Vraag

Is dit raar?!


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen dingen om te doen maar ik heb wel een rare activiteit gevonden om te doen. Ik heb namelijk een schrift en iedere avond zet ik er dan 1 of meerdere dag(en) bij qua statistieken. Ik geef je wat meer uitleg. Ik ben bezig met een eigen virus/bacterie te ontwikkelen met als inspiratie het nieuwe coronavirus SARS-CoV-2. Ik zet er dan nieuwe besmettingen, doden bij iedere avond. Ook zet ik er zogenaamde WHO besluiten bij. Ik ken eigenlijk niemand die dit doet. 

-TheMightySlayer <333333


19 reacties

Badge +1

Het klinkt misschien voor anderen raar maar als jij het een interessante bezigheid vind dan moet je er zeker mee doorgaan. Ik zou er persoonlijk vooral depressief van worden.

Heyo,

Zo erg raar vind ik het niet hoor. Ik heb bijvoorbeeld dat mobiele spel Plague inc. Dat ken je vast wel. In dat spel kan je ook een virus, bacterie, parasiet, nano virus, biowapen, etc. maken. Je doel is dan om het zo snel mogelijk te verspreiden,  om vervolgens de hele wereld uit te roeien.  Dat vind ik dan wel leuk om te doen. Vooral als je het speelt op brutal (uitdagend). 

Zo heb je ook bio inc. Dat is ongeveer hetzelfde als Plague inc. Alleen richt je je dan op 1 persoon. In dit spel is het de bedoeling dat deze persoon wederom overlijdt zo snel mogelijk. Dat vind ik dan ook wel is interessant  om te doen in de zoveel tijd. Nogmaals is het leuker en uitdagender als je een gezond persoon kiest.

Maar doe wat je wilt. Ik kan begrijpen dat vooral in deze tijd dat zoiets best interessant kan zijn.

Hoeveel besmettingen, en/of doden zijn er al lol? 

See ya!

Spookyzx. 

 

 

Hallo Spookyzx :)

Ik heb idd de game Plague Inc. Evolved. Het is een leuke game (Ik heb daarin ook SARS-CoV-2 aangemaakt). Er zijn nu 1.700 besmettingen en 150 doden, ook hebben al 9 landen infecties gemeld.

-TheMightySlayer

Hallo Spookyzx :)

Er zijn nu 4.700 infecties gemeld na een update van 5 dagen en 380 doden, ook hebben 14 landen infecties gemeld. 

-TheMightySlayer

Hallo Spookyzx :)

Er zijn nu 25.000 infecties gemeld na 5 dagen (Testcapiciteit is lokaal verdubbeld dus dat verklaard de hoge stijging van infecties en doden) en 1.600 doden. 18 landen melden nu infecties onder andere heeft Nederland zijn eerste infectie. De WHO noemde de situatie een Public Health Emergency of International Concern.

-TheMightySlayer <333

Hallo Spookyzx :)

Misschien vindt je dit ook interessant om te weten:

Informatie over de ziekteverwekker:

Het is een bacterie die de naam 2023-nAnT Cholerae heeft gekregen. De bacterie is een versie van de normale cholera. De reproductiegraad wordt geschat op tussen de 1-3. Bij contact met lichaamsvloeistoffen van een patient is de kans op overdragen 80%. De case-fatility rate is ongeveer 8% tot 15% maar niet alle patienten zijn getest op de nieuwe bacterie. De eerste besmettingen (13) zijn gemeld aan de WHO op 28 Augustus 2023 door Marokko.

Informatie over de eerste patient in Nederland:

Breda

In Nederland is donderdag voor het eerst bij een patiënt de nieuwe cholerabacterie (2023-nAnT Cholerae) gevonden. 'Met labonderzoek is deze bacterie op 20 september vastgesteld', zo meldt het RIVM woensdagavond.

Casa Blanca

De patiënt, die kort geleden in de stad Casa Blanca in Marokko  is geweest, zit in isolatie. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst brengt contacten van deze patiënt in kaart door middel van contactonderzoek. De man zelf ligt in het ziekenhuis in Breda op een geïsoleerde afdeling en wordt behandeld. Hij woont in Etten-Leur.

Contactonderzoek

'De nieuwe cholera bacterie kan zich verspreiden via lichaamsvloeistoffen. Bijvoorbeeld als seks heeft of kots opruimt van iemand anders. Om te voorkomen dat de ziekte zich verder in Nederland verspreidt, brengen de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst  en het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu in kaart wie er nauw contact heeft gehad met de besmette patiënt', aldus het RIVM.

