Skip to main content

Gaan jullie naar de eclipse kijken?

• August 11, 2026
  • 7 reacties
  • 42 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+5

Hey, 

Tijdje geleden maar nu heb ik weer een topic.

Morgen (woensdag 12 augustus) is de zon voor 90% verduisterd door de maan. Het wordt helder dus misschien wel een heel spektakel! Wij hebben eclipsbrilletjes dus kunnen veilig naar de zon gaan kijken! 

Wat zijn jullie plannen? 

Liefs 🤗

7 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • August 11, 2026

Hey lieve ​@Yusa  Ja ik ga kijken, wel met een echt brilletje net als jij. Ik las dat zelfs een lasbril op zich al niet veilig genoeg is voor je ogen 🫣 dus voor iedereen: wees voorzichtig! 🕶️ En dan is het vast heel mooi om te zien! 

Liefs, Tover xxxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • August 11, 2026

Hey ​@Tover01 , ik ben zelf echt vet benieuwd naar de eclipse! Tot de volgende duurt nog heel wat jaartjes xd

Liefs :) 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 11, 2026

Hoi ​

Ik ga ook zeker kijken en ook met een eclipsbrilletje dus ik kan ook veilig kijken naar de zon. 

Groetjesss :) 

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • August 11, 2026

ja en hopelijk over 55 jaar weer in 2081 hoorde ik.

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • August 12, 2026

@DJEE , ja dat is nog wel even idd 🤭 dan ben ik al 68 xd 🫣

Vet dat jullie ook gaan kijken. Ik heb de eclipsebril al uitgetest door ermee in de zon te kijken. Heel mooi, zon is een oranje bolletje en de rest is zwart. Echt handig en mooi. 

Liefs :) 

charles
  • August 12, 2026

Jazeker ik ga kijken. Heb geen speciale bril maar ik probeer een camera obscura te maken dus een karton met een klein gaatje erin en dat tegen het raam plakken en dan schijnt dan de zon erdoorheen op de witte muur binnen (op z’n kop wel maar boeie) 

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • August 12, 2026

Hey ​@charles dat is gaaf! Heb er wel wat over gelezen en gezien maar snap zelf niet precies hoe het helemaal werkt🙈 wel heel cool!

Idd wel voorzichtig doen iedereen! En veel plezier! 😄