Skip to main content

Hoi hoi! Ik heb even wat tips nodig ☺️ ik heb een klein, niet ernstig maar wel gênant probleempje. Namelijk dat een paar meisjes uit mijn klas ter ore is gekomen dat ik kan sword dancen (Schotse dans op 2 latjes op de grond en ik  in kilt) en dat ze vinden dat ik dat ècht een keer moet voordoen in de muziekles. Tot nu toe is het gelukt om dat af te houden maar nu vind de hele klas het 🫢 en erger nog, de lerares vind het ook een wereld plan! 🫣 Wie helpt mij aan wat ijzersterke niet te weerleggen argumenten om dit niet te hoeven??  Ik durf veel, maar dit ..…

Sorry een maf  topic maar ik wil er echt onderuit ☺️☺️☺️ of zeggen jullie, gewoon doen? 

Groetjes liefs Tartan X 

Hey @Tartan13  haha ik moest wel even lachen om je tekst hoor! 🤭🤣. Waarom zou je het niet doen? Je kunt dat vast heel goed en kilt draag je toch al. So why not? 😉😍 Een jongen in kilt die een dance doet wow, komt maybe de hele school kijken 😎🤩 haha ! Nee maar joh als je echt niet wilt zeg je dat zoiets alleen kan met 4 of 5  teams ofzo en dat die meisjes zelf dus mee moeten doen en ook 3 jongens en dat het dan pas kan ofzo. I don't know ik heb geen betere smoes. Misschien iemand anders? Maar eerlijke mening is, ik zou het wel willen zien! 

Asky XxX 


Spreek een datum af op een vrijdag en dan doen alsof je de buikgriep hebt op de dat :)


@Tartan13 Het klinkt een beetje lollig, dus ik weet niet of je het nou écht niet wilt of het gewoon heel spannend vind. Ik zou het heel tof van je vinden als je het gewoon doet, maar als je het echt niet wilt moet je gewoon aangeven aan de docent dat je het echt niet wilt en dat je het lastig vind om dat aan te geven omdat de klas het heel graag wilt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

-OnlyMe


klinkt geweldig. ik zou zeggen gewoon doen. maar als je het niet wil doen heb ik vast wel argumenten

  • Je denkt dat sword dancen niet past bij het vak muziek. Het is een vorm van dans die meer te maken heeft met cultuur en geschiedenis dan met muziek. Je zou liever een andere activiteit doen die beter aansluit bij het vak.
  • je spreekt een datum af maar zegt op dat moment dat je je niet lekker voelt en meld je je net een les voor muziekles ziek.
  • je zegt dat je kilt(ten) niet pas(sen)
  • je zegt dat je het al lang niet meer hebt gedaan en eerst nog even thuis wil oefenen
  • je spreekt een datum af en zegt dat je nog even wil oefenen maar daar heb je een ongelukje zoals enkel verzwikken en daarom kan je niet en je houd het vol tot ze het vergeten.

ik hoop dat dit een beetje helpt


Hey Tartan! Je meent het half half denk ik als ik het zo lees 😉 wil je het helemaal echt niet of zo als @OnlyMe  zegt misschien wel naar is het erg spannend? Zelf zou ik dit idd niet durven geef ik toe. Maar jij hebt al zoveel stoers wel gedurfd zoals openbaar in rokje lopen en make up en dat soort dingen. Dan durf je dit vast ook. En je kunt misschien een voorwaarde doen bijvoorbeeld dat ze meedoen en jij er een soort clinic van maakt. Of dat ze zelf ook iets moeten doen wat  buiten hun comfortzone is.  Veel succes en wijsheid 😄😉 

Liefde, Tover xx 


Hey Tartan!! Wat heb je hier mee besloten? XD 

Knufs Tover xxx


Hoi hoi, nou ik ga het maar doen ☺️☺️ maar wanneer precies weten we (gelukkig) nog niet XD! 

