Vraag

zwanger?

  • 29 September 2020
  • 5 reacties
  • 435 Bekeken

Badge +2

Heyy mijn vriend in vandaag klaar gekomen na het aftrekken en een half uur daarna is hij mij gaan vingeren en nu is hij en ik ook een beetje bang dat ik misschien zwanger ben kan dat?


5 reacties

Het zou kunnen, als je vriend zijn handen niet heeft gewassen en er zitten nog spermaresten aan dan kun je zwanger zijn geraakt. Je kunt altijd een zwangerschapstest proberen 

Ja, misschien moet je een zwangerschapstest doen. En ervoor zorgen dat je het nog kan stoppen voor het te laat is.

 

Veel succes, ik snap dat je er bang voor bent.

Het zou kunnen. De kans is alleen niet groot. Zaadcellen overleven niet super lang buiten het lichaam. Maar het kan nooit geen kwaad om een zwangerschapstest te doen (voor een betrouwbare uitslag moet je dan nog wel een week wachten met testen. Tot die tijd zijn er namelijk nog geen/te weinig ‘zwangerschapshormonen’ in je lichaam). Dus wat waarschijnlijk makkelijker is, is om morgen gewoon voor de zekerheid een morning-afterpil nemen. 

 

Groetjess

Heyy

Zoals Lisa zegt, dan kans dat je zwanger bent is relatief klein. Buiten kan sperma een paar uurtjes overleven, je kunt als je je daar veiliger bij voelt altijd een morning-afterpil kopen bij je apotheek. Is wel een dure pil, maar dan ben je 100% zeker dat je niet zwanger zal worden.

Nu raad ik wel aan om eerst gwn een test te doen, als je dan positief test kun je nog altijd kijken wat je wilt doen, maar je nu helemaal zorgen maken heeft weinig zin, je kunt er op dit moment weinig aan doen, omdat je niet weet of je echt zwanger bent of niet.

Groetjs

Nu raad ik wel aan om eerst gwn een test te doen, als je dan positief test kun je nog altijd kijken wat je wilt doen, maar je nu helemaal zorgen maken heeft weinig zin, je kunt er op dit moment weinig aan doen, omdat je niet weet of je echt zwanger bent of niet.

 

Zo'n test kun je niet meteen doen. Daarmee moet je ong een week wachten.

 

Vanaf wanneer zwangerschapstest doen?

Je kan een zwangerschapstest doen vanaf het moment dat je één dag overtijd bent. Dit is je NOD (Niet Ongesteldheidsdag). Met een meer gevoelige (en vaak duurdere) test kan je al zo’n vier dagen eerder testen of je het hCG-hormoon in je bloed hebt. Zo’n vroege zwangerschapstest is wel iets minder betrouwbaar.

Bron

 

Dus eerst een test en daarna een morning-afterpil gaat niet werken omdat die test sws aangeeft dat je niet zwanger bent terwijl dat misschien wel zo is.

 

Groetjess

Reageer