Skip to main content
Vraag

Chinese webshops

• 4 april 2024
  • 9 reacties
  • 92 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Gebruiken jullie Chinese webshops (zoals: shein, temu, aliexpress, wish etc.) om dingen te bestellen? Zo ja, wat koop je dan?

Groetjes,

S.🍒☯

9 reacties

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • 1673 reacties
  • 6 april 2024

Hii!

Ik gebruik die sites eigenlijk nooit nee, maar ik weet wel dat mijn moeder Wish soms gebruikt. Serieuze dingen bestelt ze er alleen nooit mee het zijn vaak echt pure onzin dingen zoals raamstickers of gadgets die het amper doen.. Vind ze blijkbaar leuk ofzo haha😅

Groetjess van ItsJustMe :)

Anonymous M
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 101 reacties
  • 6 april 2024

Mijn moeder gebruikt vaak TEMU en soms AliExpress. Ze doet dan ook dingen voor mij kopen. Vaak krijg ik rip-off Sanrio dingen (wat mij niet erg uitmaakt als het nep of echt is), maar sommige dingen zijn wel echt! Ook koopt ze sticker rolls van bv. konijnen en kleine tasjes waarin je kleren in kan doen (die ik vaak gebruik voor scoutingkamp).

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 75 reacties
  • 29 januari 2025

Stop maak geen account aan op Temu hun stelen je gegevens en shein is kinderarbeid 

Sterre20
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 32 reacties
  • 29 januari 2025

@Stijn66 Heeft gelijk eigenlijk alle chinese webshops zijn vervuilend en gebruiken vaak kinderen om gevaarlijke klusjes te doen en ze worden vaak mishandeld denk aan stokslagen en ze krijgen bijna geen geld voor wat ze doen.

dit is schadelijk voor hun toekomst en kan later trauma`s opleveren

dus denk voortaan even na voordat jij of je moeder iets koopt

bronnen arjan lubach nos en de trouw

groetjes Sterre

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 32 reacties
  • 29 januari 2025

ik niet maar mijn ouders wel

bij sommige dingen word je echt hard gescamt maar sommige dingen zijn wel gwn oke

Diana
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 293 reacties
  • 29 januari 2025

Wij kopen geen goedkope rommel in ruil voor onze privacy.

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 204 reacties
  • 30 januari 2025

Wij doen het met de hele familie niet meer: dingen kopen by Aliexpres en Temu. 

Het lijkt leuk en goedkoop maar het is ook goedkoop gemaakt (slechte kwaliteit, namaak, kinderarbeid). 

We hebben 2 x iets gekocht: 

1 x werkte wat we kochten gewoon niet (iets voor de badkamer) 

1 x moesten we douane invoerrechten betalen en dat was best veel 

LET OP : er zijn nepbedrijfjes die zogezegd NL of BE zijn (online shopjes), maar eigelijk als je daar wat koopt dan bestellen die dat gewoon bij b.v. Temu en die sturen het dan rechtstreeks naar jouw adres. Je kan nooit iets retour sturen want die bedrijfjes hebben een vals adres of een postbusadres en terugsturen naar China dat kan ook niet want die zijn zogezegd niet verantwoordelijk (en een pakje naar China kost sws veel). De garantie van toestellen is ook niet OK want als iets niet meer werkt kan je er nergens mee terecht. Ook als je van een merk namaak bestelt of verboden  voorwerpen dan ben jezelf verantwoordelijk als de douane het ziet. 

Als je bijvoorb. iets koopt in een echte NL (web)shop zoals Zalando, Bol, CoolBlue, Kruidvat ofzo,  of de winkel om de hoek, dus een echte firma met een echt adres en een KVK handelsnummer) dan kan je retour sturen of een klacht indienen en heb je de gewone garantie op toestellen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 75 reacties
  • 9 februari 2025

Aliexpres is ok

Forum|alt.badge.img

ik koop soms sieraden op de ali

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen