Vraag

Hoe begroet jij mensen?

  • 23 January 2023
  • 25 reacties
  • 268 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Gwn ff benieuwd:

Als jij mensen begroet, zeg je dan vaak Yo, Hey, Hoi, Ha, Hallo, Goedemiddag of wat anders?

 


25 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Jesse_6567

Ik zeg meestal hoi tegen iedereen, maar tegen me vrienden ook wel yo en hey

Groetjes, @Monkeyboy69 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

 

Ik zeg altijd "yo" tegen vrienden.

Tegen Vlaamse jongens (ik woon vlak bij de grens)

Ben ik nou toevallig in belgië, zal ik eff op de koffie komen?😉😂

 

is goed, ik ben nog wakker, succes met zoeken, de grens met België is best lang

welja joh, ik heb welleens mee gedaan met de avondvierdaagse toen ik 12 was. Dus dat lukt wel.

en ik doe alleen open als je  ‘yo’ zegt is. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met menen binnen laten die 's nachts (of  overdag) aanbellen, zie ik net in een aflevering van Anoniem op de NPO

Omdat je Nederlander bent zal ik antwoorden met 'hoi’ of heb je liever dat ik 'hey’ zeg, zoals ik dat bij Vlaamse vrienden doe 🙃

Zegmaar "Yo" dan weet ik zeker dat jij het bent😝

 

 

Ik slaap op de begane grond, maar voordat je daar bent heeft de beveiliging jou vast al opgemerkt…...😂

ik heb mission impossible gezien, dus dat komt wel goed🤣

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @benebird,

 

Ik zeg altijd "yo" tegen vrienden.

Tegen Vlaamse jongens (ik woon vlak bij de grens)

Ben ik nou toevallig in belgië, zal ik eff op de koffie komen?😉😂

 

is goed, ik ben nog wakker, succes met zoeken, de grens met België is best lang en ik doe alleen open als je  ‘yo’ zegt is. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met menen binnen laten die 's nachts (of  overdag) aanbellen, zie ik net in een aflevering van Anoniem op de NPO

Omdat je Nederlander bent zal ik antwoorden met 'hoi’ of heb je liever dat ik 'hey’ zeg, zoals ik dat bij Vlaamse vrienden doe 🙃

 

Ik slaap op de begane grond, maar voordat je daar bent heeft de beveiliging jou vast al opgemerkt…...😂

 

Gr. MickeyMoue

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zeg altijd "yo" tegen vrienden. Soms ook gewoon als bijvoeging. "Dat is niet cool yo." Mensen die ik niet ken dan zeg ik altijd goedemorgen. Vaak als het juist niet s'ochtends is. Gewoon om die verbaasde look te zien vervolgd met gehaast naar hun telefoon / horloge te kijken, best wel evil. Maar ik kan er wel om lachen. Docenten en zo is gewoon "Hallo." En "Goededag."

 

Tegen Vlaamse jongens (ik woon vlak bij de grens)

 

 

Ben ik nou toevallig in belgië, zal ik eff op de koffie komen?😉😂

Reputatie 7
Badge +4

meestal wel hoi of hey en inderdaad net zoals @Mij_niet_gezien  zeg ik weleens voor de grap jo tegen mij ouder aju

Reputatie 7
Badge +2

Tegen kinderen en mensen die ik ken hoi of hey of hallo. En onbekende ook hallo . En volwassen mensen die ik niet ken dag meneer of mevrouw . Op school goeden**** mevrouw of meneer.

Maiskolfje 

Hey,

Ik begroet mensen gewoon liever niet (: Maar als ik groet zeg ik iets als oladio, soms ook gewoon  dingen als hoi. Als ik weg ga is het meestal ajuus, aju, adios of toedelidokie. Beetje gestoord, I know.

Ajuus!

Reputatie 7
Badge +17

Ik had deze al beantwoord zag ik haha xd 

Reputatie 7
Badge +6

Haii! Het ligt eigenlijk aan wie het is. Bij mijn vrienden zeg ik altijd: Hey, Hai en Eyy! Maar bij volwassenen zeg ik: Hoii of Hallo. Bij mensen die ik niet ken zeg ik: Hi of Hoi;) 

Leuke vraag! Liefs x Banaantje <3

Reputatie 7

Hoi!

Gwn ff benieuwd:

Als jij mensen begroet, zeg je dan vaak Yo, Hey, Hoi, Ha, Hallo, Goedemiddag of wat anders?

 

ligt eraan wie… sommige mensen zeg ik gwn hi ofz en bij sommige zeg ik hallo of gutentag

Hoi!

