Vraag

hobby ideeën

  • 12 July 2020
  • 9 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Zijn er mensen met leuke ideeën voor een hobby? Ik heb namelijk geen hobby…

 


9 reacties

Badge

Hoi! 
mij zelf speel dagelijks gitaar in het begin even doorzetten maar na een tijdje kan je niet meer zonder! Haha je kan ook andere instrumenten leren bespelen ik heb thuis een piano Bas gitaar en gitaren en bespeel ze allemaal. Je krijgt er een brede muziek kennis van en leert anders naar muziek te luisteren. Dit is mijn hobby maar hobby’s kan je niet voor andere mensen bepalen. Probeer een sport of kijk op YouTube en vind iets waar je interesse in hebt. Kijk of je dingen ziet waarvan je denkt: wow dat wil ik ook kunnen! 
 

groetjes van mij

Hoi! 
mij zelf speel dagelijks gitaar in het begin even doorzetten maar na een tijdje kan je niet meer zonder! Haha je kan ook andere instrumenten leren bespelen ik heb thuis een piano Bas gitaar en gitaren en bespeel ze allemaal. Je krijgt er een brede muziek kennis van en leert anders naar muziek te luisteren. Dit is mijn hobby maar hobby’s kan je niet voor andere mensen bepalen. Probeer een sport of kijk op YouTube en vind iets waar je interesse in hebt. Kijk of je dingen ziet waarvan je denkt: wow dat wil ik ook kunnen! 
 

groetjes van mij

Thanks voor je idee! Gitaar leren spelen lijkt me wel wat idd :)

Badge

Hoi! 
mij zelf speel dagelijks gitaar in het begin even doorzetten maar na een tijdje kan je niet meer zonder! Haha je kan ook andere instrumenten leren bespelen ik heb thuis een piano Bas gitaar en gitaren en bespeel ze allemaal. Je krijgt er een brede muziek kennis van en leert anders naar muziek te luisteren. Dit is mijn hobby maar hobby’s kan je niet voor andere mensen bepalen. Probeer een sport of kijk op YouTube en vind iets waar je interesse in hebt. Kijk of je dingen ziet waarvan je denkt: wow dat wil ik ook kunnen! 
 

groetjes van mij

Thanks voor je idee! Gitaar leren spelen lijkt me wel wat idd :)

Graag gedaan 😇✨

Sport is altijd een goede hobby. Is goed voor je lichaam, mind en sociale contacten.

Kijk eens naar (team)sporten die je leuk lijken. Vaak hardstikke gezellig.

Instrument leren spelen is inderdaad ook leuk.

 

Het hangt er echt helemaal vanaf wat jij leuk vindt. Misschien zoek je wel iets creatiefs, genoeg keus.

Hoi

 

Zijn er dingen die je altijd al hebt willen doen/kunnen? Misschien is nu dan wel het moment om daarmee aan de slag te gaan :slight_smile:  Vind je het bijvoorbeeld leuk om video’s te bekijken van personen die coole trucjes kunnen, is free run, mountainbiken of skaten misschien wel wat voor jou. 

 

Zoals xLisa zei, kunnen teamsporten erg leuk zijn. Je hebt ze ook in allerlei soorten en maten. Voetbal is een klassieker, maar als jij eerder van zwemmen houdt, is waterpolo misschien meer wat voor jou. Sta je liever tegenover dan naast iemand en leer je graag over zelfbeheersing en respect, zou je eventueel een gevechtssport kunnen proberen. 

 

Ben je graag met talen bezig? Je zou de taal kunnen leren van je favoriete land. Dat land hoeft niet op de wereldkaart te staan; zo leer ik bijvoorbeeld Sindarijns en Na’vi. Dat vind ik leuker dan talen die hier daadwerkelijk gesproken worden. Misschien vind je het wel wat. 

 

Zoals in bovenstaande reacties al stond, is een muziekinstrument bespelen altijd wel leuk. ‘t Is gezellig om op campings je gitaar boven te kunnen halen, of om op een piano een leuk deuntje te kunnen spelen. Kan je je instrument een beetje bespelen, zou je je eventueel ook aan kunnen sluiten bij een bandje of koor. 

 

Gr. Kenshin

thanks voor jullie ideeën!

Wat betreft muziek: ik heb al jaren pianoles gehad, maar daar ben ik mee gestopt. Dus ik kan wel piano spelen, maar dat doe ik niet echt meer. Gitaar spelen lijkt me ook wel leuk, gezellig en makkelijk mee te nemen. Alleen daar kan ik helemaal niks van. Ik hou niet zo van ergens aan vast zitten, dus ga geen lessen nemen. Maar ik denk dat ik wel online gitaar cursussen ga doen :)

Wat betreft sport: Ik ben helemaal niet sportief hahah. Ik heb een aantal jaar handbal gedaan maar dat vond ik eigenlijk niet leuk. De laatste drie jaar doe ik geen sport, maar ik wil denk ik gaan hardlopen. Gewoon alleen, ik heb niks met teamsporten ofzo.

Wat betreft andere hobby's: ik vind het leuk om video's te bewerken en sites te maken, daar ben ik ook echt goed in (dat mag je eigenlijk niet zelf zeggen, haha). Sites maken kan ik nu met standaard site makers die het eigenlijk al een beetje voordoen, maar helemaal programmeren wil ik nu ook gaan leren! Video's bewerken vind ik eigenlijk wel het leukste, alleen vind ik het niet fijn om zelf VOOR de camera te staan. Ik heb wel een youtubekanaal gehad, maar daar schaam ik me meer voor dan dat ik er plezier aan heb! Ik bewerk liever video's voor andere mensen, beginnende youtubers denk ik dan. Alleen ken ik geen mensen die willen starten met een Youtubekanaal, oftewel geen mensen waarvoor ik video's kan editen. Het lijkt me leuk om video's te bewerken en sites te maken voor mensen die dat willen (gewoon gratis natuurlijk), alleen weet ik niet hoe ik mensen kan aantrekken die geïnteresseerd zijn.

Met dat editen kan je echt wel wat fixen. Kijk gewoon eens rond op youtube naar niet te grote kanalen. Benader er gewoon een hele boel en vraag of je eens wat voor hun mag editen. Als je dan goed werk levert, kan je dat laten zien aan andere kanalen waarvoor je dan misschien ook mag editen.

Kleine kanaaltjes zullen zich gevleid voelen als ze een eigen editer hebben. Ik weet zeker dat je wel wat opdrachten kan scoren.

Als je zoiets kan, is dat zeker iets om een echte hobby van te maken. 

Thx voor de tip! @xLisa 

Enige probleem: ik kan niet zo makkelijk kleine youtube kanalen vinden, die ik ook echt de moeite waard vind. Het moet dan ook wel echt iemand zijn waarmee ik een klik heb.

Het handigste is natuurlijk als t een vriend van me is, lekker handig want dan kan die ook langskomen om beelden te brengen (handiger dan versturen). En dan kan ik ook helpen met filmen enzo. Alleen heeft geen van mn vrienden een youtubekanaal, en ik denk ook niet dat er iemand is die dat wilt starten

Reageer