Vraag

Ik wil graag afvallen

  • 25 March 2021
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey, ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen want jullie kennen mij toch niet.

 

Ik ben 14, 1,67 (laatste keer meten, 1 maand geleden) en ik weeg 79 kilo, dat is veel. 

Ik wil graag afvallen maar heb soms nog gewoon eetbuien met chocolade en 4/5 boterhammen, ik wil er graag wat aan doen, maar ik weet niet hoe.

Mijn ouders hebben het heus wel door dat ik soms net die ene keer wat minder opschep en vaker ga lopen met de hond of soms ga hardlopen maar ik weet niet hoe ik het echt moet brengen van nu wil ik het roer gaan omgooien en hiermee beginnen vanwege die '’terugvallen'’.

Ook als ik dan die ene dag naar school mag of een toets op school moet gaan maken dan komen we net op het laatste moment van kom we gaan naar de Jumbo of de mcdonalds, dan uit '’impuls'’ doe ik dat en heb ik thuis weer spijt, of als ik s’avond in bed lig denk ik van wat heb ik weer veel gegeten.

Ik word er ook steeds mee geconfronteerd met kleding die niet meer past of zoiets..

 

Heeft iemand tips? 

groetjes TePerfectionistischvoorwoorden.


2 reacties

Hey daar!

Ik ben onwijs trots op je dat je hier bent gekomen om voor advies te vragen voor het afvallen. Afvallen kan erg moeilijk zijn, en het zal ook veel moeite kosten. Afvallen gaat helaas niet een twee drie en het zal wat tijd gaan kosten. Je zult ook niet direct resultaat zien, dit pas op langere termijn.

Probeer bij je maaltijden niet te veel te eten, en pak eenmalig een portie (niet te veel natuurlijk!). Je hebt het er ook over dat je uit 'impuls’ na school tóch naar een Jumbo of McDonald's gaat uit school, dit kun je voorkomen door geen of minder geld mee te nemen naar school. Door bijvoorbeeld je pinpas thuis te laten!

Dit is helaas al het advies wat ik voor je te bieden heb, voor een meer uitgebreid advies en hulp bij afvallen raad ik je toch echt aan om een dieetist te benaderen.

Groetjes!

Badge

Hey,

kies een dag uit en dat je vanaf die dag echt gaat beginnen met je lifestyle veranderen. Bijvoorbeeld 1 april.  Zoek lekkere gezonde ontbijtrecepten op en probeer verschillende soorten lekkere omtbijtjes. Als je tussendoor weer beetje trek begint te krijgen drink dan water en is t nog niet over dan is het tijd voor een tussendoortje maar er zijn zoveel lekkere gezonde tussendoortjes dat je dat ff helemaal voor jezelf moet gaan uitzoeken. Calorie tekort helpt ook heel erg. Eet dan minder calorieën dan je nodig hebt. Natuurlijk mag je elke dag wel iets ongezonds lekkere anders is het niet vol te houden maar maak het een beetje leuk voor jezelf door gezonde en hele lekkere recepten te maken en niet een saai blaadje sla met een worteltje

Reageer