Vraag

Ervaring met scouting ?

  • 17 July 2023
  • 13 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Hoi allemaal, ik was heel benieuwd wie van jullie aan Scouting doet en hoe dat bevalt. En wat je daar zoals beleeft en doet. want ik zoek een nieuwe leuke hobby. En natuurlijk lees je overal van alles, maar ik vind het extra van waarde om daar hier ook iets van jullie over te lezen!  Dus wie kan er wat over vertellen?

Dankjewel alvast!  Maiskolfje X


13 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, ik zit op scouting en ik vind het heel leuk. Je maakt er heel snel vrienden en het is gezellig. Je gaat vaak dingen bouwen met touwen. Dat is in het begin best lastig omdat je de knopen niet kent. Verder doe je veel spelletjes. Elke opkomst verzinnen ze wel iets nieuws. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi @Maiskolfje  ik zit al sinds mn 5e bij Scouting en iets beters had ik niet kunnen treffen!  Wat je er allemaal kunt doen is te veel om hier op te noemen. Maar het is sociaal, het is technisch, je doet ehbo, brandblussen, leert de natuur kennen, de stad, met vuur omgaan, koken, kamp, spellen, lol maken, laat naar bed, feest, gezelligheid, respect hebben, van alles. denk ook aan spooktochten, spannende hikes of gewoon game avonden.  En die hunt waar je over gelezen hebt was ook via Scouting! Ik heb er zo veel dingen beleefd en je komt ook soms mensen uit anderen landen tegen op kamp of internationale activiteiten. Zelf ben ik er zeker weten deels door gevormd en heel positief !  En wat ik ook belangrijk vind is dat je leert samenwerken. En van elkaar leren, ik heb een meisje van 15 als subgroepleidster en daar steek ik veel van op. En zij van mij soms :)  En dat je soms een activiteit kan leiden.  Heel vet is dat.  Maar vooral dat je zoveel lol maakt samen en echt 10000 dingen kunt doen (ook sport). Zelf zit ik bij een watergroep dus we gaan ook vaak het water op , zeilen, kanoën of met een groter schip. Maar je hebt ook landgroepen en daar doe je ook heel veel leuks zoals ik al opnoemde ;) maar vooral zou ik zeggen ga eens kijken er is vast wel een scouting in je buurt!  Haha ik promoot wel nu maarja zo voel ik het 😊
Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +17

PS en je doet er echt heel goede vriend(inn)en op ! XD

Hi lieverd.  Alles wat Tartan zegt klopt helemaal! En nog iets moois: als je met je sportteam naar een andere club gaat is dat om te verslaan, te winnen, tegen elkaar. Bij Scouting als je naar een andere scouting gaat is dat om samen te doen, samen te zijn, vrienden te maken. Dus mét elkaar ipv tegen elkaar. Groot verschil! 

Sjammetje xxxx

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik zit nu 4-5 jaar op scouting ofzo. ik was begonnen bij de welpen. daar speelden we veel spellen maar bouwden we ook. nu zit ik ongeveer 2 jaar bij de scouts. daar bouwen we meer, koken, ook nog wel spellen, kampen (hoeft niet), EHBO en dingen klaarmaken voor NPK. ik heb er veel vrienden gemaakt die ik al vanaf de welpen ken. je doet er veel grappige dingen (wij hadden vrijdag de laatste opkomst en de leiding dacht dat het een goed idee zou zijn om scouts in te pakken met vlaggetjes om 10 KM aan vlaggetjes te verkopen) je leert er veel zoals stevige knopen leggen, wat te doen als je wordt bedreigt tijdens een greppeltocht, verdwalen, als je verdwaald hoe je de leiding moet bellen, dat je dozen moet checken voor je ze op het vuur gooit, dat je nooit met je telefoon bij een sloot moet zitten, wat er gebeurt als je brandnetel aanraakt, wat je moet doen als je een brandnetel aanraakt, dat als je pizza bakt op stenen dat je die stenen niet kan aanraken, dat je het best je eigen zakmes mee kan nemen, dat je goeie schoenen aan moet als je gaat hiken, dat in sloten water kan zitten, dat als je een hond uit een sloot red dat er eentje even naar de leiding moet gaan en zeggen dat je een hond aan het redden bent, dat je geen verfvlekken uit je bloes krijgt, dat er na NPK een beschimmelt broodje in je ploegkist kan liggen, dat katoenen tenten niet waterdicht zijn en nog veel meer. (dit is mij allemaal overkomen bij scouting) maar veder is het echt fantastisch. ik zou het doen als ik jouw was. en laat je niet wijsmaken dat scouting voor jongens is.

