Vraag

boeken tips

  • 13 August 2023
  • 10 reacties
  • 38 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Hi allemaal 

even een vraagje weten jullie nog wat leuke boeken voor pubers tussen de 13-15 jaar, want ik ben helemaal door de boeken heen.

het mag ook op Storytel staan want daar lees ik ook veel boeken op 

gr xxx m


10 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik weet niet wat voor soort boeken dat jij leest dus hier zijn wat boeken die ik leuk vindt

 

Nevermoor (boeken serie) - Jessica townsend 

Bethany en het beest (boeken serie) - jack miggitt-philips

De jongen, de mol, de vos en het paard - charlie mackery

De spiegel der duisternis - dorothée de rooy

Het huis van verwondering: ontwerpen en overwinnen - lucy ivison

Enna tegen het inktgenootschap (boeken serie) - kristen perrin

 Gozert (boeken serie) - Pieter koolwijk

Starfell (boeken serie) - Dominique valente

Winterhuis hotel (boeken serie) - ben guterson

 

Dit zijn vooral sprookje/fantasie boeken en avontuur boeken. Ik weet niet of dat iets is wat jou interesseert maar ik hoop dat je snel weer wat leuke boeken kan vinden. 

 

Reputatie 3
Badge

Hi,

Ik heb wel een paar auteurs:

-Coleen Hoover (bijvoorbeeld: it ends with us-roman) 

-Margje Woodrow (bijvoorbeeld: buitenspel) jeugdthrillers

-Cis Meijer (bijvoorbeeld: Val) jeugdthrillers

-Caja Cazemier (bijvoordbeeld: #selfie-roman) 

Ik kan er nu niet meer bedenken, maar als je nog meer wilt hebben, tag me dan maar.

Groetjesss

Reputatie 5
Badge +5

Hai @Eenmeisjeineenlandverweg 

 

Ik heb 1 boekenreeks helemaal uitgelezen en dat is de grijze jager. Geweldige boekenreeks. Het gaat over een wees: Will. Will wil graag een ridder worden net zoals zijn vriend arnoud maar helaas is het niet voor de iele jongeman weggelegd. Inplaats hiervan neemt Jager Halt hem onder zijn vleugels.

 

Meer spoiler ik niet maar ik raad het echt aan.

Reputatie 5
Badge +3

Warrior cats - - > erin Hunter is een leuke boekenserie, ik lees die ook en we worden nog steeds nieuwe boeken uitgegeven enzo en er zijn al heel veel series

De grijze jager - - > John flanagan is een serie, met lekker veel geweld maar ook met leuke dingen enzo en is zegmaar golden century enzo

Broederband - - > John flanagan gaat over vikingen enzo en is echt een goede serie

Percy Jackson - - > weet ff niet meer wie die heeft geschreven maar zijn 5 boeken en is Griekse mythologie en 21e eeuw door elkaar eigelijk

Resercheur de Cock - - > Baantjer is een serie, is al best oud en komt uit 1985 ergens en is doorgegaan tot 2000 ofzo vgm, ik lees die boeken van m'n vader en leen ze in de bieb ze gaan over politie en moord enzo is wel leuk

Hoop dat je hier iets mee kan!

Groetjes Archer

Reputatie 4
Badge

Thanks jongens hier heb ik heel veel  aan ❤️❤️❤️
xxxx M

Ik weet ff niet hoe de schrijfster heet maar iets van Karen mc mannus. Zij heeft oa "een van ons liegt" geschreven. 

Reputatie 7
Badge +17

They Both Die At The End van Adam Silvera

Before The Coffee Gets Cold van Toshikazu Kawaguchi

The Midnight Library van Matt Haig

Deze boeken zijn ook allemaal in het Nederlands vertaald.

Reputatie 7
Badge +12

@GhostEmoArcher8 Percy Jackson is geschreven door Rick Riordan. @Eenmeisjeineenlandverweg Ook zijn er op die (behoorlijk) lange serie meerdere andere boeken series geschreven, Percy Jackson draait meer om de Griekse Mythologie en hij heeft ook over de Noorse Mythen geschreven, en dat wordt dan weer gecombineerd met elkaar. Het heeft een bepaalde volgorde, maar het zijn echt veel series met zeker 3 boeken of meer. Ik zelf heb vooral genoten van Percy Jackson, bij de andere series haakte ik een beetje af, maar als jij er heel enthousiast van wordt zou ik gewoon doorlezen!