Gwn ff benieuwd:

Als jij mensen begroet, zeg je dan vaak Yo, Hey, Hoi, Ha, Hallo, Goedemiddag of wat anders?

 

Het ligt er heel erg aan wie, mensen die ik langer ken vaak yo of hoi, en anderen meestal hallo

Online eigenlijk altijd hoi of yo:)

Reputatie 7
Badge +12

Ik begroet vreemden met Goede/morgen/middag/avond en mensen die ik ken hoi of hallo. En soms als ik geen zin heb om contact te maken (zoals bij mijn ouders) loop ik door en zeg ik niks. Maar meestal als ik aan het fietsen ben zwaai ik wel of zeg ik altijd enthousiast hallo tegen mensen, ik hoop dan dat ze een beetje meekrijgen van mijn vrolijkheid.

-OnlyMe

Ok, bedankt voor je bijdrage @IJsbeertjes 🙂

Reputatie 5
Badge +1

Tegen mijn vrienden, leeftijdsgenoten en mensen jonger dan mij zeg ik hoi.

Tegen volwassenen zeg ik meestal goedemorgen/goedemiddag/goede avond of hallo. Soms hoi als ik diegene goed ken

Tegen mijn familieleden zeg ik hoi of hallo

Hoi @MickeyMouse ,

Okay!Ik zeg ook meestal hoi, maar inderdaad ook wel eens gwn hallo.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Jesse_2008,

 

tegen andere jongens en meisjes zeg ik meestal Hoi

bij betere vrienden vaak Hoi met 1 kus op de wang, vooral in privé, maar ook wel buiten, minder op school zeg maar.

Tegen Vlaamse jongens (ik woon vlak bij de grens) zeg ik meestal Hey ipv Hoi, omdat zij dat ook doen en als ik ze ken vaak wel 1 kus of zo'n hug dat je je gezicht zo naar elkaar doet alsof je kust, maar net niet. Ligt er een beetje aan wat die ander dan doet, want ik ben meestal de jongste van zo'n groepje

Verder zeg ik vaak ‘hallo’ tegen oudere mensen of jongeren die ik iets minder goed ken

Op het werk zeg ik meestal iets van goedemorgen/middag/avond/nacht, die laatste eigenlijk niet omdat ik dan niet (mag) werk(en) 

Op school zeg ik meestal 'hallo’ of ‘hallo meneer/mevrouw’

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +19

formeel: goeiedag of hallo

informeel: hey, moghe, yo of hoiii

Reputatie 5
Badge +4

zeg tegen iedereen hallo heb geen vriendin namelijk alleen mn een jaar jongere broertje

Reputatie 4
Badge +2

Vrienden: yhoo 

goede vrienden: yo gast

mensen Die ik niet ken:goedemiddag

forum:heyy

 

Hoooooooooooooooooi, yo, hey  en op school,  morguh ( middag) meneer/ mevrouw. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik heb hetzelfde als Tim en Sjammetje. Op school is het wel goedenmorgen/middag en u. Tegen mijn bff’ook hey of hoi of ha etc ;)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

Hey of yo tegen vrienden. Tegen docenten hallo of goedemorgen/middag

Hi. Ik zeg tegen bff’s gewoon hey of yo! Xd  en docenten goedenmorgen of hallo. Tegen gasten van mn ouders van hun werk goedenavond mevrouw of meneer. Gemiddeld tegen leeftijdsgenoten gewoon hoi. En ouderen dag of hallo 

Sjammetje xxxxx

Thnx @Mij_niet_gezien !

Zelf zeg ik heel soms tegen vrienden Yo of Hey, meestal hoi.Ook tegen docenten gwn hoi, ik ben niet super netjes ofzo haha.Maar niet onaardig hoor.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi!

Gwn ff benieuwd:

Als jij mensen begroet, zeg je dan vaak Yo, Hey, Hoi, Ha, Hallo, Goedemiddag of wat anders?

 

Leuke vraaag… ligt er een beetje aan wie…… 

 

tegen m’n mentor en docent zeg ik altijd bijv “ hallo, mevrouw/meneer…..

 

tegen m’n bff zeg ik meestal Hi, of een (heele) enkele keer j0….

 

verder… zeg ik tegen klasgenoten/ tennis spelers die ik dus gwn “ken” hey, of hallo….

 

voor de grap zeg ik trouwens tegen mijn moeder weleens “jo” …. Dan kijkt ze me echt aan van…?! 
 

 

Mij_Niet_Gezien

ps, ik denk hier niet persee over na ofzo als ik emsen zie

 

 

* hmm… wat zal ik eens zeggen ?! Hoi….. nee…. Jo….. nee hallo…… ja dat zeggen we! * 

Reageer