Groetjes liefs Tartan X 


Bedankt allemaal voor het meedenken trouwens! Geweldige tips! Die kan ik voor latere gelegenheden mooi bewaren hihi ☺️ 

😘😘


Hey @Tartan13  wat cool!  Vertel ons dan please wel hoe het was!! XD ik zou dat echt tè spannend vinden nu nog. In rokje voor mijn klas en ook nog dansen. Pet af ! 

Tover xxx


Oh wow Tartan!  So cool! Konden we het maar zien! Zou de Kindertelefoon het maybe okey vinden als je bv alleen je kilt met je benen zou laten zien? Als foto?  Of is dat te prive risico? Snap ik wel hoor maar toch......😍 

Vertel ons in elk geval hoe dat ging!! Haha.

Asky XxxX

Inderdaad zijn foto’s snel herkenbaar of herleidbaar naar een persoon en daarom niet toegestaan- De kindertelefoon


Hoii @Tartan13 heb je het al gedaan??? Ben gewoon benieuwd 😊😊

XxX haily


Hoi @Haily_fake_naam  nee we hebben nog geen les gepland waar ik dit ga doen 😊 maar ik zal het laten weten! En ik ga @Tover01  zijn idee overnemen, zodat het een clinic wordt en iedereen mee moet doen 😎👍 top idee!

Groetjes liefs Tartan X 


" Inderdaad zijn foto’s snel herkenbaar of herleidbaar naar een persoon en daarom niet toegestaan- De kindertelefoon" 

Ik begrijp het,  is ook idd zo. Jammer maar begrijpelijk. 

Asky XxX


@Askygirl  ja klopt. Misschien wil @Natureflower  het wel tekenen als ik het vertel 😄😉 grappie hoor. Hoeft niet, Tover zijn verhaal gaat voor hoor 😘

Groetjes liefs Tartan X 


Hoi hoi, over 2 weken is deze les, en het leuke is nu, de anderen zijn bijna zenuwachtiger dan ik zelf omdat ze mee moeten gaan doen XD  Zo is het dus mooi in mijn voordeel gedraaid 😂

Ik vertel wel hoe het is gegaan !

Groetjes liefs Tartan X


Ik ben heel benieuwd @Tartan14 !! 😊

 


als je het hebt gedaan moet je wel even vertellen hoe het is gegaan.

graag met zoveel mogelijk details als het helemaal mislukt ofzo😂


Heb dit topic ff gemist. Wel cool dat je het toch gaat doen. Het is ook wel goed om af en toe uit je comfort zone te gaan. En wie weet maak je zo anderen enthousiast om het ook te gaan doen.


Kan het misschien dat alleen de kilt op de foto staat? Dus geen benen ofzo. Ben wel benieuwd 


Hoi hoi, (@moderartor deze mag misschien wel ?  Klein stukje zodat je het kilt motief kan zien :)  Bij die muziekles doe ik een andere aan die iets dikker is en warmer ;)

Trouwens de anderen hebben natuurlijk geen kilt maar dat maakt de lol er niet minder om 😉 ik ben inmiddels wel zo ver dat ik deze rok wel aan durf in die klas XD

Groetjes liefs Tartan X


Hey! Mooi hoor @Tartan14 ,  echt prachtig, dat is een mooie rok! Kan me voorstellen dat je daar trots op bent en je goed in voelt! Ik ben jaloers 😉( op een positieve manier hoor) !

Liefs Tover xxx


@Anoniemxv   bij deze ;)


Hoi @Tartan14  wat mooi! Jammer dat we je niet helemaal kunnen zien 🙂 maar dit is een mooie rok zo te zien. En je doet zo je bijnaam eer aan !  Het staat je vast super mooi! 