Gemonitord 

Deze personen, die contacten worden genoemd, worden gemonitord en moeten twee keer per dag hun temperatuur opnemen en dit melden aan de GGD. Zij moeten ook melding maken van andere klachten die zij hebben. Door deze maatregelen verkleinen we de kans dat de ziekte zich in Nederland kan verspreiden. Het RIVM blijft alert op mogelijke nieuwe besmettingen en past hetzelfde protocol toe als er nieuwe besmettingen gevonden worden: isolatie, contactonderzoek en doorlopende monitoring van de patiënt.

Koorts en maagklachten

Symptomen van de ziekte zijn koorts en maagklachten zoals maagkrampen en vaak ook overgeven en diarree. Iemand die de afgelopen 14 dagen in een gebied is geweest waar 2023-nAnT Cholerae wijdverspreid is (zoals Noord-Afrika, Spanje, maar ook enkele steden in de Verenigde Staten) met koorts en een van de hiervoor genoemde maagklachten, kan worden getest op de nieuwe cholera, de ziekte die wordt veroorzaakt door de bacterie met de naam 2023 (jaartal) n (Novel) AnT (Anthoraxi, vernoemd naar het dorp waar een eerdere versie tientallen jaren geleden voor het eerst een uitbraak veroorzaakte. Cholerae (Cholera) Die test kan een arts ook aanvragen als voor iemand met deze klachten als hij of zij contact heeft gehad met een patiënt met de nieuwe cholerainfectie.

-TheMightySlayer <3

 

Hallo Spookyzx :)

De WHO waarschuwt voor een potentiele wereldwijde 2023-nAnT Cholerae pandemie.

-TheMightySlayer <3

Heey,

Oeh een nieuwe versie van de oude cholera. Opzich is dat een milde ziekte. Als je ziet hoeveel mensen geïnfecteerd worden, en uiteindelijk overlijden eraan.  Ik kijk momenteel alleen bij de oude nog hoor. Zo zie ik dat er elk jaar tussen de 1.3mil- 4mil gevallen zijn van cholera en er uiteindelijk jaarlijkse 21.000 tot 143.000 sterf gevallen zijn. bron

Jouw nieuwe versie heeft die dezelfde overgevings mehtode. Je zei al dat het door lichaamsvloeistoffen kwam. En noemde als voorbeeld seks en overgeven. Zo wordt de huidige cholera gevonden in eten en water. Dit komt doordat een persoon geïnfecteerd is met cholera het eten verpakt of maakt. Is dit ook het geval bij de nieuwe cholera?

En nog een vraag. De oude cholera toonde symptomen naar een paar uur tot 5 dagen. Symptomen was diaree en braken. 1 van de 20  hadden hevige diaree en braken wat zorgde voor uitdroging. En in sommige gevallen dood in een paar uur.  Hoe zit dit met de nieuwe cholera? De symptomen lijken tot nu toe hetzelfde te zijn, braken en diaree. 

En zoals ik al vertelde verspreidde de oude cholera zich vooral door eten en water. Een oplossing daarin was om je water eerst te koken, of water in flessen te kopen. Dit of je gedesinfecteerde water kon je gebruiken om water te drinken, het bereiden van eten en drinken, het maken van ijsklontjes, tandenpoetsen,  het wassen van je handen, gezicht, als afwas water, vooral als je deze ook gebruikt om weer te eten en te drinken, en het schoonmaken van fruit en groente.  

Mensen werd afgeraden om rauw eten te kopen zoals gescheelde groenten of fruit, ongepasteuriseerde melk, of melk producten, rauw vlees en seafood, en vis gevangen in tropische rivieren die misschien besmet kunnen zijn. bron

Als de nieuwe cholera dezelfde symptomen heeft en zich op dezelfde manier verspreidt, dan komt er dus een moment dat de WHO ook deze maatregel zou nemen right? 

Oke laatste vraag. Komt er een moment dat de nieuwe cholera volledig vernietigd wordt? Of zou die net als de huidige cholera in sommige delen van de wereld verder leven?

Als ik nu te ver ga in jouw nieuwe cholera ding, dan kan je gewoon zeggen Easy Spookyzx.  Ga niet te hard van stapel nu lol

See ya!

Spookyzx. 

Hallo Spookyzx :)

Antwoord vraag 1: Ja, het kan aanwezig zijn in slecht gefilterd drinkwater.

Antwoord vraag 2: De incubatie tijd is 5-10 dagen, de symptomen zijn heftige maagkrampen, diarree en overgeven. De symptomen zijn gemiddeld 1 dag tot 7 dagen aanwezig met soms ook de dood binnen 6 uur.

Antwoord vraag 3: De maatregelen worden per land besloten maar bij de persconferenties van de WHO worden wel tips gegeven om 2023-nAnT Cholerae te voorkomen.

Antwoord vraag 4: Het zou kunnen dat deze versie uiteidnelijk vernietigd wordt maar het kan ook endemisch worden zoals huidige cholera soorten.

