Vraag

Hoe moet ik mijn verhaal/boek beginnen??

  • 19 April 2020
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hayyyyy, ik ben een lesbisch, of heel misschien bi meisje van 13 en ik schrijf heel graag verhalen.

De afgelopen zes maanden is er heel veel gebeurd (de reden dat ik erachter kwam dat ik in ieder geval op meisjes val en verder geen idee😂😅) en die gebeurtenissen of eigenlijk de gebeurtenissen waarvan ik had gewild dat ze waren gebeurd tot aan het moment dat er weer iets nieuws/interessants gebeurde wat me voor een tijdje zoet hield, die dingen wil ik dus als een verhaal schrijven. Een boek. Maar ik weet niet waar te beginnen. Ik heb allerlei momenten en korte gebeurtenissen, maar dat zijn grote gebeurtenissen. Het alledaagse eromheen, de simpele gebeurtenissen die de ruimte tussen de grote gebeurtenissen opvullen, daar kom ik niet op.

Mijn vraag is dus; wie schrijft nog meer verhalen en heeft hier misschien ervaring mee? En anders; weet jij een leuk begin voor mijn verhaal? Het speelt zicht voornamelijk op school af en is overigens het liefdesverhaal van twee meisjes. 

Heb je ervaring, tips, hulp of ideeën? Ik hoor ze heel graag!!

Nanoka😘


1 reactie

Hi!

Je kan met verschillende manier beginnen met je boek:

-je hoofdpersonage waarvan uit je schrijft voorstellen

-gelijk een spannend stuk zodat de lezer er gelijk ingegooid wordt.

- uit de toekomst. Bijv: 'hey, ik ben {insert name} en wat ik nu toch meegemaakt heb... (of iets in die richting)

 

Aangezien jij veel  hebt meegemaakt kan je dingen daarvan subtiel in verwerken. Bijv:  "{insert name} loopt de klas in. Ugh, weer wiskunde. Waarom moet die leraar ook zo saai zijn en een koffieadem hebben?” zoiets kan je erin verwerken als bijv. Je wiskunde leraar irl ook echt saai is en een koffieadem heeft!😂

Voor de rest weet ik niet echt wat om te verzinnen.. veel succes met schrijven!

 

Reageer