Vraag

feestje geven

  • 24 May 2021
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi!

Ik word binnenkort 17. Ik heb eigenlijk nooit echt een feestje gegeven en ben ook nog nooit op een feestje van iemand anders geweest (komt doordat ik in verschillende vriendengroepen zit.. Of er worden simpelweg niet echt feestjes gehouden binnen mn vriendenkring, maar dat lijkt me sterk)

Het lijkt me denk ik wel leuk om een feestje te geven, alleen zijn er een paar dingen die ik me afvraag. Wat doen jongens (rond de 16/17) met een feestje; gewoon wat muziek en eten? En hoe zorg ik ervoor dat t niet ongemakkelijk wordt omdat we met wat mensen bij elkaar zitten die elkaar miss iets minder goed kennen (meerdere vriendengroepen, maar wel bij elkaar in klas). En wat voor eten? ik ben zelf niet heel goed in bbq

Daarnaast nog een ding: drinken. Ik drink nauwelijks alcohol, dat is nogal een 'taboe’ bij mn ouders denk ik. Vgm gebeurt het wel al veel op feestjes dat er bier wordt gedronken. Dus wat moet ik daarmee?...


5 reacties

Badge

Ik heb zelf ook geen idee wat 17 jarigen leuk vinden, maar misschien ken je iemand die een grote tuin heeft bijvoorbeeld je oma, een oom of tante. Dan kan je misschien een poolparty houden of een BBQ. Je kan ook naar het strand gaan als je die in de buurt hebt.

Je kan gewoon zeggen dat je geen alcohol mag meenemen en/of dat je er niet aan kon komen.

Hopelijk heb je hier wat aan😀

Groetjes DnD

Hoi DnD,

Ik heb een prima tuin , alleen geen zwembad maar dat lijkt me ook niet zo leuk.

Ik ga eens kijken of een Bbq kan

ik heb wel een idee wat me leuk lijkt om te doen; gewoon wat eten en gezelligheid zal vanzelf wel komen. Het enige probleem wat ik heb: midden in de vakantie jarig dus ik weet niet of mensen op vakantie zijn, en Wie uitnodigen want ik heb meerdere vriendengroepen….Nog nooit een feestje gehad dus hopelijk wordt het niet ongemakkelijk. En hoe zal ik het aankaarten dat ik een feestje wil houden naar mn vrienden toe? Whatsappgroep maken?

Hey hoi! 

Ik ben 17, ik heb alleen dit jaar (en vorig jaar) mijn verjaardag niet kunnen vieren, maar ik heb wel wat kennis over verjaardagen. Het makkelijkste is inderdaad om een whatsapp groep te maken en wat mensen toe te voegen aan die groep, zodra je dat gedaan hebt, zou ik een bericht maken met de details: waar, wanneer, van hoe laat tot hoe laat, enzovoort en dan vragen of ze het laten weten of ze (kunnen) komen of niet. 
Een feest hoeft helemaal niet spectaculair te zijn of met drank en drugs of andere onheil. Nodig een paar goéde vrienden uit en ja, je komt er wel, het zijn je vrienden, het gaat vanzelf. Haal in ieder geval wat snacks en drinken (frisdrank, siroop, enz). Je kunt echt van alles doen. Een BBQ is natuurlijk altijd leuk. Maar onthoud: het is JOUW verjaardag, het is JOUW dag.

Succes en alvast fijne verjaardag!

Hey hoi! 

Ik ben 17, ik heb alleen dit jaar (en vorig jaar) mijn verjaardag niet kunnen vieren, maar ik heb wel wat kennis over verjaardagen. Het makkelijkste is inderdaad om een whatsapp groep te maken en wat mensen toe te voegen aan die groep, zodra je dat gedaan hebt, zou ik een bericht maken met de details: waar, wanneer, van hoe laat tot hoe laat, enzovoort en dan vragen of ze het laten weten of ze (kunnen) komen of niet. 
Een feest hoeft helemaal niet spectaculair te zijn of met drank en drugs of andere onheil. Nodig een paar goéde vrienden uit en ja, je komt er wel, het zijn je vrienden, het gaat vanzelf. Haal in ieder geval wat snacks en drinken (frisdrank, siroop, enz). Je kunt echt van alles doen. Een BBQ is natuurlijk altijd leuk. Maar onthoud: het is JOUW verjaardag, het is JOUW dag.

Succes en alvast fijne verjaardag!

Dank je wel!! Het enige wat ik lastig vind is dus om mensen random - aangezien ik nog nooit echt met iemand heb afgesproken - te vragen voor mn feestje. En ik hoop niet dat het ongemakkelijk wordt met mn ouders, want die kennen al mn vrienden niet.

(dit komt doordat ik ben blijven zitten en hierdoor allemaal nieuwe mensen heb leren kennen)

Reageer