Skip to main content

Hey! Lieve allemaal.  Ik heb in mijn leventje best een verandering meegemaakt,  zoals in mijn andere topic te lezen is. Ik ontdek sinds toen hoe ik me echt voel en wie ik ben. Een stukje daarvan is dat ik vrij wil zijn om te dragen wat ik wil. Nouja daar heb ik al best veel over geschreven hier haha. Maar ik wou nu verder gaan, omdat ik die vrijheid wil voelen en hebben wil ik om te beginnen zaterdag een hele dag eens in rokje gaan. Tot nu toe durf ik dat alleen thuis en bij vrienden. Nu wil ik gewoon overal naartoe kunnen als mezelf. En volgende week ook naar school als ik durf. Ik ben gewoon zo. Soms heb ik een stoere broek aan en dan weer een keer een rokje. Zo wil ik leven en zaterdag wil ik dus beginnen met dit te kunnen. En normaal te vinden voor mijzelf. Toch ben ik wel zenuwachtig. Ik kan heel goed met spanning omgaan maar dit is next level. Hebben jullie tips voor mij of one liners of liedjes die ik in mijn hoofd kan nemen om door spannende momenten te komen? En gewoon, hoe ik dit moet doen? Ik wil het gewoon graag en ik wil de stap nu zetten. Nouja misschien hebben jullie leuke adviezen.  En wat vinden jullie eig? Moet ik dit doen? 

Liefs voor jullie<3 , Tover xxx

Hey! Dankjewel hoor voor al jullie leuke en lieve reacties!  Ik was vandaag idd de hele dag zo gekleed en het voelde goed! Het was wel een beetje eng soms want ik zag wel wat kinderen en sommige bekenden een beetje verbaasd kijken maar het ging goed zo! Bij de scouts had ik natuurlijk wel mijn uniform blouse aan en iedereen vond het rokje leuk haha 😊 ben vooral ook uitgebreid 'bewonderd' door de leidsters en de oudere spelgroepen. Dat was leuk. Ook verder in de stad was het goed te doen. Af en toe wel een beetje ongemakkelijk om zo bekeken te worden vooral op straat, maar daar had ik me op voorbereid, want dat kun je verwachten. Mijn 4 vriendinnen en vrienden die daarbij waren zeiden dat het de meeste mensen niet opviel dat daar een jongen loopt xd. Sommige duidelijk wel maar ik keek ze gewoon aan op een manier van " hoi! Dit ben ik! " Haha nouja heel verhaal weer maar het ging goed dus. En nu nog zo naar school! Dat wordt denk ik nog veel spannender 🫣maar zoals ik zei, ik ga het wél doen! 

Veel liefs aan jullie! Tover ♥️

Wat super goed @Tover01 ! ☺️ Ik ben blij voor je!

Ga je het maandag op school al doen? :)

Super dat het zo goed is gegaan @Tover01 en wat fijn dat je je zo goed voelde!! En wat leuk dat iedereen op scouting zo positief reageerde! Ik ben echt super trots op je en ben zo blij voor je!😃

Op school gaat het ook goedkomen dat weet ik zeker! Ga je dat maandag ook al proberen denk je?

Liefs van ItsJustMe❤️

Geweldig hoor @Tover01 ! Ik herken veel van wat je vertelt. Hoe spannend het is. Dat gevoel en hoe mensen reageren. En hoe je het ervaart. Top dat het vooral positief was! En jij gaat nu  meteen een stapje verder en zelfs naar school! Dat durfde ik pas na langere tijd hoor in mn kilt. Ik ben heel benieuwd hoe je dat bevalt en hoe het zal gaan. Ik vind je stoer en een dappere jongen! 

Groetjes liefs Tartan X 

P.s. ik vind de tekening nog steeds geniaal! 

Hoi @Tartan14 ,

Hoe ging jouw eerste keer op school met rokje eig? Ik ben wel benieuwd en miss heeft tover er ook wat aan:)

Hoi hoi @Jesse08  ik heb een topic over de sword dance 😉 https://forum.kindertelefoon.nl/school-en-studie-39/argumenten-gezocht-80213 

en toen was de eerste keer dat ik openlijk op school in tartan rok liep. Kon ik meteen aanvoelen hoe iedereen reageerde. En daarna pakte ik het in van " ik zal 'm vaker aan doen" en iedereen vond dat wel cool haha. Zo wende het en werd het min of meer gewoon. Maar eerlijk gezegd draag ik de kilt daar soms dus niet vaak. Ik durfde, sinds mijn topic " hoe vertel ik" wel vaker buiten en naar Scouting in rokje maar echt naar school als gewone kleding was mij nog wat te spannend, ondanks dat iedereen er van wist. Wel droeg ik altijd al korte broek, nooit lange, ik vond en  vind dat niet prettig. En rokje langzaam ook wel vaker. Tussen vertellen ( topic hoe vertel ik) en het ook doen zat voor mij nog een barrière. Tot dat moment met die dansles die ik gaf 🙂. Nu is het voor mij wel gewoon. Daar zat dus best tijd tussen. Daarom vind ik het ook zo super stoer dat Tover het nu al durft en doet als 12 jarige jongen. Echt moedig en ook leuk! 

