Vraag

Zwanger door pijpen?

  • 8 January 2022
  • 7 reacties
  • 3284 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen, ik heb een vraagje.

Mijn vriendin en ik hebben laatst gepijpt met condoom. Maar nu bedenk ik opeens dat de sperma die in haar mond komt er uiteindelijk door haar vagina uit geplast word, maar als er sperma in een vagina komt kan je zwanger worden.

Mijn vraag is dus: Kan je door pijpen (zonder condoom) zwanger worden?

Ik heb al op het internet gezocht en kon niks vinden.

Alvast bedankt!


7 reacties

Hoii

 

“Neen, via orale seks kan je niet zwanger worden. 

Een zwangerschap is het resultaat van het een eicel die bevrucht wordt door een zaadcel. De zaadcellen moeten hiervoor bij een eicel komen en hiervoor moet sperma via de vagina in de baarmoeder terecht komen.”

Bron: https://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=29330

 

Je kan door pijpen dus niet zwanger worden!

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

@NaamNietBekend Bedankt!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi!

Iemand kan alleen zwanger worden als er zaad in de baarmoeder komt via de vagina. Als iemand jou pijpt, komt het zaad in de mond en dus niet in de vagina. Het kan ook niet dat dit zaad de baarmoeder weer bereikt, want plas komt niet uit de vagina, maar uit de urinebuis en komt niet langs de baarmoeder. Het is dus vrijwel onmogelijk dat je vriendin zwanger is! Ik hoop dat ik heb geholpen :)

@Cody, Bedankt!

Volgens mij niet, maar ik weet het niet helemaal zeker! 

Badge

Lieverd, je kan niet zwanger worden door sperma via je mondje oke? Hahaha eerlijk gezegd moest ik wel lachen toen ik dit las, maar ik zal je wat uitleg geven over hoe je dus wel zwanger kan raken en waarom je zo niet zwanger kan raken. De sperma via de mond gaat naar de maag en dan wordt het uitgescheiden. Sperma via de vagina gaat naar de baarmoeder en worden de eitjes bevrucht. 

Hoe kun je wel zwanger worden? De kansen zijn soms groot soms klein maar neem geen risico dit kan gebeuren bijvoorbeeld bij: 

  • Bloot contact met geslachtsdelen (überhaupt het kleinste beetje mannelijk vocht kan er al voor zorgen) 
  • Seks zonder condoom
  • Als er sperma per ongelijk dicht bij de vagina ingang komt. 

 

Reputatie 4
Badge +1

Het is al een hele uitdaging voor een zaadcel om bij een eocel te komen. Laten we hier nu ook nog eens eens een advontuurtje door het spijsvertering plannen

 

1. Sperma in de mond door de slokdarm in de maag.

2. Sperma komt in contact met maagzuur en word (bijna) helemaal vernietigd

 

(Laten we verder kijken als de zaadcel het zou overleven. A: nier | B: darm)

 

3a Zaadcel komt in de kleine darm  en gaat naar de nier.

4a. Zaadcel word gefilterd in de nier en word later uitgeplast. Zaadcel kan de schede niet meer bereiken.

 

3b. Zaadcel komt in kleine darm en gaat voor naar kleine darm. Word samengekneed met stoelgang en andere cellen/bacteriën

4b. Zaadcel komt in de vorm van stoelgang uit de anus en verlaat het lichaam. Zaadcel kan de schede niet meer bereiken.

 

Als je dit in bedenking gaat nemen dat een zaadcel maximaal 5 dagen overleeft buiten de bijbal, kun je volgensmij wel tot de conclussie komen dat dit niet mogelijk is.

 

(Ik weet het, ik had ook gewoon kunnen typen, "nee, niet mogelijk.", maar ik heb tijd zat en ik vond dit wel eens leuk haha)

 

Grtjes

Reageer