Skip to main content
Vraag

Zou je het anders doen

• April 10, 2026
  • 6 reacties
  • 418 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Met alles wat je nu weet zou je het dan anders doen, gedaan hebben of anders gehad willen hebben. Denk bijvoorbeeld aan school, een relatie, liefde, een ruzie, sex, geslacht, werk, gezondheid ga zo maar door.

6 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 10, 2026

Hey!

Ik denk dat als ik dingen in mijn leven anders hadden kunnen lopen, ik sowieso eerder op dit forum had willen zijn (omdat ik er veel door geleerd heb), eerder van mijn vorige school af was gegaan omdat het daar niet bepaald leuk was, minder onzeker zou willen zijn en nooit een eetstoornis had gehad.. ❤ Maar ja dit is nou eenmaal zo gegaan, kan er nu toch niks meer aan veranderen :)

En jij zelf? ;)

Liefs.

Wolkje
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • April 10, 2026

Hoihoi ​@DJEE,

Er zijn een paar dingen die ik anders had willen doen in mijn leven. 1 daarvan is dat ik mijn beste vriend heb verloren. 

Ik had het vroeger over allemaal dingen die ik niet met hem had moeten bespreken, omdat hij daar niet de persoon voor was. (Ik had het over seks, seksualiteit etc)

Ik dacht op gegeven moment dat ik hem leuk vond. Ik had het aan hem verteld, maar achteraf bleek het dat ik hem gewoon leuk vond als leuke vriend. (Hij heeft waarschijnlijk ook alles aan zijn ouders verteld over dat ik gay ben enzo)

Ik heb daar heel erg spijt van. Ik hoor nooit meer iets van hem en ik denk dat hij ook niet echt een goede vriend was als hij er zo mee om ging. Deze situatie heeft me idd wel iets geleerd, dat ik eerst even moet nadenken of ik iets wel zo graag met iemand wil delen.

Hopelijk kan je iets met mijn verhaal ;)

Groetjes ​@Wolkje 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 11, 2026

Hey! Even filosoferen. Ja er zijn zeker dingen die ik wel anders zou willen doen maar dat zou ook weer andere situaties veroorzaken die misschien ook weer verkeerd uitpakken ofzo 🤭 beetje ingewikkeld maar ik bedoel dat je altijd wel keuzes maakt die een keer verkeerd gaan. Maar als ik iets moet noemen, ik zou dan wel wat minder druk en lastig hebben willen zijn in groep acht denk ik. Staat wel in mn eerste topic maar ik was best wel vervelend, niet pesten maar wel luidruchtig en ontregelend soms. Met als klapper een (terecht) woedende juf en ik langdurig in de hoek in de hal van de school. Het zorgde voor een positieve omdraai bij mij dus het pakte goed uit. Maar ik heb wel veel schuldgevoel gehad over dat ik de klas soms zo dwars zat , en vaak ook terug gedacht aan die straf die ik zo dik verdiende. De tijd daarna veel wakker gelegen en excuses aan kinderen aangeboden etc. Ergens had ik het liever niet meegemaakt en was ik een stil rustig kind geweest. Maarja. Staat wel tegenover dat  toen ik daar voor straf stond met mn handjes op mn rug er een leuk meisje achter me liep en met me ging praten die nu mn lief is 🥰 dus ja, dat is wat ik bedoel 🙂 alles heeft voor en tegen.  Maar oké, ondanks dat alles goed uit heeft gepakt en de kinderen me echt wel een aardige en vriendelijke jongen gingen vinden, spijt mij soms dat rare drukke gedoe nog wel eens. Alhoewel het wel intussen weg slijt. Het is alweer een tijd geleden en ik ben super ziels gelukkig met mijn meisje dus bv dat  in de hoek staan wat toen heel erg was  is uiteindelijk ook nog heel positief geweest haha . Hoe dingen kunnen lopen...…

Sorry, lang verhaal 🤭

😘Tover 

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • April 12, 2026

@Cantaloupe 

ik moet proberen wat minder snel boos te worden en misschien wat minder te snoepen. wat ik anders gehad zou willen hebben is dat mensen respect voor elkaar moeten hebben en dat er gewoon over alles gepraat kan worden.

onnodige quote verwijderd Kindertelefoon.

Forum|alt.badge.img

Oei als ik heel eerlijk ben heb ik mn leven eigenlijk wel een beetje naar de t€ring gebracht zou het niet erg vinden om veel te veranderen

1. Winkel diefstal en niet een beetje minimaal 60 aanstekers en minimaal 20 chocolade repen

2. Roken en vapen rook zomaar pakkie per dag en 15k vape geef me 4 dagen

3. Bij gratis entree festivals pakkies peuken van tafels geswiped

4. Ik drink zomaar 5 blikken monster per dag

5. Luister veel te veel dutch drill

5 is dan nog minst erg maar nog steeds nie helemaal 100

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • April 16, 2026

in ieder geval is ervan geleerd en hopelijk hebben anderen er ook wat aan, dank jullie wel.