-TheMightySlayer <33

Hallo Spookyzx :)

36 landen melden nu 52.639 infecties en 4.471 doden na 5 dagen. Nederland meld 11 infecties.

-TheMightySlayer <3333

Hallo Spookyzx :)

WHO besluit:  We roepen deze uitbraak nog niet uit tot pandemie omdat het nog slechts 36 landen heeft getroffen. De tijd om voor te bereiden op een pandemie is nog maar zeer kort (mogelijk wordt er in enkele dagen besloten om deze uitbraak uit te roepen tot pandemie). 

-TheMightySlayer <3

Hallo Spookyzx :)

Slechts 1 nieuwe dag (De kat heeft mij 1.5 uur geirriteerd). 64.000 besmettingen in 39 landen en 5.600 doden.

-TheMightySlayer <3

Hallo Spookyzx :)

WHO persconferentie belangrijke punten:

  • Een vaccin voor deze bacterie kan naar schatting 2-4 jaar duren ivm de moeilijke '’strain'’ en het feit dat deze bacterie bekend staat om zijn snelle mutatie naar andere varianten van het Anthoraxi stelsel. ​​​​​​​
  • Er is een oproep gedaan aan alle landen om door te blijven gaan met het betalen van geld aan de WHO om het onderzoek te versnellen.
  • Er is een oproep gedaan aan landen om onderzoek te starten naar de nieuwe cholera-bacterie.
  • De uitbraak is officieel verklaard als pandemie '’We zijn dat deze bacterie zich wijdverspreid heeft en daarom is het de waarheid dat we deze uitbraak kunnen aanmerken als pandemie'’
  • De pandemie kan ervoor zorgen dat er maatschappelijke ontwrichting plaastvindt in bepaalde landen zoals 3 jaar geleden met de corona-pandemie.

-TheMightySlayer <3

Hallo Spookyzx :)

Na 14 dagen 1.2 miljoen besmettingen (900 in nederland) en 110.000 doden.

-TheMightySlayer <3

Wauw. Hardnekkig ziekte ofnie? Hou je ook bij in welk land momenteel de meeste besmettingen zijn? Ben daar wel benieuwd naar.

En als je vertelt na 5 dagen bedoel je dan 5 dagen nadat de eerste besmetting werd gemeld, of 5 dagen na de laatste update?

 

Thanks voor de updates! Erg leuk ! ( interessant)

See ya!

Spookyzx. 

Hallo Spookyzx :)

Late reactie: 5 dagen na de vorige update en het land waarin de meeste besmettingen zijn is in Marokko met nu na een update van 3 maanden 1.400.000 besmettingen.

De pandemie is voorbij zijn hoogtepunt en er zijn nu 4.4 miljoen besmettingen en er zijn 320.000 doden gevallen. Het hoogtepunt was 2.5 maand geleden en nu komen er gemiddeld tussen de 1.000 en 3.000 besmettingen per dag bij en tussen de 100-250 doden per dag bij. 

Nederland meld 1.947 besmettingen en 150 doden.

-TheMightySlayer <3

Hallo Spookyzx :)

Na 1 maand 4.9 miljoen besmettingen en 400.000 doden. 

Nederland meld 2.024 besmettingen en 167 doden. 

-TheMightySlayer <3

Hallo iedereen :)

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen dingen om te doen maar ik heb wel een rare activiteit gevonden om te doen. Ik heb namelijk een schrift en iedere avond zet ik er dan 1 of meerdere dag(en) bij qua statistieken. Ik geef je wat meer uitleg. Ik ben bezig met een eigen virus/bacterie te ontwikkelen met als inspiratie het nieuwe coronavirus SARS-CoV-2. Ik zet er dan nieuwe besmettingen, doden bij iedere avond. Ook zet ik er zogenaamde WHO besluiten bij. Ik ken eigenlijk niemand die dit doet. 

-TheMightySlayer <333333

Hallo jongen 4 hier, om eerlijk te zijn vind ik dit best wel raar en vreemd maarja als jij je hier echt goed bij voelt war ik zelf niet echt kan begrijpen dan moet je dat doen, heb gewoon schijt want niks is raar mensen VINDEN het raar 

Groet jongen 104

Hallo Spookyzx :)

Na 3 maanden 5.1 miljoen besmettingen en 410.388 doden. Nederland meld 2.049 besmettingen en 171 doden. Pandemie nagenoeg voorbij, al 2 weken geen nieuwe doden gemeld en 5 dagen geen nieuwe besmettingen wereldwijd. WHO verklaard dat de pandemie bijna voorbij is maar dat deze bacterie alsnog een 2de golf kan veroorzaken. 

-TheMightySlayer <3

Reageer