Vraag

dingen horen die er niet zijn

  • 27 March 2021
  • 6 reacties
  • 47 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo

Ik hoor heel vaak dingen die er niet zijn hier een paar voorbeelden : elke avond hoor ik het geluid dat een hele zware emmer met heel veel geluid verplaatst word en dan kijk ik naar buiten en dan is er helemaal niks .

Soms hoor ik ook echte stemmen bijvoorbeeld een keer lag ik te slapen maar ik was even wakker en opeens hoor ik iemand hallo zeggen en ik zeg hallo terug gek genoeg maar er is helemaal niemand .

Ook een keer was het overdag was ik op me kamer het werd een beetje donker en toen zei er een hele vrolijke stem ook heyyy en ik zeg ook gewoon weer heey terug .

Ik heb ook nog iets anders: ik ben er soms heel erg van overtuigd dat er iets terwijl dat niet zo is zoals :

Dan denk ik terwijl ik op bed lig dat ik met een vriendin aan het appen ben met me hoofd en dan zeg ik iets verkeerds en dan wil ik het verwijderen maar dan moet ik naar mijn telefoon toe en die is beneden en dan ga ik kijken  wat ik heb gestuurd en dan heb ik niks gestuurd .

Heel apart en dat heb ik soms. 

Hebben jullie enig idee wat dit is ?

Groetjes E


6 reacties

Badge

Hoi Elina

Hoe jong ben je.. Hoe lang heb je dit al ?

Ik heb het wel soms als ik fantaseer over iets.. heb jij dat ook ?

Hey daar!

Stemmen horen is best normaal. Ruim 10% van de bevolking heeft hier last van.

Het horen van stemmen in je hoofd kan te maken hebben met stress, heb je daar regelmatig last van?

Om het te verminderen is het belangrijk dat je de trigger vind. Wat zorgt ervoor dat jij de stemmen hoort? Is het stress, of is er een andere reden? Ga hiernaar kijken, dit kan eventueel met je ouders, een huisarts of psycholoog.

Je kunt hier altijd op reageren, groetjes!

Hoi Elina

Hoe jong ben je.. Hoe lang heb je dit al ?

Ik heb het wel soms als ik fantaseer over iets.. heb jij dat ook ?

Ik ben  14 jaar en ik heb het echt al een mooie poos ik denk wel 4 of 5 jaar.

Groetjes E

Hey daar!

Stemmen horen is best normaal. Ruim 10% van de bevolking heeft hier last van.

Het horen van stemmen in je hoofd kan te maken hebben met stress, heb je daar regelmatig last van?

Om het te verminderen is het belangrijk dat je de trigger vind. Wat zorgt ervoor dat jij de stemmen hoort? Is het stress, of is er een andere reden? Ga hiernaar kijken, dit kan eventueel met je ouders, een huisarts of psycholoog.

Je kunt hier altijd op reageren, groetjes!

Ik denk dat ik wel stress heb want iedereen heeft dat natuurlijk .ik heb geen idee waardoor ik die stemmen hoor,  ik zou er wel graag achter willen komen.

Groetjes E

Hey!

Je zou het beste even naar een huisarts of psycholoog ervoor kunnen gaan, die kan jou het best helpen.

Groetjes!

Badge

Hey Elina

wat zeggen die stemmen dan tegen jou bijvoorbeeld ?

 

Groetjes 

 

Bas

 

Reageer