Reputatie 7
Badge +4

Dank jullie!  Leuk om te lezen! Zeker denk ik niet dat het alleen voor jongens is idd @ikweethetnietmeer2009 .Als ik zie wat er allemaal kan.   Ik lees ook dat @Tartan13  een meisje als baas heeft en hoe leuk jullie het allemaal vinden dus ik geloof zeker dat het voor meisjes leuk is ! 😉🥰

Maiskolfje X 

Reputatie 6

Ik zat er zelf op (3 tot 6 jaar), maar daarna kon het niet meer, omdat alles was aangepast daar oid, dus mocht ik daar niet meer naartoe van die vereniging. Maar volgens mijn moeder vond ik het leuk, dus dan zal dat wel zo zijn😅.

Okey, dit gelezen hebbend, i will think about it too!  Klinkt allemaal very social en leuk. Ik ben niet zo van de lidmaatschappen en clubs enzo, maar toch.  En ik lees dat je ook leiding leert geven? @Tartan13  dat meisje is 15 en jouw leider?  En jij dus straks ook als je 15 wordt?  Leiding geven aan hoeveel dan bijv?  Klinkt wel nice ! Tof dat jongens en meisjes dan elkaar leiding kunnen geven! Dat is echt hip vind ik. Lijkt me cool om leiding te geven aan wat jongens haha xD .nee maar dit klinkt leuk ! I'll think about it.

Reputatie 7
Badge +12

Hey ! Even speciaal voor lieve @Banaantjeeee  ik las je ingevulde vragenlijst 55 vragen en je vader die scouting geen sport genoeg vind 🫢 kijk deze link maar, kun je hem laten lezen. 

https://nl.scoutwiki.org/Scouting 

En je kan tegen hem zeggen dat scouting sport is maar nog veel meer dan sport. Wie weet lukt het om hem om te praten!! 

Ik hoop het ! Zelfs ik ben er nu bij gegaan! 😉

Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Ik zit op scouting, en het is een plek waar ik helemaal mezelf kan zijn. Ik voel me er veilig, doe leuke dingen en ik kan veel vrienden maken.

Het is wel een kwestie van de goede vereniging vinden, want bij sommige is de sfeer gewoon vervelend. Maar als je de juiste vindt is het echt fantastisch!

We beginnen altijd met de vlag, een "plechtige” gelegenheid, die wel wat voorschriften heeft, maar niet perse heel erg is. Dan roept iemand van de leiding heel hard BOOM! en dan moeten we zo snel mogelijk een boom vinden. De laatste bij een boom bedenkt een spel.

Gisteren hebben we trefbal met 4 vlakken gespeeld, elke patrouille een vlak. Daarna hebben we per patrouille een vuur naar keuze gemaakt. Tussendoor een potje levend stratego en daarna broodjes roosteren en knakworsten naast het vuur laten staan. Heel lekker! Daarna de vlag weer naar beneden en de patrouille van dienst doet nog even een klusje. Dat waren alweer 3 uur.

 

Ik raad het echt aan!

 

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Hey! Vraagje aan jou,  @Tartan13 , hebben watersouts andere leeftijden? Omdat jouw patrouilleleidster 15 is ? Bij ons ga je dan al naar de explorers :)   Trouwens waterwerk lijkt mij ook supervet hoor XD alleen wij hebben alleen een kanaal en een smal riviertje in de buurt haha ;)

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @Tover01  ja, nouja in die zin dat we bij ons de scouts en de explo's soms  in elkaar laten overgaan. Maar mijn pl gaat na oudjaar over en dan volg ik haar op 😎 en soms draaien de explo's ook alleen zonder ons. Maar als we het water op gaan, doen we dat meestal samen. Dus het zijn wel aparte takken maar vaak doen we samen.  En bij ons kun je met 15 naar de explo's. 

Groetjes liefs Tartan X 

P.S. als landgroep kun je op dat kanaal bv wel heel vet kanoën of vlotten bouwen en varen 😉👍

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb op scouting gezeten.

Het was een plek waar ik mijzelf was.

Maar ik ben er af gegaan net voor ik naar de scouts ging.

Ik werd er namelijk gepest :(

 

Reageer