Vraag

Hoe grijp je in bij metaal in je magnetron?

  • 22 November 2022
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik heb een stress stoornis en mogelijk ook OCD en ik heb dus altijd de angst dat ik per ongeluk metaal in mijn magnetron krijg als ik het gebruik. Als ik bijvoorbeeld de vork uit het eten haal voordat ik het opwarm heb ik alsnog de angst dat die vork er op één of andere manier nog in zit. Gelukkig is het nog nooit gebeurd maar ik vraag me wel altijd af wat je zou moeten doen als het wel gebeurd en je er vroeg achter komt.

Tot mijn verbazing wil google dat niet beantwoorden want elk resultaat geeft een heel ander antwoord dan mijn vraag. Dus misschien weet iemand op het forum dit,

Als je je eten erin zet, de magnetron dicht klapt, aan zet en je omdraait en beseft dat je vork nog in je maaltijd zit terwijl je wegloopt. Je kijkt achterom maar je ziet nog niets, maar je weet dat het gaat escaleren voordat de 2 minuten waar je het hebt opgezet om zijn. Zet je hem uit, of mag je de magnetron juist niet aanraken, word je dan door de elektriciteit getroffen of verwond? Of bel je de brandweer, of is daar niet genoeg tijd voor? Ik kan zo wegdrijven in die vraag. 

Dit is misschien een hele domme vraag maar ik ben van heel veel stress gerelateerde gedachtes af als ik het antwoord weet. 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Als je er per ongeluk iets van metaal in doet kun je de magnetron gewoon uitzetten en open maken. Met de buitenkant gebeurd niks.  En hij vliegt ook echt niet spontaan in de brand als je er een keer een vork in laat zitten. Heb wel eens youtube videos gezien van mensen die dat uittesten en bij hen gebeurde er helemaal niets. Hoop dat dit je wat gerust stelt.

Reageer