Skip to main content

Hai Ik ben 17 jaar oud. > meisje

Ik heb vorige week onbeschermde seks gehad waarbij hij (zonder het te vermelden) in mij klaar is gekomen. 2 Dagen hierna heb ik noodanticonceptie genomen (die je kan nemen binnen 78 uur geloof ik) Maar ik heb voorheen ook de pil geslikt tot de dag van vandaag, alleen nadeel is is dat ik geen stopweek heb gehad voor een poos omdat ik wat koppig ben en niet ongesteld wil worden. Denken jullie dat ik alsnog zwanger kan raken? of maak ik me druk om niets..

Halloootjes!

Als je de pil hebt geslikt is er een hele kleine kans dat je zwanger bent geraakt, want of je nu wel of geen stopweken hebt gehad, de hormen zorgen ervoor dat de eicellen niet reipen. Toch zijn er soms uitzonderingen, maar met alle maatregelen die je hebt genomen denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Mss kan je wel met iemand die je vertrouwd erover praten zodat je je hart goed kan luchten. Let op eventuele symptomen, maar vooral niet te gestresst wezen.

Veel suc6!

De kans dat je zwanger word wanneer je ongesteld bent is aanwezig, maar als je van tevoren een pil hebt geslikt is de kans kleiner en dat geldt het zelfde voor als je tijdens seks niet ongesteld bent.

Je kunt voor de zekerheid een test doen

Reageer