Vraag

een blokhut/tuinhuisje zo goed mogelijk geluiddicht maken

  • 30 March 2020
  • 1 reactie
  • 796 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik wil een blokhut met een bank ect. In de achtertuin van me ouders, maar ik wil hem zo goed mogelijk geluid dicht maken.

 

Ik dacht aan dicht zwarte schuim dingen die je aan dr muur vast maakt, die hebben youtubers ook altijd om het geluid te dempen dacht ik.

 

Ik snap zelf ook wel dat dit lastig gaat bij een tuinhuisje maar ik wil hem zoiezo goed isoleren om warmte vast te houden en geluid te dempen. Moet ik piepschuim gebruiken? 

Geen me aub wat ideeën en het liefst zo goedkoop mogelijk want heb een niet heel groot budget hier voor.

Mvg sven


1 reactie

Heyo,

Wat ben je van plan om te gaan doen in je tuinhuisje of blokhut? Foamplaten die je waarschijnlijk bedoeld zijn er niet om de ruimte geluidsdicht te maken. Deze platen zijn bedoeld zodat als jij bijvoorbeeld aan het streamen bent, dat er geen echoo ho hoo is. Deze platen werken zeer slecht tegen de geluidsdichtheid.

De enigste oplossing die je kan doen om het zo goed mogelijk geluidsdicht te maken is door een box in a box te maken. Dus een kamer in de kamer.  Wil je dat nog netjes afmaken, en dat het perfect werkt? Dan kun je denken aan een prijs die ongeveer 2 tot 3x zoveel kost als het blokhutje zelf. 

Het goedkoopste wat je zou kunnen doen is de gehele blokhut plat maken en een betonnen doos met een platte dak te bouwen.  Daar zitten natuurlijk ook wat regeltjes aan, maar dan zou je een goede geluidsdichte ruimte hebben. 

See ya!

Spookyzx. 

Reageer