel erg klein. Ze zeggen wel dat ze niet naar ras en nationaliteit kijken maar in werkelijk zijn ze nog steeds vooral op zoek naar Aziatische idols. Ga maar eens na hoeveel westerse idols je kent. Ik ken er iig niet 1.  Maar goed, dit is op jou misschien niet van toepassing.
Bedenk ook dat de kpop wereld keihard is. Zoek op youtube maar eens op Lives of Idols: Trainees. Dat is een documentaire (wel Engels zonder NL ondertitels) waarin een stel trainees gevolgd wordt.
 
Kijk, als het je droom is moet je het vooral doen. Je moet alleen wel weten waar je aan begint.
Heel veel succes.
 
Badge

Oke dankjewel en ik dacht ja ik ga gewoon auditie doen en ik zie het wel maar ja nog een fijne dag/avond

Reputatie 7
Badge +17

@loumi678 En dat moet je ook gewoon doen als je dat echt wilt. Auditie doen kan ook gwn een leuke ervaring zijn. En denk maar zo, nee heb je, ja kun je krijgen.

Mijn verhaal komt misschien een beetje negatief over maar ik wilde je er niet van afpraten of zo.

Jij ook een fijne avond

Badge

Nee hoor je klinkt helemaal niet negatief want dat geloof ik ook zeker dat het zwaar is enzo maar bedankt dat je dat allemaal uitlegde😊 

Reputatie 4
Badge

@loumi678  veel succes met je auditie!

Reputatie 2
Badge +1

Heb je ervaring met dit?

Badge

@Ikweethetniet09 nope

Reputatie 2
Badge +1

Ik denk dat je je dan eerst een paar jaartjes (hooguit 3-5) erin moet verdiepen, zomaar auditie doen is best wel pittig en onvoorspelbaar, je weet niet wat je hiervan kan verwachten. Zoek eerst dingen uit met je vriendin en leer ook de dingen die je moet weten.

je moet zelf weten of je mijn tips opvolgt, hoewel ik wel uit ervaring spreek zal ik je nooit tegenhouden om nu meteen auditie te gaan doen.

Sterkte met je auditie!

 

Reputatie 2
Badge +1

Je kan ook op mijn acc mijn ervaring lezen, als je wil.

 

Badge

@Ikweethetniet09 oke dankjewel 🤗

Badge

@Ikweethetniet09 Oh en bij welk bedrijf heb jij auditie gedaan dan? Gwn nieuwsgierig omdat ik op je acc wat dingen las.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb bij JYP, Choco, Cube en DSP media

Badge

@Ikweethetniet09 oke en is jyp een goed bedrijf? Of vindt je van niet. En er stond dat je trainee was op je acc? Voor een tijdje en bij welk bedrijf was dat? Want dat was blijkbaar geen succes ofz?

Reputatie 2
Badge +1

Dat was bij meerdere groepen. Zegmaar Choco valt mee, maar de rest is een no-go. Maar Choco is een beginnende bizz, dus ze werken nog wel met debt-rules. Die had ik ook, hier wordt je van te voren niet voor gewaarschuwd. Maar dat is als je  ermee stopt (zoals ik) dan moet je een soortvan “Schuldboete” betalen die kan oplopen tot 1000+. De enige die dat niet hebben zijn HYBE en dus ook JYP.

Reputatie 2
Badge +1

Ook als je onder de 14 bent, moeten je ouders toestemming geven, aangezien ik niet weet hoe oud je bent….

Badge

@Ikweethetniet09 oke dankjewel dan weet ik dat en over die leeftijd wist ik al dus ja🤗

Reputatie 2
Badge +1

Hihi okeee suc6 met je auditie!

Badge

@Ikweethetniet09 dankjeeeee

Reputatie 2
Badge +1

Laat me trouwens weten of het is gelukt! En ook de 2e ronde!

Badge

@Ikweethetniet09 zal ik doen!!

Reputatie 2
Badge +1

heb je al een mail? (Sorry maar ik ben gwn echt super nieuwsgierig hahaaa)

Reageer