Groetjes liefs Tartan X 

Hey hey!! Toen ik mijn mail opende en de titel zag van de topic werd ik meteen enthousiast;)) Dankje @Tartan14!!:)

Maar ik vind het zo knap van je dat je het heb gedaan:) Ben wel benieuwd wanneer je het gaat doen op school:)! En ook super fijn dat het goed is gegaan! Op de tekening ziet het btw zo leuk uit! 😉 (I love it!) Ben trots op je! 

Liefs xxx Banaantjeeee <33

Heyy @Tover01 ,

Heb je het vandaag op school gedaan? Hoe ging het?

Ik ben super benieuwd !☺️❤️

Hey!  Ja  ik ben vandaag gegaan in dat setje XD. Het was zulk lekker weer! Het ging eigenlijk best goed.  Ik was wel een beetje  zenuwachtig, maar dat kan ik aan. Natuurlijk waren er wat jongens (gek toch, vooral sommige jongens hebben er moeite mee ofzo) die raar keken en een paar hadden wel heel vervelende opmerkingen die ik hier niet herhaal 😉 maar dat heb ik van me laten afglijden. Ik heb ze niet aangekeken en niks terug gezegd. De meesten waren positief, vooral mijn klasgenoten en ook wel een paar mensen die ik via de voetbal en scouting ken die in de hogere klas zitten. Dat gaf wel een veilig gevoel dat ik zoveel mensen ken die mij openlijk supporten. Eigenlijk ging het verder heel goed, ook mijn leraressen hadden leuke reacties, waarbij 1 lerares echt zei van dat ze mij stoer vond en dat ik dit vaker mocht doen haha. Voordeel is dat ik op een school zit waar de eerste 2 jaren een eigen gebouw, ingang en plein en alles hebben dus ik had niet zoveel te maken met de nóg oudere luitjes 😉 maar dat had me niet tegen gehouden en ik heb er geen spijt van. Morgen meteen weer, in een andere combi denk ik. Waarom meteen weer? Dan ben ik door de spanning heen en weet ook iedereen dat het geen “ding” was maar dat ik dit gewoon ben! 

En nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties ! Jullie zijn super lief!  @Jesse08 , @Natureflower , @Tartan14 , @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer , @ItsJustMe , @Sjardy , @tim16 , @Wees Jezelf Bij Noah  en @IamAnoniem   @allemaal gerwoon haha.

En ook  @Banaantjeeee    wat super dat je er weer bent!  Ik mis je soms, mijn soulmate en leeftijdsgenootje 😉😘  Dikke kus!

Liefs, Tover xxx

Hii @Tover01!

Yessss echt super dat je het hebt gedragen en wat fijn dat je ook zoveel positieve reacties kreeg! Ik ben echt super trots op je en ben echt heel blij voor je!😃

Vervelende of irritante opmerkingen hou je helaas niet tegen want sommige mensen kunnen het nou eenmaal niet laten, maar idd lekker niks van aan trekken en gewoon negeren hoor. Mijn moeder zegt dan altijd het ene oor erin het andere er weer uit misschien heb je daar wat aan als je reacties krijgt!😉

Lekker morgen weer doen en wees lekker jezelf! Ik ben echt trots op je ga zo door!😘

Liefs van ItsJustMe <3 

Hey lieve @Tover01 ,

Wat fijn! Super knap!!!

Jammer van die vervelende reacties, maar dat was ook wel een beetje te verwachten helaas:( Top dat je je daar niks van aantrekt en het gewoon blijft doen😘

Haii stoere Tover! Ik vind je een held, ik vind je sexy en ik vind je top! 

Met liefs, Sjardy xoxox

Hoi hoi, geweldig hoor @Tover01 ! Wat een power heb jij ! Ik durfde dat niet hoor toen. Echt moedig en ook heel leuk dat je gewoon nog weer gaat. Je hebt ook groot gelijk eig. Je gaat hier echt goed mee om. Je mag trots zijn op jezelf!   Ik ben nog benieuwd als je wilt: wat vind je mam er van? En hoe reageerde je lieve goede vriendin bestie? Die zal ook trots zijn op haar heuse held! 😍😎💪 Petje af voor jou hoor 😘

Groetjes liefs Tartan X 

Hey ! Alweer heel veel dank! Wat lief allemaal! 

