Vraag

Frans leren

  • 4 March 2021
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hey ik wil Frans leren want ik vind het een geweldige taal op mijn school had ik Frans maar dat zou niks worden sinds ik slechte Franse docenten had voor 2 jaar dus koos ik duits voor me examen ik ben nu aan het leren op Duolingo maar heeft iemand nog andere tips want ik wil het echt vloeiend leren en denk dat als geboorte en toen je nog jong was het beste het kon leren 😔 ben bang dat het vloeiend spreken van Frans niet gaat lukken


3 reacties

Hallo Ano niem pje x x :)

Stop met Duolingo en neem een betaalde cursus als je je ouders zo ver weet te krijgen of je kunt het zelf betalen.

Leer iedere dag wat woordjes, en eventueel grammatica. Er bestaan verschillende apps voor om woordenlijstjes en grammatica op te slaan.

Praat Frans met mensen die uit Frankrijk komen. Ook al zal je het niet meteen snappen, iemand uit Frankrijk kan je het beste corrigeren. Dit zal je een flinke boost geven.

Zet de taal van games, netflix en andere online sites naar Frans, hierdoor kom je vaak in aanraking met de Franse taal.

Lees Franse strips, met ondersteuning van de plaatjes om het beter te begrijpen. Op een iets hoger niveau kun je Franse kinderboeken lezen.

Kijk Franse films voor de uitspraak!

-TheMightySlayer  <3

Badge

heel erg bedankt ik heb wel wat spellen waar ik frans bij kan spreken en ook een serie ik zal kijken of ik me ouders een cursus kan aanvragen :)

Reputatie 7
Badge +19

Zoveel mogelijk met Franse mensen praten. Ik ben half Frans en heb het ook geleerd door gewoon Frans te praten met mijn moeder, al zal dit in jou geval wel anders zijn. Je kan ook Franse films kijken. De eerste keer met ondertiteling de tweede keer zonder.

Reageer