zorgen maken om een meisje

  • 8 November 2023
  • 3 reacties
  • 337 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 136 reacties

hoi allemaal.

ik ken sinds kort een meisje. [ laten we haar even tess noemen ] ik heb laats via via gehoord dat er een ander jongen is die aan meisjes zit, zonder dat zij dat zelf willen.  en dat het met haar ook gebeurt.

het begon op het moment dat ik na school weer naar huis ging en dat zij bij mij van achter kwam fietsen. en toe vertelde zij het mij. ik wist even niet wat ik moest antwoordden en zij dat ze naar een docent moest gaan. later hebben we elkaar weer gesproken en ik vroeg of  ze al iemand had gesproken. ze zij nee. waarop ik reageerde van moet ik hier misschien mee helpen. en daar kreeg ik niet echt reactie op. later vroeg ik het haar nog eens en toe zij ze dat ze er liever niet over wilde praten. zelf wil ik haar echt helpen. maar er spelen hier meerdere dingen die het lastig maken. ten eerst wil ze er zelf niet over praten. ten tweede heb ik het idee of haar vader mij niet verstouwd. dus ik weet niet meer wat ik moet doen. welf heb ik al gedacht dat ik naar een mentor zou gaan. maar dat weet ik niet zeker of ik dat moet doen. pls help


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Hey @Dpro !

 

Wat goed van je dat je haar probeert te helpen en dat je er zo over denkt.

Klinkt inderdaad als een lastige situatie.. 

Wat je ook doet, het labelen met goed of fout is best lastig, je handelt namelijk op de manier waarop jij denkt dat je het meeste help, met goede bedoelingen maar misschien een minder goede uitkomst.

 

Het is daarom belangrijk dat je héél goed nadenkt voordat je wat doet, dit omdat het niet direct met jou gebeurt, maar met een ander meisje, Tess.

 

Ik zou nog eens goed met Tess praten, misschien na school wanneer jullie wat meer tijd en/of privacy hebben? Wie weet krijg je hierdoor wat meer informatie wat jou kan helpen met keuzes maken.

 

Het is natuurlijk altijd goed om dit met een volwassene te bespreken, misschien een vertrouwenspersoon op je school? 

 

Hopelijk kun je hier wat mee! 

Veel succes!

Reputatie 3
Badge +1

Heyy, 

Ik zou het niet tegen iemand zeggen. Want Tess heeft je dit in vertrouwen vertelt en als zij niet wil dat jij je ermee bemoeit dan moet je dat niet doen. Je kan haar natuurlijk altijd aanbieden om te helpen en haar te steunen voor zover zij het fijn vind. het is echt een rot situatie maar jij kan er zelf vrij weinig aan doen. Laat Tess zelf keuzes maken met hoe ze de situatie wil hendelen. 

Het is heel goed van jou dat je wel gewoon haar blijft steunen en alles en ga zo door. 

Groetjes :)

Reputatie 6
Badge +4

@ikbengwnanoniem123  en @R2005 , goede reacties van jullie allebei. De vertrouwenspersoon is echt een goede tip en ook om Tess niet alleen  te laten zitten met dit probleem. Je kunt met een dergelijk probleem ook bellen of chatten met de Kindertelefoon of Tess voorstellen om dat te doen. Elke dag van 11.00 tot 21.00 is de kindertelefoon te bereiken. Je kunt dat volkomen anoniem doen.

Reageer