Hobby's! Een gezellig topic

  • 6 October 2023
  • 11 reacties
  • 108 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Ik had zin in een leuk topic, dus hier is het!

Je kan alles vertellen over je hobby('s)! Wat doe je?  Hoe werkt het? Heb je vrienden die er ook op zitten? Hoelang zit je erop? Hoe ben je erop gekomen? 

Of heb je juist een hobby zoals tekenen of lezen enz?

Hier kan je alles kwijt! 

 

Liefs,

        M. 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Natureflower,

Ik vind zelf Lego leuk en ik kijk ook wel vaak YouTube filmpjes als ik niks te doen heb, en de mensen op het forum helpen natuurlijk! Soms teken ik wegen, want wat anders kan ik niet tekenen.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +12

Wat doe je? Ik doe aan toneel!

Hoe werkt het? Luisteren naar de docent, je fantasie gebruiken en je eigen input geven.

Heb je vrienden die daar ook op zitten? De mensen die daar zijn zijn allemaal mijn vrienden, we zijn een close vrienden groep en we sluiten niemand buiten, iedereen kan goed overweg met elkaar, en dat maakt het juist zo fijn!

Hoe lang zit je erop? Ik ben begonnen aan mijn 9e jaar. Dus al bijna mijn hele leven. Vanaf mijn 4e dus.

Hoe ben je erop gekomen? Nou, buurkinderen hadden daar gezeten, en mijn zussen zaten daar al en ik wilde het heel graag, en mijn ouders vonden dat wel goed als ik oud genoeg was, want anders zat ik toch steeds maar verhalen te vertellen aan mijn knuffels en films te kijken om te zien hoe ze dat deden. Ik vond het helemaal geweldig en het was best heel schattig (al zeg ik hat zelf.)

 

En verder Lees ik ook veel en hou ik van muziek luisteren en schrijven!

-OnlyMe

Reputatie 7

hey @Natureflower !

ik zit op paardrijden, en dat vond ik eerst heel leuk maar is de laatste tijd wat minder omdat ik van de ponygroep naar de paardengroep ben gegaan, waar het veel saaier is. ik zou heel graag willen zeilen, maar volgensmij kan dat niet bij ons in de buurt en waarschijnlijk is het ook heel duur. en in november heb ik ook weer een paardrijd wedstrijd. maar ik kan niet tegen mijn moeder zeggen dat ik de paardrijden niet meer leuk vind omdat mijn moeder het wel leuk vind en dus niet wil dat ik er mee stop. ik zit er nu al 1,5 jaar op trouwens. Dus ja ik zou liever zeilen maar goed (gelukkig heeft mijn vader wel gezegt dat we in het vakantie een keer kunnen gaan zeilen).

Reputatie 7
Badge +11

Wat een leuke hobby's allemaal! 

En @een.meisje.dat.van.duits.houdt, misschien kan je een keer tegen je vader zeggen dat je paardrijden niet meer leuk vindt? Dan kan hij je misschien helpen!

Zelf zit ik nu ongeveer 2 maanden op scouting. Het is erg gezellig, het is een heel hechte groep! Eerst had ik mijn niet-hetzelfde-bloed-maar-toch-een-soort-van-nichtjes nichtje als enige vriendin daar, maar toen ik er 2 weken op zat, ben ik meegeweest op zomerkamp. Toen ben ik met iedereen bevriend geraakt, en het is altijd erg gezellig! Morgen hebben we een opkomst naar een museum. Ik heb er erg veel zin in!                            Ik ben erop gekomen doordat ik een nieuwe hobby zocht. Ik was na 5 jaar van volleybal afgegaan, de trainster was verschikkelijk en de meiden waren allemaal trutjes. Ik had al bij een andere scoutingvereniging gekeken, maar daar was de sfeer niet fijn en niemand deed echt zijn best. Ik wilde eigenlijk scouting opgeven, maar toen hebben mijn ouders me overgehaald, wat achteraf gezien het beste was.

Ik hou ook van tekenen en lezen. Ik heb voor mijn verjaardag professionele tekenspullen gekregen, en ik ben aan het sparen om de volledige Grijze Jager-serie te kopen.

Ik ga misschien een topic maken voor tekeningen, dus als dat lukt, zet ik daar wat tekeningen op :)

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 6
Badge +3

hey @Natureflower 

Mijn hobby’s zijn vooral dingen met muziek, ik zat op piano voor 6 jaar ben inmidels al mee gestopt maar vind het nog steeds heel leuk en ik speel best vaak nog piano. Ik zit ook op gitaar en ik vind het ook soms leuk om zelf muziek te maken als in zelf een liedje verzinnen, alleen is dat best lang geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan. Ik hou ook van tekenen, alleen ik doe het niet meer veel maar vind het wel heel leuk. Ik speel ook schaken, ik ben niet echt goed maar doe het alleen voor de leuk. Ik zit op tennis en ik vind gamen heel leuk. En ik doe aan speedcubing, dat is zegmaar heel snel rubikscubes op lossen. Mijn beste tijd is tot nu toe 11.3 sec. En als laatste hobby is slapen als dat meetelt.😴

Groetjes sinasappelbroodje

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik zit al een paar jaartjes op voetbal en dat is wle lekker om je even uit te leven. Gewoon zatedagmorgen even sporten en bezig zijn. We hebben niet een super goed team maar dat maakt me tegenwoordig helemaal niks meer uit XD.  Ons tenue is heel mooi, ik denk niet dat ik de kleuren kan verklappen ivm anoniem, maar het shirt is echt een mooie kleur en de kniekousen hebben die kleur ook met een soort goud achtige rand.  Ik speel rechterspits en nu en dan scoor ik ;) Tot voor een maand of 3 kreeg ik nog wel eens een gele kaart 😥maar nu nooit meer, ik kan wel heel hard rennen, daarom krijg ik heel vaak de bal haha. En sinds een maand zit ik ook op scouting! En dat vind ik echt geweldig. Het is namelijk sociaal, stoer, je leert er veel van en ik vind de kleding erg mooi. Zo doen we van alles met topo,  met hout en touw bouwen (pionieren), EHBO, koken op vuur, ook IT dingen, hikes(tochten lopen) en sport. Ook samen spelen als levend stratego of vossenjacht met zenders. En binnenkort een kamp met een nachtspel. De kleding is wel stoer vind ik, een cap, een soort beige polo of blouse met een blauwe korte broek met steekzakken en zijvakjes, en een vette riem met tools er in. En dikke sokken die je kan optrekken  tegen evt teken, als je het bos in gaat bv. Sterke schoenen zijn ook must XD.  En veel super leuke mensen die respect voor elkaar hebben en elkaar helpen. En waar ik nu al naar uitkijk is het zomerkamp volgend jaar, wss naar Tsjechië ! 
En ik dans een beetje en zing, maar dat doe ik alleen thuis voor de lol haha.

Dat waren kort even mijn hobbies 🙂ik vind die van jullie ook echt leuk ! Ik lees alles.

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Ik was de kleding vergeten 😅

Ik heb ook een beige blouse, dat is de blouse voor scouts. En een das, we hebben een leuke traditie, bij het eerste kamp waar je meegaat, krijg je een totemdier, een dier die helemaal bij je past. Die komt op je dasring te staan, maar ik heb hem nog niet gekregen. Ik ben een knobbelzwijn 🤣 maar op mijn dasring komt poemba te staan :) Ook een spijkerbroek, stevige schoenen zijn aangeraden :)

 

