Bordspel maken

  • 3 January 2021
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

 

Ik wil dus heel graag een bordspel gaan maken!

Maar ik wil daarvoor even weten wat jullie leuke spellen vinden of nog ideeen hebben. Dus let me know!


2 reacties

Hey beauuutje,

Wat leuk dat je een bordspel wil gaan maken! Lijkt mij nog best ingewikkeld..

Wat mij allereerst belangrijk lijkt is om te bedenken voor welke leeftijdscategorie je het wilt maken. Op heel veel spellen staat bijvoorbeeld voor 6-99 jaar, maar de vraag is maar net of dat wel echt zo is. Als je een beetje wilt voor wie je het wilt maken, helpt dat je al in je idee.

Daarnaast is het ook handig om eerst allerlei randvoorwaarden te bedenken. Waar moet het spel aan voldoen? Wat is wel handig, wat niet? Dus dan bedoel ik niet zozeer echt spelregels, maar echt het spel zelf. Je wilt bijvoorbeeld een bordspel, maar wat voor soort dan? Waar moet het wel op lijken, waar niet. Wat kun je er wel mee, wat niet. Ook voor hoeveel spelers en hoelang wil je dat het ongeveer duurt. Dat soort dingen zijn vaak lastig om helemaal te bedenken, maar zijn wel essentieel om te weten voor je ontwerp.

Verder zou ik zeggen wees lekker creatief en origineel.

Ik houd zelf van actieve spelletjes, maar eigenlijk speel ik heel veel spelletjes. Spelletjes als halli galli, jungle speed, Rummikub, ganzenbord, Uno, code James, cluedo, yathzee. We hebben echt een mega grote kast vol thuis:) 

Wat mij wel geinig zou lijken is dat je een bestaand spel neemt, bijvoorbeeld Uno. Dan pak je die spelregels erbij en dan ga je eigenlijk Uno maken, maar dan echt helemaal anders dan de spelregels. Bijvoorbeeld precies andersom. Dus in plaats van bij +4 pakken, moet je er 4 terugleggen. Oke, dit lijkt mij best moeilijk om te maken. Maar het lijkt me wel een leuke uitdaging.

Doe vooral wat jij leuk lijkt en wat jou lukt, succes!

Groetjes,
Simply Me

Bedankt! Ik ga het zeker gebruiken!

Reageer