Vraag

betrapt op make up

  • 9 September 2022
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Hoi lieve allemaal,

Ik ben momenteel 13, word bijna 14 en zit in de derdeklas van de middelbare school. Ik heb een Noord-Afrikaanse komaf, en daar is het heel ongewoon make up te dragen. Vanaf jongs af aan is me dus al verteld dat dat absoluut verboden is in ons gezin, zelf bij een gezichtsmasker vertelde mijn ouders dat ze daad echt hun grens trekken, en hopen dat ik niet verder ga dan dat. Ik heb ook een zus, die nu bijna 20 is. In haar hele leven heeft ze nooit make up aangeraakt of er de behoefte aan gehad. Ik zit in de klas met allerlei mooie meiden, die allemaal enorm veel make up dragen. Daar ben ik automatisch in mee gaan groeien, maar omdat ik het heel duidelijk was wat mijn ouders van make up vonden, durfden ik ze dat nog niet te vertellen. Ik kocht stiekem spulletjes en verstopte die in mijn kast. In de ochtend vertrok ik snel onderweg naar school, en bij terugkomst thuis brcaht ik gelijk een bezoekje aan de badkamer om mijn make up te verwidjefen voor iemand het zagz Dat ging ongeveer een jaar lang zo en er kwamen steeds meer spullen bij. Het begon bij een mascaraatje, maar dat ontwikkelde zixh tot een volle plamuurlaag. Vandaag kwam dat tot een eind. Mijn moeder riep me in haar kamer met mijn wenkbrauwgel, wimpersgel, beautyblender en concealet op haar bed. Ik gaf eerlijk toe dat ik make up droeg soms en ze werd woedend. Ze zei dat ik gewoon naar haar moest luisteren als ze me iets verbied. Ze vertelde dat ze me niet meer kan vertrouwen en noemde me een schande en leugenaar. Ik heb haar nog nooit zo boos gezien. Ze gaat nadenken over mijn straf, die is denk ik dat ik morgen niet naar een feestje van mijn beste vriendin mag. Het probleem is alleen: ik heb ook nog een highlighter en mascara verstopt zitten. Moet ik haar dat wel vertellen? Van alle producten zitten die het slechtst verstopt, als mijn moeder die kan vinden, vind ze vast ook die twee spullen. Ik ben echter bang om haar het te vertellen omdat ze dan nog bozer word. Maar aan de andere kant als ze het vind denkt ze dat ik blijf liegen. Wat moet ik doen?


2 reacties

Hi @Noor_12345 ,

Wat een lastige situatie zeg! Als ik in jouw situatie had gezeten had ik mijn moeder niet verteld over andere make up producten. Ik weet uiteraard niet of je het blijft doen en dus make up blijft dragen of dat je hiermee stopt. Wanneer dat het geval is, dan kun je ze natuurlijk wegdoen. Anders zou ik ze bijvoorbeeld op school in een kluisje opbergen en niet thuis laten liggen.

Het is natuurlijk niet goed om tegen je moeder te blijven liegen, dus als ze ze vindt is het goed als je eerlijk bent. Maar je schiet er momenteel denkt ik niet veel mee op als je nog meer op gaat biechten. 

(Dit is wat ik zou doen, wat natuurlijk niet inhoudt dat jij dat ook hoeft te doen). Heel veel succes lieffie!

Liefs, Junia

Reputatie 6
Badge +7

Moeilijke situatie!

Je kunt ze natuurlijk vrijwillig aan je moeder geven. Omdat ze ook wel snapt dat je dat echt niet hoefde te doen (je had ze ook kunnen verstoppen of weg kunnen gooien) zal ze dat misschien wel waarderen.   Het gaat er tenslotte niet om hoeveel potjes je precies hebt maar of je het gebruikt. 

Ik weet ook niet of je moeder nu gelijk heeft. Als jij vond dat ze gelijk had, had je het niet eens in huis gehad.  Dus je kunt die potjes wel inleveren… maar als je het met je moeder eens was geweest had je ze nooit gehad, toch?

Reageer