Vraag

Is Anime een gespreksonderwerp?

  • 3 December 2023
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Heyy, 

 

Ik ben zelf groot fan van anime, zit hier nu een poosje op dit forum, maar zie nooit echt wat voorbij komen over anime. Is dat eigenlijk een beetje een gespreksonderwerp hier? En voor degenen die het wel kijken: Wat zijn/is je favoriete anime? En heb je nog een aantal goeie tips? Heb er al wel best heel veel gezien though xD

 

Lijstje met al gezien: 

Attack On Titan, Jujutsu Kaisen, Sword Art Online, Demon Slayer, Tokyo Ghoul, Tokyo Revengers, Death Note, One Punch Man, Fire Fore, Karakuri Circus, Mieruko-Chan, Tower of God en Angels of Death. 

(I know, beetje veel xD)


5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Heyyyyy

Ik ben ook een enorme fan, al heb ik nog niet heel veel gezien.

Ik vind veel anime leuk, maar op dit moment is one piece mijn favoriet.

En kijk de big 3, die zijn altijd goed. One piece, Naruto en Bleach, ik ben op dit moment bezig met bleach.

Mha is ook een aanrader, en een paar die ik heb gezien:

Atla, pokemon en beyblade burst

Vast nog keer, maar ik ga nu eten.

Liefs,

       M.

Reputatie 7
Badge +8

Ik keek een paar jaar geleden redelijk wat anime shows maar nu doe ik dat een stuk minder omdat de meeste anime mij niet meer intereseren. 

 

Soms kijk ik nog wel studio ghibli films. En ik vind shows zoals Bee and Puppycat en Scott Pilgrim takes off erg leuk (en die zijn volgens Netflix ook anime maar ik vind ze meer 'cartooney'). 

 

Deze shows heb ik dus een paar jaar geleden gekeken: 

 

madoka magica, little witch academia, your lie in april, seven deadly sins, violet evergarden, darling in the franXX, Charlotte, kakegurui, danganrompa (seizoen 1), a whisker away, words bubble up like soda pop, lost song, glitter force (mijn aller eerste anime naast Pokémon en totally spies maar die keek ik toen ik 4 was.), card captor Sakura (mijn tweede), forest of piano, blue exorcist en de meeste studio ghibli films (favo: ponyo)

 

Toevoeging op kakegurui: Ik had ooit een kakegurui cosplay van 70 euro gekocht en toen die te klein was gaf ik hem gratis weg aan iemand. Die heeft hem daarna nooit meer gedragen. En ik heb sindsdien nooit meer geprobeerd te cosplayen. 

Reputatie 1
Badge

Hii @Eren 

Ik heb ookal op het forum anime/manga opgezocht maar een kwam weinig langs, ik had dus het zelfde. Mijn favoriete anime’s en manga: Attack on titan, Toilet bound Hanako-kun, Beastars, Demon Slayer, Ao haru ride, My little monster, Violet Evergarden, Madoka Magica en natuurlijk Studio Ghibli films.

Liefs @Joepie9 

Reputatie 5
Badge

He @Eren 

Ik ben niet de grootste fan maar ik heb nog wel een gooie tip op netflix: Holw’s moving castle

 

Groetje @I_NeedHope 

Reputatie 7
Badge +4

Yo @Eren 

Mijn favorieten zijn Trigun: Stampede (ik klinkt misschien dom maar ik vind de originele Trigun zo sloom) en Dr. Stone.

Ik heb wel een paar aanraders maar ik zie dat er die aanraders ook door andere mensen werd gezegd, maar ik heb wel wat anime films!

Words Bubble Up Like Soda Pop: start wel een beetje sloom op, is emotioneel, er zitten tieners in die wat problemen met hunzelf hebben maar is wel wat emotioneel vond ik.

The Tale of Princess Kaguya: oei… oei… deze film liet mij echt huilen. Zo MOOI! De tekenstijl en van alles! Is wel een beetje fel soms met de waterkleur-achtige kleuren en start ook wel wat sloom op. Dit is een soort van slice of life anime maar het neemt een dark turn. Het is van Studio Ghibli.

Deze film is gebaseerd op het Japanse sprookje genaamd “The Tale of the Bamboo Cutter” oftewel “het verhaal van de Bamboesnijder”. (weet niet zeker of het een sprookje,  folklore of mythologie is).

Hoop dat dit jou geholpen heeft!

 

Reageer