Vraag

Dingen doen met vrienden

  • 7 July 2021
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo allemaal

Ik zit al een tijdje met iets; ik heb het op school harstikke leuk en heb ook leuke en genoeg vrienden, er is alleen 1 probleem. Buiten school ga ik niet heel veel met ze om, we appen wel eens, maar ik spreek eigenlijk nooit af/ heb geen feestjes enz.

Het lijkt me leuk om wel dit soort dingen te hebben, maar het probleem is dat eigenlijk al mn vrienden een eigen aparte vriendengroep hebben waardoor ik niet echt in een groep zit… 

Hebben jullie misschien tips?..


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Vragen of je eens mee mag met 1 van die vrienden? Of misschien iets van een teamsport gaan doen waar je weet nieuwe mensen ontmoet en wie weet een eigen vriendengroep kan vinden

Vragen of je eens mee mag met 1 van die vrienden? Of misschien iets van een teamsport gaan doen waar je weet nieuwe mensen ontmoet en wie weet een eigen vriendengroep kan vinden

vragen om mee te gaan vind ik zo opdringerig overkomen, en een teamsport ben ik zeker niet van omdat ik best verlegen ben. Ik zou best eens willen afspreken met een van mn vrienden maar dan is de vraag;; wat gaan we doen ?

Reputatie 7
Badge +19

Iets wat je leuk vindt om te doen natuurlijk. Als je van voetballen houdt ga je voetballen, als je van gamen houdt ga je gamen, je kan een terrasje pakken, gewoon kletsen, ergens heen gaan, je kan ook aan je vriend vragen of hij ideeën heeft om te doen.

Je kunt een slaapfeestje houden met je vrienden. Jij kan dan jouw vrienden beter kennen. Vrienden van jouw leren elkaar kennen. Een soort kennismakingsfeest. Dit heb ik ook gedaan toen ik in de brugklas zat en toen ik nog in verschillende vriendengroepjes zat (van basisschool en van middelbaar school).

Een voorstel van een slaapfeestje (dit heb ik gedaan): Eerste dag kennismaking feest je vrienden ontvangsten en samen met hun een taart eten of babbelen (zo leer je elkaar kennen). Daarna ga je een activiteit doen. De activiteit moet jij zelf leuk vinden. Het kan van goedkoop bijv. een ijsje eten bij de ijssalon, maar het kan ook duur zijn bijv. dierentuin of pretpark. Daarna komen jullie terug, je kunt dan iets thuis doen bijv. tuin spelen, spelletjes spelen. Het leukste vind ik op dat moment waarheid, doen en durven. Ik heb er een app voor die die vragen/opdrachten verzint. Hierna ga je dan eten. Daarna begin je aan een avondactiviteit. Dit doen jullie voordat je het donker is (21:00-22:00). Dit kan bijv. een (zelfgemaakte) speurtocht, een dropping of een escape room in het dorp. De escape room kun je bijvoorbeeld doen op verschillende plekken in jouw buurt. Bijvoorbeeld een 'kamer' is dan -> supermarkt, parkje, jouw huis, sporthal, enzovoorts. Maar als het regent kunnen jullie ook bijv. naar het zwembad gaan of een andere binnen locatie. Maar als jullie niet van suiker zijn zou jullie ook die andere activiteiten die buiten zijn gewoon doen (eventueel een regenjas, windjack of regenponcho. Rond 21/22:00 komen jullie terug en trekken jullie pyjama's aan. Het is ook grappig om jullie te verkleden. Jullie kunnen dan een carnavalspak aantrekken. Of grappig kleding aantrekken waar je normaal niet mee slaapt. En bij het tanden poetsen is het leuk om met iets lekkers te poetsen bijv. gesmolten chocolade of karamel of heel iets anders wat ongeveer de structuur van tandpasta heeft. De keuze is aan jouw. Dan wordt het zeker een leuk slaappartij. Hierna kunnen jullie op de bank chillen en een film kijken met chips. Het is natuurlijk een kennismakingsfeest/partij, dan mogen jullie wel kiezen hoe laat jullie naar bed gaan 😜. 

De tweede dag staan jullie op. En trekken jullie andere 'normale' kleding aan. Daarna gaan jullie ontbijten. Jullie kunnen dan als ontbijt kiezen wat jullie op boterham willen. Als jouw favoriete gerecht is spaghetti doen jullie spaghetti op de boterham. En dan gaan jullie een activiteit doen. Het is misschien leuk als je een activiteit laat bepalen door de dobbelsteen. Per getal/kant is een andere activiteit. Of het is ook leuk om iedereen een blinddoek om te doen en dan gaan jullie iets leuks doen. En dan na deze activiteit is het feest voorbij en dan gaat iedereen naar huis. Dit is een idee, je MOET niks!

Onthoud een regeltje: het is een kennismakingsfeest, alles mag en kan dan. Laat je fantasie werken, doe 'rare' en leuke dingen wat je niet dagelijks doet. Het allerbelangrijkste is dat iedereen lol en plezier heeft. Stel je voor jullie gaan voetballen, iemand vind dat niet leukleuk, kunnen jullie afspreken dat hij dan de volgende activiteit bepaalt. En jullie kunnen ook meerdere activiteiten doen op een dag. Hoef niet per se één (1).

Reageer