 

Prutje - Pieter Koolwijk. Het gaat over een jongen Hans, en hij werkt samen met zijn vader moeder, zus en broertje in de fabriek. Het is zwaar werk, en dan krijgt Hans ook nog eens de taak om op zijn (gehandicapte) broertje te letten, Walm die zorgt in hun wereld alleen maar voor gedoe, en Hans krijgt daar de schuld van. Hij loopt dan ook niet snel daarna weg van huis, hij ontmoet een meisje Vijf, ze mist een arm, maar aan woorden en lef heeft ze niet tekort, Hans heeft hier helemáál geen zin in, en dan blijkt ook nog dat Walm hem is achterna gelopen. Vijf besluit mee te gaan met Hans en Walm, en vertelt ze over een magische stad, waar alles beter en mooier is. Met zijn drieën gaan ze op avontuur, maar wat moeten ze doen als Walm heimwee krijgt?

Ik vind dit boek heel erg prettig lezen, en het is erg mooi geschreven met prachtige kleurrijke tekeningen van Linde Faas. Ik heb gehuild bij sommige stukken, en ik heb hem voorgelezen bij de voorlees wedstrijd in groep 7 in de klas won ik, voor de school helaas niet. Ik heb hem 4 keer gelezen en dit boek is leuk voor jong en oud. Walm is geweldig, en er waren dan ook vaak grappige of lieve momentjes met hem in het boek.

 

 

Otillie - Rhiannon Williams. Dit is een fantasy trilogie, en mijn favoriete boekenserie. Het gaat over Ottilie wiens broertje Wallie is ontvoerd, met hulp komt Ottilie hem achterna, en ontdekt dat er alleen maar jongens zijn ontvoerd, ze snijd haar haren af en vermomd zich als jongen om te kunnen ontdekken wat er aan de hand is, als ze er een paar dagen zijn ontdekt ze dat de jongens moeten jagen op drochten, monsters, daarvoor worden zij en iedereen keihard getraind, haar broertje heeft ze al gevonden en ze hebben afgesproken om als het kan samen weg te lopen van Fort Fiori. Als Ottilie wordt aangevallen besluiten zij wallie en hun vrienden (die inmiddels ook weten van hun plan) om te blijven, het is té gevaarlijk. Ottilie leert op drochten te jagen en krijgt een egoïstische mentor toe gewezen, Leo hij is de beste van de besten, en Ottilie was erg goed bij de rekruten. Samen jagen ze op de drochten, maar als Leo ontdekt dat ze een meisje is scheld hij haar uit en verraad haar, wat zal er gebeuren?

Dit is mijn favoriete trilogie, de serie heeft krachtige boeken waarin feminisme en vrouwenrechten een grote rol spelen, het gebruik van woorden is prachtig, maar alleen in het begin moet je er wel in komen, na 40 bladzijdes wordt het wat spannender. Ik heb deze serie zeker 5 keer uitgelezen en het is een erg spannend boek, mijn favoriete persoon is Ed, hij geeft om iedereen en is een schat. Ook ben ik elke keer dat ik de volledige trilogie uit heb teleurgesteld dat het daar ophoud, dus ik heb 2 jaar geleden een mailtje gestuurd naar Rhiannon, (mijn moeder heeft mijn Engels gecontroleerd😬) en ik kreeg antwoord! Ze vertelde me dat ze graag nog een trilogie wilt schrijven, maar dan over Skip (ook een meisje uit het boek, ik kan niet zoveel over haar zeggen, want dan verklapt ik alles, ze is geweldig!) maar ze vertelde dat ze eerst nog bezig was met een ander boek/trilogie!

 

Voordeliger per dozijn, Dozijn blijft voordeliger, dit zijn twee hele oude boekjes, en eigenlijk kent niemand ze meer, maar het gaat over een gezin van 12 kinderen die van alles beleven met hun vader en moeder, het is om je stuk te lachen en het is ook nog eens echt gebeurd! Paps, is mijn favoriete persoon, omdat hij een hele grappige en goeie kijk heeft op het leven ook al is hij soms ouderwets. Echt een aanrader deze 2 delen, ik weet alleen niet of ze nog te krijgen zijn.

 

Ik heb nog veel meer boeken en boeken series, maar ik wil er graag de tijd voor nemen omdat in het 1e opzicht lijken boeken het misschien niet waard, vanwege de voorkant, de tekeningen, of wat er beschreven staat aan de achterkant. Ik ben die fout zo vaak in gegaan, en als mijn moeder het dan toch ging voorlezen aan me dat het dan toch echt een boek was wat ik niet zou willen missen, dus ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven, en ik hoop echt dat je/jullie deze boeken gaan lezen, ik zal later nog meer boeken toevoegen, maar voor nu is het even goed.

-OnlyMe

Reputatie 4
Badge +1

Hallo,

Ik vond zelf alle series van de grijze jager erg leuk, maar dat ligt ook aan jouw smaak.

Verder vond ik Joe Speedboot en De sprong op normandië beide erg leuk, maar het hangt natuurlijk volledig af van jouw smaak.

Groetjes D

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben zelf 13, en ik ben helemaal fan van Grijze Jager, Broederband en WoodWalkers.

Ik weet niet of het jouw soort boeken zijn, maar het zijn avontuurlijke boeken

Reageer