Vraag

Hoe begroet jij mensen?

• 23 January 2023
  • 13 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 4

Hoi!

Gwn ff benieuwd:

Als jij mensen begroet, zeg je dan vaak Yo, Hey, Hoi, Ha, Hallo, Goedemiddag of wat anders?

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hoi!

Gwn ff benieuwd:

Als jij mensen begroet, zeg je dan vaak Yo, Hey, Hoi, Ha, Hallo, Goedemiddag of wat anders?

Leuke vraaag… ligt er een beetje aan wie…… 

tegen m’n mentor en docent zeg ik altijd bijv “ hallo, mevrouw/meneer…..

tegen m’n bff zeg ik meestal Hi, of een (heele) enkele keer j0….

verder… zeg ik tegen klasgenoten/ tennis spelers die ik dus gwn “ken” hey, of hallo….

voor de grap zeg ik trouwens tegen mijn moeder weleens “jo” …. Dan kijkt ze me echt aan van…?! 

Mij_Niet_Gezien

ps, ik denk hier niet persee over na ofzo als ik emsen zie

* hmm… wat zal ik eens zeggen ?! Hoi….. nee…. Jo….. nee hallo…… ja dat zeggen we! * 

Reputatie 4

Thnx @Mij_niet_gezien !

Zelf zeg ik heel soms tegen vrienden Yo of Hey, meestal hoi.Ook tegen docenten gwn hoi, ik ben niet super netjes ofzo haha.Maar niet onaardig hoor.

Reputatie 6
Badge +6

Hi. Ik zeg tegen bff’s gewoon hey of yo! Xd  en docenten goedenmorgen of hallo. Tegen gasten van mn ouders van hun werk goedenavond mevrouw of meneer. Gemiddeld tegen leeftijdsgenoten gewoon hoi. En ouderen dag of hallo 

Sjammetje xxxxx

Reputatie 7
Badge +14

Hey of yo tegen vrienden. Tegen docenten hallo of goedemorgen/middag

Reputatie 7
Badge +14

Hoi ik heb hetzelfde als Tim en Sjammetje. Op school is het wel goedenmorgen/middag en u. Tegen mijn bff’ook hey of hoi of ha etc ;)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +9

Hoooooooooooooooooi, yo, hey  en op school,  morguh ( middag) meneer/ mevrouw. 

Reputatie 3
Badge +1

Vrienden: yhoo 

goede vrienden: yo gast

mensen Die ik niet ken:goedemiddag

forum:heyy

Reputatie 4
Badge +2

zeg tegen iedereen hallo heb geen vriendin namelijk alleen mn een jaar jongere broertje

Reputatie 7
Badge +19

formeel: goeiedag of hallo

informeel: hey, moghe, yo of hoiii

Reputatie 7
Badge +9

hoi @Jesse_2008,

tegen andere jongens en meisjes zeg ik meestal Hoi

bij betere vrienden vaak Hoi met 1 kus op de wang, vooral in privé, maar ook wel buiten, minder op school zeg maar.

Tegen Vlaamse jongens (ik woon vlak bij de grens) zeg ik meestal Hey ipv Hoi, omdat zij dat ook doen en als ik ze ken vaak wel 1 kus of zo'n hug dat je je gezicht zo naar elkaar doet alsof je kust, maar net niet. Ligt er een beetje aan wat die ander dan doet, want ik ben meestal de jongste van zo'n groepje

Verder zeg ik vaak ‘hallo’ tegen oudere mensen of jongeren die ik iets minder goed ken

Op het werk zeg ik meestal iets van goedemorgen/middag/avond/nacht, die laatste eigenlijk niet omdat ik dan niet (mag) werk(en) 

Op school zeg ik meestal 'hallo’ of ‘hallo meneer/mevrouw’

Gr. MickeyMouse

Reputatie 4

Hoi @MickeyMouse ,

Okay!Ik zeg ook meestal hoi, maar inderdaad ook wel eens gwn hallo.

Badge

Tegen mijn vrienden, leeftijdsgenoten en mensen jonger dan mij zeg ik hoi.

Tegen volwassenen zeg ik meestal goedemorgen/goedemiddag/goede avond of hallo. Soms hoi als ik diegene goed ken

Tegen mijn familieleden zeg ik hoi of hallo

Reputatie 4

Ok, bedankt voor je bijdrage @IJsbeertjes 🙂

Reageer