Vraag

douchen na sport

  • 11 June 2020
  • 5 reacties
  • 1093 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik wil graag op een sport. Nou vroeg ik me af of je daar dan naakt moet douchen, ben namelijk erg gesteld op mijn privacy. Dus de vraag is: na welke soort moet je douchen?

 

 


5 reacties

Je bent nooit verplicht te douchen, bij teamsporten is het vaak gebruikelijker dan bijvoorbeeld de sportschool om te douchen na afloop. Ik douche altijd thuis als ik van de spoetschool kom. Heb weinig zin om met andere vreemde mensen vaak van 50+- te staan douchen.

Badge

Hii, ik voetbal zelf en in een gemengd team, Ik vind het zelf dus niet echt heel fijn om daar te douchen. Ik doe het dus gewoon thuis. Maar bij onze club is het eigenlijk wel de bedoeling dat je doucht, Maar je zit op een sport voor de lol, dus vind ik niet dat je verplicht moet worden. Ben ook nooit aangesproken daarop en andere ook niet, 

Hoi

 

In onze dojo (sporthal voor gevechtssporten) is het geen verplichting om te douchen. Niemand zal je daar raar aankijken wanneer je na training je snel omkleed om naar huis te gaan. Sommigen douchen wel, anderen niet. ‘t Is een persoonlijke voorkeur. Doe maar waar je je het beste bij voelt. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hey

Tuurlijk is het ABSOLUUT NIET verplicht om de douchen wil je toch graag douchen neem dan een bikini mee of zeg gewoon dat je thuis doucht. Aub doe niks wat je niet wilt en doe vooral niet mee aan groepsdruk als je graag een excuus wilt gebruiken kan je zeggen: ik heb geen handdoek mee, dat mag ik niet doen van men ouders, ik heb geen zeep mee en ben allergies voor veel andere douchspullen, .…

groetjes

Tja, om te beginnen zou ik de keuze van een sport niet af laten hangen van het douchen. Gewoon iets proberen wat je leuk lijkt. Of het verplicht is om te douchen weet ik niet, hangt misschien van de vereniging af. Ik kan me voorstellen dat wanneer je, bijvoorbeeld bij voetbal, een uit-wedstrijd speelt en je daarna met een rij-ouder in een volle auto naar huis moet rijden, de ouders het ook wel prettig vinden als iedereen al gedoucht heeft. Anders krijg je ook zo'n vieze en stinkende auto. Ik zou het wel snappen als er zulke regels zijn.

Ik doe zelf ook aan voetbal maar bij ons is het eigenlijk nooit aan de orde gekomen. De eerste keer beetje ongemakkelijk maar we kleedden onszelf gewoon uit en gingen douchen omdat we dachten/vonden dat het erbij hoort. Op zich is het helemaal niet zo erg, je kent elkaar goed, ziet elkaar dus wel vaker naakt. Het is een soort van band die je hebt met je teammaatjes. Het maakt mij echt niet meer uit, ook wel een kwestie van wennen.

Reageer