Vraag

zwanger??

  • 21 May 2023
  • 12 reacties
  • 615 Bekeken

Badge

Hi, ik heb laatst seks gehad met een jongen hij had een condoom om maar toen hij z’n penis eruit trok was het condoom zeg maar afgegleden en zat het een klein stukje in m’n vagina.  (Zijn sperma zat wel in het condoom) Wel toen we begonnen deden we de eerste keer het condoom verkeerd om, we hebben m toen opnieuw omgedaan en toen zat ie wel goed. (Dit was dezelfde condoom) ik ben bang dat ik op 1 of andere manier toch zwanger ben geworden hierdoor. Ik zit wel gwn aan de pil en slik m eigenlijk altijd rond dezelfde tijd. Iemand ervaring??


12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Als er geen sperma in je vagina is gekomen ben je niet zwanger. Je slikt de pil dus de kans dat je zwanger is sws bijna 0.

Reputatie 4
Badge +2

hoi,

Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Voor correcte informatie verwijzen we je naar https://sense.info/nl/zwanger/onveilig-gevreeen-neem-actie  .

 

groetjes,

Yasmin, de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Yasmientje,

 

wat klopt er niet aan de informatie die @tim16 heeft gegeven?

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze eerst het condoom verkeerd om hadden gedaan en toen omgedraaid hebben. Op zich ook een hele kunst om een condoom verkeerd om af te rollen, maar ok.

Theoretisch had het dan dus gekund dat er sperma aan de buitenkant die dus eerder (door het verkeerd om aan doen)  de binnenkant van het condoom was, terecht is gekomen, maar hij was toen nog niet klaargekomen, misschien alleen maar geil en in voorvocht zitten in principe geen zaadcellen. Die kunnen wel in voorvocht aanwezig zijn, bijvoorbeeld als die jongen kort daarvoor al was klaar gekomen en nog niet geplast had, maar dat kan ik uit dit verhaal niet opmaken….

zie ook

Verder gebruikt zij de pil volgens voorschrift, dus regelmatig.

Ik ben dus benieuwd, want ik wil begrijpen wat je zegt….vandaar

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

Misschien had ik iets uitgebreider moeten zijn, idk. Verder klopt het gewoon wat ik heb gezegd. Geen sperma in de vagina = niet zwanger.

Als ze de pil gewoon goed gebruikt lijkt het me sws nogal onzin om je druk te gaan maken over zwangerschap. De pil is is er juist om te kunnen neuken zonder condoom. De kans dat je dan zwanger raakt is minder dan 1% dacht ik. Ok, niet 0 maar het scheelt niet veel.

En dit bedoel ik niet lullig @Yasmientje , maar misschien is het handig ook te vertellen wat er dan niet klopt. Daar kunnen we allemaal van leren

Reputatie 3
Badge +1

Hoi! 

Ik denk dat  @Yasmientje bedoeld dat in voorvocht zaadcellen kunnen zitten. Als je dus een condoom verkeerd om hebt gedaan en vervolgens daarna toch gebruikt nadat je hem goed hebt gedraaid, heb je dus een kans om zwanger te raken. Daar hoeft de jongen niet kort vantevoren voor te zijn klaargekomen, er kunnen altijd zaadcellen in voorvocht zitten. De condoom was daarom in dit geval geen veilige bescherming meer tegen zwangerschap.

Waar jullie wel gelijk in hebben, is dat @Xoxov de pil gebruikt. Als ze deze gebruikt zoals hoort is de kans op zwangerschap heel klein. 

Ik hoop dat dit zo duidelijker is voor jullie.

Groetjes,

Puck, De Kindertelefoon

 

Badge

Hi,

bedankt voor jullie reacties. Wat bedoelen jullie precies met het juist slikken van de pil? Ik slik de pil meestal rond 22:00 maar het kan soms ook een paar uur later zijn of eerder. Verder ben ik de pil niet vergeten in te nemen. 

Reputatie 1
Badge +2

als het binnen 5  sec is gebeurt na dat hij klaar kwam ja dan kan je zwanger zijn maar darna niet meer dan zijn de sprema/zaadcellen al lang dood 

Badge

als het binnen 5  sec is gebeurt na dat hij klaar kwam ja dan kan je zwanger zijn maar darna niet meer dan zijn de sprema/zaadcellen al lang dood 

Wat bedoel je met “als het binnen 5 sec is gebeurd”? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @PuckT ,

 

misschien geeft onderstaand artikel toch een ander licht op het feit dat jij noemt:

‘er kunnen altijd zaadcellen in voorvocht zitten’

 

https://www.nvsh.nl/opinie/over-seksuele-voorlichting/zaadcellen-in-voorvocht/

daarin staat:

Zaadcelleninvoorvocht?

