Vraag

Graffiti, riskant?

  • 12 February 2020
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik zit te denken om een keer graffiti te proberen. Er zijn zover ik weet geen legale plekken in mijn buurt, dus ik wil het dan wel illegaal doen- dan heb je ook de spanning waar ik het eigenlijk ook voor wil doen. Ik ga het natuurlijk niet op een trein doen ofzo (hoewel ik dat wel mooi vind soms) en wil er dan wel wat moois van maken, op een plek waar niemand er last van heeft, wat verlaten.

Als het bv nacht is en niemand ziet het of heeft er last van, hoe riskant is het dan ongeveer?

 

Thanks :)


3 reacties

Heyy

Ook al is het risico klein als je het op een verlaten plek doet waar niemand er last van heeft doe je het toch beter niet. Er kan altijd iemand achter komen en dan is dat volgens mij vandalisme ( weet dit niet zeker) dus denk dat je beter gewoon eens op google legale plekken intikt en ziet wat je vindt.

Groetjes

Kaas123

Hallo CartoonTrash :)

De kans is vrij klein dat je betrapt wordt maar als je betrapt wordt krijg je flinke straffen want het valt onder vandalisme '’1 Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.'’. Deze straffen kunnen er worden gegeven maar waarschijnlijk wordt je dan naar HALT gestuurd.

-Dr8gon99

Hoi

 

Zoals in de reacties hierboven werd aangegeven, zou je een onnodig risico lopen. Hoogstwaarschijnlijk is er in jouw buurt een legale plek voor graffiti te vinden, en als je op zoek bent naar spanning, zou je eventueel een hobby als free run of iets dergelijks kunnen proberen. Het zou zo jammer zijn om in de problemen te komen voor één nachtje plezier.  

 

Gr. Kenshin

Reageer