@Tartan14  mijn moeder is trots en vind het fijn dat ik er blij mee ben. Ook een tikje bezorgd over reacties enzo maar ik stel dr wel gerust:). En mijn bestie vind het geweldig en zei vanmorgen een paar dingen die ik niet kan typen hier maar netjes gezegd zoiets van dat ze me wel erg 'lekker' vind en iets met 'zou je kunnen doen' ofzo hahaha vloog er zo uit en ze zei wel 15 keer sorry daarna 😘😄 in elk geval vind ze het leuk ;)  XD 

@Sjardy  dankje ☺️☺️ lief van je ! 

@Jesse08  dankjewel lieverd!  Inderdaad ik laat die opmerkingen van me afglijden en verder vind ik het heerlijk om dit te doen en te voelen. Een rokje draagt echt fijn vind ik. 

@ItsJustMe  haha precies! Erin en eruit met die commentaren 😄💪 werkt goed. 

@Banaantjeeee   dankjewel! Het is leuk en voelt ook stoer nu 😎  op je vraag: ik  ben gister en vandaag in rokje naar school!  Vandaag een donkerblauw rokje tot de knieën met donkergroene leggings en een ander shirt er bij aan, en een blouse,meer geruit met wat rood en blauw er in. Zelfde schoenen btw. 

Gaat helemaal goed nu. Nu weer les dus de foon moet weer in mijn kluisje xd. 

Liefs, Tover xxx

Heeyy @Tover01! :)

Ahw, dankjewel <333. Ik ga proberen om weer actief te zijn op het forum:)! 😉

Ik ben zo trots op je!! Great! Ja, lekker niks aantrekken van die negatieve reacties;) Super stoer dat je zo jezelf bent! Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan;)! Ik vind het zo cool! 

Liefs xxx Banaantjeeee <333 

Ja, ik ook @Tartan14 !:) en eig ook , @Tover01  hoe reageerde je moeder reageerde toen je voor het eerst een beetje je verandering kreeg? 

(Sorry dat deze zin een beetje chaotisch is:))

Hey @Tover01 

Ik had nog niet kunnen reageren. (Sorry daarvoor)

Wat ontzettend geweldig dat je het gedaan hebt 🥰😍

Ik vind dit zo ontzettend leuk!

Van die jongens,

Dat had ik ook met m'n nail polish. (Ik draag het nu niet btw)

Trek je d'r niks van aan.

Dat zeggen ze alleen maar omdat ze het niet kennen.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

P.S. (Sorry dat ik soms wat English praat)

😘

@Banaantjeeee  en @Jesse08  het antwoord staat in mijn laatste reactie 😄😉

@Wees Jezelf Bij Noah  dankjewel! No problem, i can handle it very well 💪😉 

Liefs, Tover xxx

Hey, wat stoer. Ik ben daar zelf ook mee bezig al zit ik nog wel achterin de kast haha. Mensen letten minder op je dan je zelf denkt, als je geen oogcontact probeert te maken lopen zelf een hoop mensen die je kent zo langs je, ik zeg vertel het een paar vrienden en loop in een groepje als je het spannend vind. Ook nog een tip, al denk ik dat deze niet nodig is, niet een te korte rok dan maak je het jezelf minder spannend en een factor minder om zenuwachtig over te zijn, veel liefde en succes van @gans

Hoe ging het vandaag eig @Tover01 ?:)

Heb je eig ook make up op, sieraden op school op/om? Of nou ja betere vraag misschien:) zie je er nu op school net zo uit als thuis?

Hey @Gans  dankjewel! Ik denk daar inderdaad aan. Jij succes hiermee, gaat vast lukken! X 

@Jesse08  het ging weer goed hoor. Die negatieve luitjes hadden wel weer commentaar maar weer genegeerd xd. En anderen weer vol enthousiasme haha. Ik had vandaag donkerblauw rokje tot de knieën met donkergroene leggings en een ander shirt er bij aan, en een blouse,meer geruit met wat rood en blauw er in. Zelfde schoenen als gisteren. Geen bijzondere sieraden, wel mijn normale kettinkje om de hals en ik heb eig altijd polsbandjes . Morgen denk ik weer broek en shirtje en jasje 😉 

Liefs, Tover xxx

Hoi @Tover01 ,

Hoe reageerde je crush eig? Die zit ook in je klas toch?:)

@Jesse08 

Ken jij @Tover01 in het echt?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Hey ! @Jesse08  haha nou mijn crush vond het helemaal geweldig! Ik kan niet letterlijk herhalen wat ze zei maar het komt neer op dat ze het super mooi vond en dat ze haar ogen er niet van af kon houden 🤣 dat was haar reactie (de nette versie hihi). dat was echt haar reactie.

@Wees Jezelf Bij Noah  nee hoor we kennen elkaar niet in het echt. 🙂 helaas niet.

Liefs, Tover xxx

Reageer