Liefs, 

  1.  
Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, ik heb een paar hobbies, waarvan Scouting er ook bij mij 1 is die bovenaan staat! Eigenlijk kun je daar alles wat je zelf interessant vind verdiepen via badges die te verdienen zijn, en zoals @Tover01  en jij,  @Natureflower  al aangeven, heel veel verschillende leuke, stoere, spannende en ook zinvolle dingen doen. Het zomerkamp is idd een highlight, maar voor mij ook erewacht staan bij de herdenking bijv. Ik zit bij de waterscouts, en dat zegt al wat het inhoudt 😉 Mijn kleding daar is blauw. Alleen de das is rood geel. Blauw-witte baret of ook genaamd tok, blauw witte shirts en  polo, blauwe korte broek en, jawel, blauwe (knie)sokken xd. Ook hier goede high top schoenen vereist. Thuis hebben we ook 2 zeilboten, eentje is voor mij, geen super dure ofzo hoor, dat jullie geen verkeerde indruk krijgen xd. De mijne is 2e hands en een speciale 1-2 persoons waar ik ook alleen mee kan. Een Laerling heet deze. Zeilen is een passie van me. En omdat we vanuit ons kunnen zeilen was de stap naar waterscouting snel gemaakt jaren terug hihi. Verder zit ik al vanaf 9 bij karate. Vooral om conditie en behendigheid te trainen. En ook weerbaarheid. Dat lukt aardig. Het is voor de leden streng en disciplinair trainen, doe ik niet mijn best dan krijg ik straf, maar het is goed voor mij. Het houdt me scherp. Daar draag ik een wit pak.  En ik dans. Niet super professioneel ofzo maar als extra beweging. O.a. sword dance.  Dat doe ik in wit overhemd met geruite sjerp en kilt.En ik vind onze eco boerderij ook een hobby 😄 Ohja en ik doe via Scouting 1 of 2 keer per jaar mee aan een zware weekend hike of survival. 

Groetjes liefs Tartan X

P.s. @Natureflower  zo'n traditie met de dasring hebben wij ook maar dan met een zeeheld die bij je past, in mijn geval een dolfijn die Flipper heet omdat ik in het begin eens in het water gleed met overstappen van boot naar boot ☺️🤭dat leek blijkbaar op hoe een dolfijn dat doet. 🐬😄

Reputatie 7
Badge +12

Leuk, interessant en top wat iedereen vertelt! Dit zijn pas positieve topics! @Tartan13  wat super vet een eigen zeilboot!!

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +8

De hobby die ik het meeste uit oefen is tekenen. Van kleine doodles in schiften tot aan projecten die dagen tot weken lang duren. Ik vind mijn creativiteit gebruiken het meest wonderbaarlijke ding ooit en elke keer als ik een idee heb moet het zo snel mogelijk mijn systeem uit. Dat kan best makkelijk met tekenen. Ook doe ik af en toe aan schilderen en knutselen. Alleen ik maak alles vies en rommelig als ik knutsel dus dat doe ik minder (brand plekken in mijn jurken en permanent verf in mijn matras, dat soort rommel 😅) 

Ook doe ik aan bouwen met lego. Vaak doe ik aan sets. Ik vind de icon en 3 in 1 sets het leukst. Ik heb dan ook over lego in mijn kamer op display. Maar ik deel een kamer dus heb weinig plek ervoor. Ik ben wel eens naar een lego dag geweest waar mensen die echt mega grote lego kunstwerken maken aanwezig waren en het was zo cool. Ook mensen die bepaalde sets verzamelde waren aanwezig. De verzameling gingen soms wel in de honderden tot duizenden euro's. 

Ik doe soms aan naaien. Ik heb al knuffeltjes enzo genaaid maar heb daar helaas niet zo veel tijd meer voor. Ik heb ook naai machines gehad maar telkens weer verlies ik alles en wilt niemand mij leren hoe het werkt dus kan ze nooit gebruiken. Maar daardoor ben ik mega goed in met de hand naaien geworden. Is ook erg leuk. 

Ik lees ook veel. Ik ben niet zo van de young adult romans enzo. Ik ben meer van de fantasie en sprookjes boeken. Veel leuker. Ik ben wel een dyslect dus het duurt voor mij erg lang en kost mij veel meer energie om te doen. Vandaag heb ik nog missie afbreken van pieter koolwijk afgelezen.

 

Ik hou van creatief zijn en ik denk dat deze hobbies dat wel laten zien 

Reputatie 7
Badge +11

Wat leuk @Lamp.ie! Als je het leuk vindt kan je wat tekeningen posten op mijn andere topic "Post je tekeningen”

Ik zou ze graag willen zien!

 

Liefs,

  1.  

Reageer