Vraag

Ik heb grafitti gespoten, help.

  • 23 September 2020
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb 17 en doe bijna nooits iets fout volgends de wet, ik hou me altijd netjes aan de regels behalve vandaag.

Ik had illegaal grafitti gespoten op klaarlichte dag in een steegje (Ik ben bezig met een kunstfilmpje en ik was van plan om dat te uploaden), ik dacht dat het wel niet zo erg zou zijn.

Nu lees ik op het internet dat daar zware straffen op zijn en dat daar veel naar gezogd word.                                  (gevangenis, dure boetes, strafblad)                                                                                                                                                                  Nu ben ik bang dat iemand me gezien heeft of cameras heeft zitten en dat ze me zullen vinden. 

Ik ben doodsbang. Wat moet ik doen? Is er iets om het er af te halen? Moet ik aan de eigenaar vragen of ik het er mag af halen zonder politie? 


4 reacties

Hallo Krwassant :)

Ik zou het maar niet aan de eigenaar vertellen. Het valt mee qua handhaving op graffiti. Je wordt vaker niet dan wel gepakt. 

-TheMightySlayer <3

Hoi, ik heb ook een aantal keren graffiti legaal en illegaal gedaan. Je bent niet op heterdaad betrapt dus ga er maar van uit dat niemand je gezien heeft. No stress.

Tips voor een paar betere plekken zijn niet op prive eigendommen van mensen maar op openbare plekken bijv geluidsmuren of lang een treinrail. Doe het ook niet te dicht bij huis en ga niet over mooiere werken heen.

Niet melden, er is een kleine kans dat iemand je heeft gezien omdat je in een steegje zat. Ga even terug om eventueel te kijken voor cameras loop gewoon subtiel rond en zoek erachter. Als er geen zijn laat het los en ga door met je leven

suc6

Badge

Ik zou natuurlijk niet heel veel illegale dingen gaan doen, het is ook goed dat je er over nadenkt enzo… Ik zou er wel mee oppassen.

Maar ik denk niet dat je snel gepakt zult worden hoor! Eerlijk gezegd zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. 

Reageer