Beantwoord

zwanger?

  • 17 March 2020
  • 11 reacties
  • 2002 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi! Ik ben zestien en ik heb twee weken geleden seks gehad. Hij is niet met zijn penis bij mij naar binnen gegaan. Wel heb ik met mijn vagina er op gezeten en soort van gewreven. Als mijn cyclus regelmatig is (wat het al wel was voor een half jaar) dan had ik al een week geleden ongesteld moeten worden. Het kan natuurlijk ook door stress van de toetsenweek komen dat ik hem heb gemist, maar toch denk ik dat ik zwanger ben. 
 

Ik kan nog maar weinig weg door de Corona uitbraak en mijn ouders zijn best wel streng, dus een test halen en afnemen is lastig.
 

Is het mogelijk dat ik zwanger ben? Wat als hij positief is? Wat moet ik mijn ouders dan vertellen (een smoes of de waarheid)? En die jongen dan? Zal ik het gewoon geheim houden tot dat het opvalt?

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 March 2020, 01:05

Bekijk origineel

11 reacties

Badge

ten eerste weet ik vrij weinig over ongesteldheid dus daar kan ik je niet mee helpen.

 

waar ik je wel mee kan helpen is het ouders gedeelte. Ik  heb in mijn  hele leven nog nooit een voorbeeld gezien van iemand die iets verzweeg, en er op vooruit ging. Tuurlijk als je zwanger zou zijn (wat niet waarschijnlijk is) dan is dat zwaar, maar niet het einde van de wereld.

Groeten: F

Hoi

 

Als de deur uitgaan voor een zwangerschapstest je lastig lijkt, zou je online een test kunnen bestellen. Op vele online shops verkopen ze die, en worden ze in een bescheiden paketje naar je opgestuurd. 

 

Als de test positief zou blijken zijn, ga je best langs bij de huisarts. Deze kan nog een test doen, waaruit een 100% zeker resultaat zal komen. Ook kan de huisarts je bijstaan bij het inlichten van je ouders en je partner, en het overlopen van de opties die voor je openliggen. 

 

Gr. Kenshin

alleen als hij klaar is gekomen terwijl jij er nog ‘op’ zat kan je misschien zwanger zijn, ookal is dat ook een best kleine kans. En wat je waarschijnlijk ook op internet gaat vinden is dat je door voorvocht zwanger kunt worden, is alleen als hij daarvoor al is klaar gekomen en daarna niet heeft geplast.

 

als het nou zo zou zijn dat je toch zwanger bent, kun je, als je geen kind wilt hebben een abortuspil bij de huisarts halen en die innemen. Want als je 16 bent hoef je geen toestemming daarvoor van je ouders te hebben. (Je krijgt wel 5 dagen bedenktijd.)

Of je kan zoals mijn vriendin dysmennoroe hebben wat voor een onregelmatige cyclus zorgt om er sperma moet ingebracht worden jou eicel moet bevruchten om zwanger te worden maar zonder penetreren bijna onmogelijk 

Hi melk en honing,

 

de kans dat je zwanger bent is misschien wel (heel?) klein, maar niet uit te sluiten. Ik zou het advies van @Kenshin proberen op te volgen en dan weet je meer.

 

Is dat voor jou op dit moment toch een beetje lastig, praat dan met een deskundige van de sense.info site. 

Zij bieden hulp via de chat, mail, telefoon en in sommige gevallen kun je daar ook een afspraak mee maken. Kijk even hoe het werkt op:

https://sense.info/nl/hulp-advies

 

Vanzelfsprekend vind je er ook veel info, zoals

https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet

en

https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-en-dan

 

Ik hoop dat dit je een beetje verder helpt.

 

Groetjes,

M&M's

Je kan ook een vriendin in vertrouwen nemen. Lijkt me sowieso wel prettig. Dan kan zij het ook misschien voor je kopen en langs brengen. 

Ik heb soort van hetzelfde wat heb jij uiteindelijk gedaan?

Reputatie 1
Badge +1

Als hij geen condoom aan had zou het kunnen. Maar het kan zoals je zei ook gewoon door de stress komen. 

Ik heb soort van hetzelfde wat heb jij uiteindelijk gedaan?

Hi! Het is al lang geleden haha, maar ik had een test gekocht en hij kwam negatief er uit. Ik had wel last van een schimmel infectie, dus daar kan het ook aan liggen. 

Ik ben ook vaak bang om zwanger te zijn, maar om elke keer nou een test te kopen doe ik ook niet. 

Je kan het vaak ook merken als je zwanger bent. zoals als eerder is gezegd kan je op sense.nl ook een soort test met lichamelijke veranderingen invullen, die kan je gebruiken om te kijken of je zwanger bent eventueel.

Natuurlijk is dit niet zo betrouwbaar als een echte test, maar er zullen nog wel meer momenten komen waarop je twijfelt of je zwanger bent of niet. 

Succes :)

Als hij geen voorbehoedmiddelen heeft gebruikt is de kans nog groter. Je kan maar beter een test doen! 

Reageer