Vraag

Ideeën om leven makkelijker of leuker maken

  • 18 April 2020
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, ik moet voor school nu in deze tijd een uitvinding bedenken die je leven leuker of makkelijker maken. Zelf kan ik er niet echt op komen, dus misschien hebben jullie nog wat ideeën?  Oja het mag niet bestaan!!

Laat het weten als je wat leuks hebt!


5 reacties

Hoi allemaal, ik moet voor school nu in deze tijd een uitvinding bedenken die je leven leuker of makkelijker maken. Zelf kan ik er niet echt op komen, dus misschien hebben jullie nog wat ideeën?  Oja het mag niet bestaan!!

Laat het weten als je wat leuks hebt!

Reputatie 1
Badge

mischien een schoon maak robot of een zelf gemaakte car wash

Hoi

 

Wat dacht je van:

  • een wekker die je wakker maakt door een mop te vertellen
  • een pennenzak die je eraan herinnert om uitgeleende pennen terug te vragen
  • een fiets met airbag, voor als je tegen een boom of openslaande autodeur knalt
  • een boek met daarin gekke levensvragen, waar je je in tijden van verveling kapot op kan denken
  • een meditatiekussen dat je een mep geeft wanneer je je focus verliest
  • een café waar hopen bubbeltjesplastic liggen, die je naar hartelust fijn kan knijpen
  • een prullenbak met een armpje naast, dat de slecht gemikte propjes netjes opraapt en in de prullenbak gooit

 

Gr. Kenshin

Hoi

 

Wat dacht je van:

  • een wekker die je wakker maakt door een mop te vertellen
  • een pennenzak die je eraan herinnert om uitgeleende pennen terug te vragen
  • een fiets met airbag, voor als je tegen een boom of openslaande autodeur knalt
  • een boek met daarin gekke levensvragen, waar je je in tijden van verveling kapot op kan denken
  • een meditatiekussen dat je een mep geeft wanneer je je focus verliest
  • een café waar hopen bubbeltjesplastic liggen, die je naar hartelust fijn kan knijpen
  • een prullenbak met een armpje naast, dat de slecht gemikte propjes netjes opraapt en in de prullenbak gooit

 

Gr. Kenshin

Dankjewel! 

De meeste uitvindingen lossen een probleem op.  

Je kunt de makkelijke kant op gaan. Dan neem je een probleem waarvoor al een oplossing bestaat, en je maakt de oplossing makkelijker.
Voorbeeld: De afwas moet gedaan.
Oplossing: Ik kan de vaat doen.  Ik kan een vaatwasser kopen, maar die moet ik weer in- en uitruimen.
Nieuwe uitvinding: Een robot die de vaatwasser inruimt.

Je voelt aan dat dat niet echt spectaculair is.  

De beste uitvindingen lossen een probleem op waarvan je niet wist dat het bestond.

Neem de telefoon of de auto. Niemand die ze miste. Maar ze hebben wel de hele wereld veranderd. 

Dus mijn tip is: Maak het jezelf niet te makkelijk en doe niet: “Iets dat vandaag al kan, maar dan met een robot”.

Een huis dat een leven lang met je meegroeit van kinderkamer tot gezinshuis tot bejaardenhuis? 
Een huis dat met je mee reist, waar je ook woont? Almere, New York, Adelaide?
School waarvoor je niet naar school hoeft?  (betekent dat dat je op vakantie kunt terwijl je ook school volgt?)   Winkelen waarvoor je niet naar de winkel hoeft (wordt het bij je thuis geprint/gebreid/gemaakt?)  

 

Reageer