coronaregels en teleurgestelde ouders

  • 24 January 2021
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik wil graag even iets kwijt, je hoeft niet te reageren als je niet wilt, mag natuurlijk wel.

Ondanks de Coronaregels spreek ik wel eens af met mijn zusje en 3 of 4 vrienden (1 van hun is mijn gf). Ik weet natuurlijk dat dit eigenlijk niet mag maar we spreken wel altijd buiten af en we zijn eigenlijk ook altijd met hetzelfde groepje dus misschien maakt dat het wat minder erg. Zonder mijn vrienden zou ik dit hele Coronagebeuren denk niet overleven zonder depressief of iets te worden.

Vandaag waren we dus met dat groepje en we zouden gaan skaten in het skateparkje, mijn ouders vonden dat goed want daar kan je makkelijk zeggen dat je elkaar gewoon tegen gekomen bent. Dus dan zou je minder snel een boete krijgen voor illegaal afspreken want alle skaters komen daar vaak. Maar het skateparkje was nat dus we konden daar niet skaten, omdat we wel wilden skaten gingen we naar een tunneltje wat onder een autoweg doorgaat. Daar was het wel droog en dus konden we daar lekker omlaag rijden met snelheid. Omdat het tunneltje onder een autoweg doorgaat kunnen wel alle auto’s die daar over de autoweg rijden je zien, en mijn ouders en broertje reden daar dus met de auto en ze zegen ons.

Nu zijn mijn ouders niet perse heel boos geloof ik maar ze zijn denk wel teleurgesteld. Ze hebben tegen mij en mijn zusje gezegd dat ze het niet slim vinden omdat we veel risico lopen op een boete daar. Omdat iedereen je dus kan zien en omdat je daar niet kan zeggen dat je elkaar toevallig tegen kwam. Ik had verwacht dat ik straf zou krijgen of dat we niet meer zouden mogen skaten of afspreken of dat mijn ouders ons zouden verbieden om daar weer heen te gaan. Dit hebben ze allemaal niet gedaan, het zou natuurlijk kunnen dat ze dat alsnog gaan doen. Maar tot nu toe hebben ze alleen gezegd: ‘als jullie een boete krijgen betalen jullie hem zelf, wij hebben jullie vaak genoeg gewaarschuwd.’  
Ik voel me nu best wel schuldig en rot dat ik mijn ouders teleur stel op deze manier. Maar ik heb er niet echt spijt van want ik wil gewoon graag mijn vrienden zien en skaten want daar kan ik echt niet zonder. En daarover voel ik me dan ook weer rot. 
Dit is wel zo’n beetje alles wat ik wilde zeggen, ik moest het gewoon even kwijt. Bedankt voor het lezen.

J8j8


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Tja, ik snap best wel dat je ouders teleurgesteld zijn, je gaat tegen de wet in! Nou ja…. de wet, de regering in ieder geval, probeer de volgende keer het niet onder een snelweg te doen? En het wordt toch zonniger binnenkort, de zomer is om de hoek… 👀, als je echt geen boete wilt moet je stoppen, ik neem aan dat je zusje bij je woont en dus niet meetelt als vrienden, dus met haar mag je vast nog wel gewoon alleen skaten, en dan nog 1 vriendin erbij! Groetjes, 

-flopflop13 

Ik denk dat je je er niet druk om moet maken, ben zelf vaak genoeg bij skatepark met hele groep en vorig jaar was er politie op mijn vriendengroep gebeld over geluidsoverlast. We hebben gewoon goed gepraat met politie en zijn chill gebleven, en ze zeiden niks over afstand ofzo.  Sowieso ik ga er van uit dat je onder de 18 bent dus dan zijn er geen eens regels voor 1.5 meter of in een groep afspreken als je minderjarig bent. Je hoeft je nergens druk om te maken!

Hallo Skater21 :)

Het is een topic van 4 maanden geleden. Al vind ik het bijzonder asociaal en egoistisch dat hij midden tijdens de lockdown met druk op de zorg (nu is dat natuurlijk niet echt meer van toepassing) ging afspreken in een skate parkje. Ik snap zijn ouders dus erg goed. 

-TheMightySlayer <3

Reageer