Vraag

gezond eten

  • 29 April 2021
  • 4 reacties
  • 28 Bekeken

Badge

Ik ben een jongen van 12 en ik eet nogal ongezond de laatste tijd. Heeft iemand tips?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +3

hoi Anonieme chatter. Je kan een dieet opstellen zodat je weet wat je moet eten veel water drinken moet ook. En je kan ook aan je ouders vragen of ze het ongezonde eten willen verstoppen voor jou zodat je meer gezond gaat eten en blijf veel sporten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt 

Gr zaxy

Sla er niet in door hè. Blijf wel genoeg eten. Prima als je wat bewuster bent met hoeveel en wat je eet maar zorg dat je lichaam genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en je geen eetstoornis ontwikkelt.

Meestal zijn het de tussendoortjes die makkelijk vervangen kunnen worden. Pak bijvoorbeeld een stuk fruit in de plaats van een koek ofzo. Zelf zorg ik dat er altijd wat suikervrije kauwgom in huis is, zo heb je toch wat om op te kauwen maar hoef je jezelf niet voel te proppen met snoep, koek, chips etc.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb ook nog een tip: als je te weinig fruit eet of vaak zin hebt in iets lekkers probeer dan eens een smoothie. Online zijn heel veel lekkere te vinden, en je kan ook zelf experimenteren.

Badge

hoi,

ik zou je er niet heel veel zorgen over maken. Maar ik zou wel ernaar streven om elke dag minimaal 1 stuk fruit te eten.

Groetjes!!!

Reageer