Een van de vaste onderwerpen van de gangbare seksuele voorlichting is het waarschuwen tegen ‘terugtrekken’ als methode om bevruchting te voorkomen. Het argument daarbij is dat zich in het voorvocht van de man levende zaadcellen bevinden. Als je echter op zoek gaat naar wetenschappelijk onderzoek waaruit dat zou blijken, vind je weinig tot niets.

Het enige onderzoek dat er wel naar bestaat wijst juist vooral op het tegenovergestelde. Er zijn in voorvocht in ieder geval niet voldoende zaadcellen aanwezig om tot bevruchting te leiden.

We hebben voor de zekerheid nog even rondgevraagd.
Prof. dr. Eric Meuleman, uroloog/seksuoloog aan de VU in Amsterdam en dr. John Heesakkers, uroloog aan het St Raboud ziekenhuis in Nijmegen, geven allebei te kennen dat het verhaal over de zaadcellen in voorvocht als bangmakerij kan worden bijgezet.

--

en dit artikel https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger-worden/zwanger-worden-door-voorvocht

Voorvocht komt uit de penis voordat een man klaarkomt, kun je daar ook zwanger door raken? Voor het zingen de kerk uit of terugtrekken: het verwijst allemaal naar hetzelfde. Maar kun je door dat voorvocht ook bevrucht raken?

Voorvocht, wat is dat?

Waar de penis begint, in de buik, zitten de Cowperse klieren waar het slijm wordt geproduceerd waaruit voorvocht bestaat. Die worden actief zodra een man opgewonden is, en produceren dan voorvocht, wat eigenlijk een soort van natuurlijk glijmiddel is. Ook maakt het de urinebuis van de man vrij voor de zaadcellen: het stabiliseert de zuurtegraad.

Voorvocht, zaadcellen en zwanger worden

Voorvocht komt dus uit een andere plek dan waar de zaadcellen worden aangemaakt, namelijk in de teelballen. In principe zitten er dus geen zaadcellen in voorvocht. Toch is de kans aanwezig dat er zaadcellen meekomen in het voorvocht: namelijk als een man kortgeleden al een zaadlozing heeft gehad. Er kunnen dan spermacellen achterblijven in de penis, die het voorvocht meeneemt.

Er bestaat dus wél een kans dat je zwanger raakt door voorvocht. Een erg kleine kans, maar voor het zingen de kerk uit is zeker geen betrouwbare anticonceptiemethode. Vooral als je er al een vrijpartij op hebt zitten en voor een tweede ronde gaat, is de kans groter dat het voorvocht zaadcellen meeneemt.

Dat zijn zaadcellen die het nog prima ‘doen’, maar voorvocht bevat wel veel minder zaadcellen dan sperma tijdens een zaadlozing. Als een van die weinige zaadcellen toch de baarmoeder weet te bereiken tijdens een eisprong, is een zwangerschap zeker mogelijk. Wel 15 tot 35% van de vrouwen raakt door deze ‘anticonceptiemethode’ alsnog zwanger.

--

 

Dus ja, ik heb zo mijn vraagtekens over jouw stellige mededeling:

‘Daar hoeft de jongen niet kort vantevoren voor te zijn klaargekomen, er kunnen altijd zaadcellen in voorvocht zitten.’

 

Ik snap wel dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn en je dus beter teveel als te weinig voorzorgsmaatregelen kunt nemen, maar of het waar is wat je zegt, daar twijfel ik nog steeds aan.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

als het binnen 5  sec is gebeurt na dat hij klaar kwam ja dan kan je zwanger zijn maar darna niet meer dan zijn de sprema/zaadcellen al lang dood 

Zaadcellen kunnen buiten je vagina nog 5 minuten ‘leven’, en in je vagina 2 of 3 dagen, dus het zou kunnen dat ze zwanger is, als ik de klein mega klein omdat ze ook de pil gebruikt.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @PuckT ,

 

ik heb even geleden nog een reactie gestuurd, maar die moet eerst nog gecheckt worden en dan komt ie hierboven of nog iets daarboven (gezien er net ook nog gereageerd is) te staan.

Ik ben erg benieuwd naar jouw reactie daarop.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Hi,

bedankt voor jullie reacties. Wat bedoelen jullie precies met het juist slikken van de pil? Ik slik de pil meestal rond 22:00 maar het kan soms ook een paar uur later zijn of eerder. Verder ben ik de pil niet vergeten in te nemen. 

Hiermee word bedoelt dat je de pil elke dag netjes slikt, en deze niet vergeet.

Reageer