Vraag

bang voor de bal

  • 28 June 2021
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, met gym gaan we nu handballen en iedereen in mijn klas is mega sportief of zit op handbal.

Ik vind sporten ook leuk maar ben heel erg bang voor de bal en durf dus niet goed mee te doen, iemand tips?


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoii!

Softbal is echt heel tof en zoals de naam al zegt is t softbal en soft betekent zacht ;) geen reden tot paniek gewoon lekker meedoen en kijken hoe het gaat! Als het niet gaat ga je in het midden staan en doe je alsof je mee speelt krijg je toch een fatsoenlijk cijfer :p

 

Groetjes durp!

Handbal op gymniveau zal er niet heel hard aan toe gaan. Het gaat dan voornamelijk om overspelen en ruimtes creëren, etc. En overspelen doe je nou niet bepaald heel hard. Je zult dus niet snel een hele harde bal om je oren krijgen in het veld, wellicht als je op doel staat.

Durpyy heeft het echter over softbal. Dat is een iets ander verhaal. In tegenstelling tot de naam, valt het nog vies tegen hoe hard die ballen aan kunnen komen. Maar gelukkig is die kans niet zo groot. Vaak wordt die bal toch niet vol geraakt en zal ie dus niet zo veel afstand afleggen en als ie wel hard word geraakt, zit er waarschijnlijk ook hoogte aan. De kans dat je dus een bal op je lichaam krijgt is wederom niet zo groot. Als je toch bang met om geraakt te worden bij softbal, kun je het beste achterin gaan staan. Daar vallen de hoge ballen wat je genoeg tijd geeft om hem te vangen in je handschoen.

Reputatie 2
Badge +1

Handbal op gymniveau zal er niet heel hard aan toe gaan. Het gaat dan voornamelijk om overspelen en ruimtes creëren, etc. En overspelen doe je nou niet bepaald heel hard. Je zult dus niet snel een hele harde bal om je oren krijgen in het veld, wellicht als je op doel staat.

Durpyy heeft het echter over softbal. Dat is een iets ander verhaal. In tegenstelling tot de naam, valt het nog vies tegen hoe hard die ballen aan kunnen komen. Maar gelukkig is die kans niet zo groot. Vaak wordt die bal toch niet vol geraakt en zal ie dus niet zo veel afstand afleggen en als ie wel hard word geraakt, zit er waarschijnlijk ook hoogte aan. De kans dat je dus een bal op je lichaam krijgt is wederom niet zo groot. Als je toch bang met om geraakt te worden bij softbal, kun je het beste achterin gaan staan. Daar vallen de hoge ballen wat je genoeg tijd geeft om hem te vangen in je handschoen.

Oh shi- ik heb het helemaal verkeerd gelezen ;-; ik had in mijn hoofd softball.. sorry!!

Reputatie 4
Badge +1

Ik zit zelf op handbal. In he begin was het best spannend en was ik ook bang om de bal tegen me aan te krijgen. Ik heb de bal 1 keer op mn gezicht gehad, deed een beetje pijn, maar na een paar minuten was het over. 

Ik snap het dat het eng is (heb zelf vaak ballen tegen mij hoofd gekregen ) maar je hoeft niet mee te doen . Vraag maar aan je mentor of je niet hoeft mee te doen , want het is best griezelig voor jou

Reageer