Maiskolfje xxxx

@Eenmeisje004  en @Askygirl  zien we eindelijk die kilt eens 😉


Hoi Tartan14

Ik heb jouw topics ook gelezen en veel van je reacties, maar jeetje wat heb jij er al veel! Haha dat is echt top zeg! Ook jij hebt al heel wat meegemaakt  las ik.  Prachtig om te lezen hoe jij  uit je depressie hebt weten te komen! Hoe het je gelukt is, en je nu anderen helpt. En ook bij jouw een school issue. Je bent (in jouw geval onterecht vind ik) voor heel wat andere leerlingen voor schut gezet door je gymlerares.  Dat zij een jongen van 13 in zijn gymbroekje en shirtje koud en kwetsbaar in de hoek laat staan voor 70 leerlingen (waaronder een groep 8! jeetje) vind ik niet echt doordacht, handen als geboeid achter  je rug en al die ogen in je rug prikkend. Niet fijn!  Wegsturen met strafregels was ook genoeg geweest.Ik begrijp het toen je ergens zei dat dat horrible was. Ik zie het nu in het land en op de school waar ik zit ook en het is zwaar voor de jongens die het meemaken.  Maar jij pakte het knap op en zocht het bij jezelf. Dat vind ik bewonderenswaardig want veel mensen gaan de schuld op anderen leggen of bij de docent. Daarbij is het wel weer heel positief hoe je je mentor beschouwt als een fijn mens en vraagbaak. Gelukkg heb je het vooral naar je zin op school nu.  Ook je prachtige topic over hoe jij besloot om eerlijk over jou eigen gevoel en wezen te gaan zijn bij je klas en je scouting vind ik geweldig! Dat je nu gewoon in rokje loopt, elke zondag standaard in zo'n prachtige kilt (wat een mooie foto van jou dat je hem aan hebt trouwens!)  en zelf geen stempel of etiket op wilt, vind ik sterk!  En, ik ben eigenlijk na het lezen van dit topic wel  heel benieuwd hoe je als jongen die sword dance doet, is dat dezelfde als meisjes bedoel ik ,  en hoe die les is gegaan? :)  En begrijp ik nu goed, dat jij nooit lange broeken aan hebt, altijd korte? Of rok? Ook in dit koude weer?? 😶 ( haha stoer hoor!😎)

Jij ook veel succes met alles en grote complimenten om hoe je bent. Je lijkt me een leuke, vrolijke, krachtige, sociale jongen die op dit forum echt  sterke reacties plaatst.

Lieve groetjes, Sjardy van 14


Hoi hoi @Sjardy  dankjewel voor je lieve woorden!  Goed samengevat 🙂 Mooi omschreven, je hebt gelijk hoor maar ergens voelde het zo toen. Ik heb er al mee gedeald hoor :)

In antwoord op je vragen : ja dat begrijp  je goed haha 😉 ik (ver)draag geen lange broeken, in deze koude dagen ook niet, maar ik red me goed hoor. Kniebroeken of 3 kwarters met dikke sokken doen het voor mij prima, of kilt met warme kniekousen xd. Gaat prima! 😄

En wat de les betreft, dat was geweldig. Waar ik dus eerst nerveus was om hoe ik het ging doen en dat voor de hele klas, was het nu precies andersom ! Ik had er geen enkele moeite mee, ze vonden de kilt (zie foto idd) allemaal heel vet en ik heb 'm meteen de hele dag aan  gehouden ( mooi excuus ook om dat eens te proberen). Het sword dancen was eerst natuurlijk een kwestie van voordoen, en iedereen wist dat ze zelf ook aan de beurt kwamen dus echt uitlachen waren ze veel te zenuwachtig voor XD. Maar uiteindelijk haakte iedereen in en op laatst deed zelfs de ‘stoerste’ jongen gewoon mee en we hadden de grootste lol. Het werd een vrolijke chaos en als zwaarden had ik 2 van die stokken uit het sportlokaal geleend. 1 iemand gleed daar nog bijna over uit maar gelukkig ging dat goed. In elk geval hebben we (sommigen tot tranen aan toe inclusief de lerares) ontzettend gelachen XD. We kregen ook bekijks van anderen die vrij waren en het leukste was, in het begin was iedereen een beetje gegeneerd, maar na een tijd kwam iedereen los en kon het niks meer schelen of het ‘raar’was haha. Een geslaagde les dus ( en een 10 voor mij 😋)

Groetjes liefs Tartan X

 


Reageer