Vraag

feesten enz.

  • 21 October 2020
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

 

Ik merk dat mensen vaak met bijv. Nieuwjaar met vrienden een soort feestje houden, of als ze jarig zijn een feest. En dat ze in het weekend uitgaan of afspreken. 

Ik ben een 16 jarige jongen en heb nog nooit een echt feest gehad van vrienden en nog nooit uit geweest. Uitgaan hoeft ook niet per sé, maar ik zou wel graag naar feestjes van vrienden gaan als ze jarig zijn. Ik heb genoeg vrienden maar de meesten houden volgensmij gewoon geen feest als ze jarig zijn (of ik word niet uitgenodigd ).

En ook bijvoorbeeld met nieuwjaar, ik zit elk jaar met mn familie thuis. Ik zou het eigenlijk ook gewoon eens een keer met vrienden willen vieren. (Wel zonder vuurwerk want daar is t een keer bijna mee misgegaan met mij)

 

[Alles wat ik hier noem is even zonder corona e.d., ik snap dat het dit jaar anders zal zijn door maatregelen]


5 reacties

Je kan misschien zelf een feest geven en mensen uitnodigden dan weten mensen hoe leuk jij bent om te feesten snap je wat ik bedoel ?

Hi stroopwafel,

 

nou wat kan helpen is om gewoon wat vaker af te spreken met vrienden na/buiten school. Wij nemen vaak vrienden of een vriend mee naar huis om wat te drinken en kletsen of hw maken en als je zo een paar jongens of meisjes hebt dan is het ook makkelijker om een keertje af te spreken om bijvoorbeeld samen naar de kermis te gaan of naar het zwembad of strand en als er dan een feestje is, wordt je vast ook sneller uitgenodigd. Of als je het leuk vindt kun je op een sport gaan en met die jongens/meisjes iets leuk gaan doen in het weekend of vakantie.

Jammer genoeg mag en kan er nu met corona niet zo veel, maar zou dat een manier kunnen zijn dat je sws al meer contact krijgt met klasgenoten buiten school om en dat het daardoor dan makkelijker is om af te spreken als er iets leuks te doen is?

Sommige dingen kosten natuurlijk geld en kunnen daardoor niet altijd, maar gwn chillen met vrienden hoeft niet zo veel te kosten. Vaak is het al gezellig als je samen bent….

Wij (twin en ik)  vieren wel altijd onze verjaardag en nodigen ook andere kinderen uit, we gaan nog niet echt uit, als in naar de kroeg gaan, maar wel vaak bij iemand thuis. Wij mogen ook altijd vrienden mee nemen om te blijven eten of logeren, maar niet iedereen mag dat of doet dat. Meestal komen ze bij ons en dat vinden we altijd wel leuk

Ook gaan we wel naar het dorpsfeest ofzo.

 

Groetjes,

M&M's

Dank jullie wel!

Zelf ben ik ook geen feestganger. Het is niet dat ik het vervelend vind, maar ik heb er gewoon niet echt behoefte aan. Naar feestjes van vrienden en familie ga ik wel, maar uitgaan vind ik een beetje zonde van het geld. Het geld stroomt niet binnen. Ik heb recent ontslag genomen omdat de werkomstandigheden erg slecht waren.

Wat betreft nieuwjaar: als je dat graag met je vrienden wil vieren, zou ik tegen die tijd gewoon wat mensen vragen of ze dan zin en tijd hebben om samen te komen. Een kleine tip: het is beter om een klein aantal mensen uit te nodigen waar je het gegarandeerd gezellig mee zal hebben, dan dat je een waslijst aan mensen gaat uitnodigen puur zodat je met veel bent.

Thx voor de tip!

Reageer