boek schrijven

  • 19 February 2021
  • 1 reactie
  • 20 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Ik ben een boek aan het schrijven over een meisje naar een speciale school gaat voor zangeressen en ze ontmoet nieuwe vrienden en ze gaat haar oude verleden ontdekken dat ze eigenlijk een incarnatie is van een vampierenprinses die verliefd was op een prins die een mens was en ze wordt een legendarische strijdster die 2 werelden moeten beschermen tegen het kwaad, maar ik wil wat meer spanning en liefde in het verhaal stoppen , hebben jullie tips? 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Hoi LachBTS,

wat leuk dat je een boek wilt schrijven! Ikzelf schrijf verhalen en ben begonnen aan een boek. Je hebt al een heel verhaal bedacht zo te zien. 

Om wat meer liefde in het verhaal te stoppen kan je natuurlijk een tweede personage maken waarmee ze samenwerkt. En ja, je raadt het al, na een goede vriendschap verliefd op diegene blijkt te zijn. Na een of ander drama blijkt diegene ook verliefd op haar te zijn. Tada! Mooie afsluiting. Dit is een beetje de basic in veel boeken, maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Gebruik je fantasie!

De basic die mensen vaak gebruiken voor spanning gaat als volgt: 

Het personage wordt voorgesteld. Er komt een probleem. Er wordt een oplossing voor het probleem bedacht. Het probleem wordt opgelost. Alles lijkt goed te komen. Nope, toch niet, het gaat op het laatste moment mis. En dan komt alles goed. 

Mijn tip is vooral dat je moet opbouwen naar de climax, misschien een voorbereidend hoofdstuk schrijven met iets wat eerder is gebeurd of een van de hoogtepunten uit je boek. Om de lezer nieuwsgierig te maken. Lekker los gaan en je fantasie gebruiken. Maar vooral veel plezier hebben!

Succes.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer